Roeland krul | 21 mei 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat was eigenlijk de reden van de IC-stop op dit station tot drgl 2007? |
Antwoord webmaster: |
er waren ministeries in voorburg, die stop was voor de ambtenaren. dacht ik. |
Gertjan Stamer | 14 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Januari 2012 start van slopen van de vijverpartijen tussen spoorviaduct en trambaan...wat het gaat worden onbekend,bushaltes worden verbeterd en fietsklemmen en parkeerplaatsen onder viaduct andere indeling.Kortom een rommelig jaar voor het plein...afgelopen jaren is er dan ook weinig of geen aandacht aan besteed.Originele concept van plein gaat dus weg. Eilandperron..tja...wachtruimtes zijn er roestig en verouderd uit,de steunen voor de huif(wasknijpervorm)ziet er ook niet echt fris uit(smerig)...zowel station als de omgeving kan dus wel een opfrisbeurt gebruiken. |
Ina Hoogenbosch | 16 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Graag wil ik meer te weten komen over het spoorwachtershuisje aan Westeinde nr 3 te Voorburg.Het is in de jaren 80 gesloopt van de vorige eeuw. Het bestond uit twee woningen en stond op een hoek. Even verderop was een spoorweg overgang en een viaduct. Wie kan mij hier meer over vertellen. Een zus van mij heeft daar als laatste gewoond en ik wil dit voor haar uitzoeken. Ik heb zelf enkele foto's van dat huisje uit de jaren tachtig maar ik zoek oudere.Alle info is welkom en of oude foto's.
Alvast bedankt
Ina |
M. van Leeuwen | 13 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Kan ik op het staion terecht voor het aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart? |
Antwoord webmaster: |
geen idee, daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij de ns. maar ik denk het niet, omdat dit sttaion geen loket meer heeft (toch?). |
Arjan Krabbenbos | 19 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit voormalige Intercitystation wat sinds enkele jaren is gedegradeerd tot Sprinterplaats heeft uit zijn hoogtijdagen een werkend apparaat aan overgehouden. Dit betreft de CTA-Palettenaanwijzer waarop nu slechts de Sprinters naar Gouda Goverwelle en Utrecht Centraal worden aangekondigd. Het station wordt nu slechts sinds enige jaren bediend door Spitstram 10 die in de gloriejaren een gewone reguliere tramlijn was.Dus kort gezegd:wat ooit een belangrijk voorstadstationnetje was is nu een doodsaaie treinhalte geworden. |
Jurre Bruijna | 4 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Excuus dat ik mijn mailadres niet achter laat. Maar als ik een vraag heb, kijk ik regelmatig wat het antwoord is, dus dat scheelt!
Bedankt voor uw antwoord, klinkt inderdaad wel logisch. Het blauwe normale bordje heb ik gemist maar die heeft vast daar gehangen. |
Antwoord webmaster: |
ok, dan geeft het niet inderdaad, het is je goed recht je mailadres niet te vermelden. ik krijg vaak reacties van mensen die een vraag hebben, maar ze laten geen mailadres achter en ik hoor er nooit meer iets van. |
Jurre Bruijna | 2 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Moest laatst op dit station uitstappen, en op de terugweg viel mij op dat alleen in de richting Gouda - Utrecht CTA's hangen. (CTA = centrale treinaanwijzer, die borden die aangeven op het perron welke trein het eerste vertrekt vanaf dat perron met tijd, treinsoort en stops, en mededelingen). In de richting Den Haag C.S ontbreken deze. Weet iemand waarom dit is? Omdat alle treinen naar Den Haag gaan ja, maar vertrektijd van eerste trein in die richting is toch wel handig. |
Antwoord webmaster: |
als je je mailadres had achtergelaten kreeg je het antwoord in je mailbox, ik hoop dat je hier nog terugkomt om het te zien. CTA's worden in de regel alleen opgehangen als de treindiensten op dat perron verschillen. Als alle treinen op dat perron van Voorburg op dezelfde stations stoppen is een CTA niet nodig, maar volstaat een blau statisch routebordje. De CTA hangt er om de route aan te geven, niet de vertrektijd, anders konden ze overal wel CTA's ophangen. wordt een beetje duur. De andere kant op rijden treinen soms tot Goverwelle, soms door naar Utrecht, dat moet wel worden aangegeven. |
Arjan Krabbenbos | 1 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het ex-IC station van vandaag dateert al vanaf 1987 toen hier het spoor verhoogd in gebruik werd genomen. Voordien lag het spoor op maaiveldhoogte en had het een noodgebouw,zoals het in de begintijd ook had. Maar heel vroeger stond hier een mooi wit stenen gebouw dat helaas is afgebroken. In de 8oer jaren zijn er een hoop oude gebouwen gesneuveld omdat het te dur in onderhoud was. Als opvolging hiervan kwamen er glazen aquaria of een oerlelijk gebouw voor in de plaats. |