Anneke Jolen | 6 sep 2019 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Annie?s Bloemenwinkel zit noch steeds in het oude station van Vleuten hoor! Al vijftien jaar lang! |
fdf@fdsf.nl | 8 jan 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het adres van het station Vleuten is niet meer actueel. Volgnes mij is het nu De Sporeplein 1, 3451 HH, Vleuten |
Antwoord webmaster: |
Ik heb het aangepast. het adres was het adres van het oude station. bij dat stationsgebouw staat nu nog het oude adres maar op deze pagina staat nu het nieuwe adres. |
Cees van der Wens | 5 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Stationsgebouw II uit 1922 is aan het eind van de oorlog per ongeluk geraakt door een bom van de gealieerden. De bom was bedoeld om de locomotief te raken die bij het station stond. Zodoende kon de loc niet meer gebruikt worden door de Duitsers. Na de sloop van het gebombardeerde deel van het station bleef het gebouwtje over wat er nu (anno 2010) nog staat. Rond 1924 arriveerde mijn Brabantse opa op dit station om zich in Vleuten te vestigen als klompenmaker. Zodoende kom ik er zelf ook vandaan. |
Antwoord webmaster: |
ok, dat wist ik niet. ik stond inderdaad al eens raar te kijken naar de voorzijde op de oude foto's uit de jaren 20 en kon me niet herinneren dat het er nu nog zo uitzag. ik zal het als een verbouwing opnemen. |
Gertjan Stamer | 27 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Net als in Terwijde..maandag 21 Juni 2010 volledig 4-sporig en noodperron spoor 2 gesloopt. |
Gertjan Stamer | 31 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per 1 Januari 2001 alhier een Treintaxihalte,maar pas operationeel per 22 Januari 2001 en is de 115e Treintaxistation...!Sprookje duurt maar kort,sluiting Treintaxi medio December 2002.NS loket sluit per 1 Februari 2003 en in de zomer van 2003 gaat wachtkamer voorgoed op slot...!In 2004 worden huizen aan zuidzijde dichtgetimmerd en geeft precies aan waar de nieuwe 4-sporige spoorlijn met viaduct komt-sloop daadwerkelijk vanaf Maart 2004.Stationsgebouw wordt intern aangepast aan nieuwe huurder-bloemenshop Annie's Bloemenshop en loketwand verdwijnt maar banken in wachtkamer blijven en worden opgeleukt door allerlei planten!Eind April 2004 gebeurde dat-ondertussen heft men parkeerplaats aan overzijde station op om zand te storten voor nieuwe 4 sporen.Na wat jaren bouwen aan viersporigheid komen er eerst 2 sporen aan zuidzijde gereed met definitief perron met overkapping ongeveer 250 westwaarts-het nieuwe station krijgt ras vorm in 2007 en dit deel nieuwe station opent per 5 November 2007 maar oude perrons beneden bij oude stationsgebouw liggen er nog net als oude spoorlijn.Bovenleidingsportalen lage sporen al medio November 2007 gesloopt en week later is complete oude spoorlijn opgerooid,perrons nog aanwezig!In 2008 bouwt men de lift(klokloos!)en stalen noodperron voor spoor 2 verder af en maakt men doorsteken aan oost en west verder af,ook verschijnen er veel overkapte klemmen en kluizen aan het nieuwe ruime busplein.In 2009 start men met bouw sporen 3 en 4 en opvallend aan perronoverkapping is dat deze korter is dan de zijde spoor 1.Uniek is te noemen dat via stalen overpad via de lift spoor 4 zo naar spoor 2 kan lopen...in de loop van 2010 bovenleiding gereed en perronaccomodaties ook gereed... |
maarten | 11 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat zit er trouwens in het huisje naast het OUDE station van vleuten?
een Restaurantje??
woonhuis??
groet.Maarten. |
Antwoord webmaster: |
weet het niet, er zat eerder een bloemenwinkel in, maar wat er nu zit? |
anoniem | 31 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
dit is dan nog niet het hele nieuwe station van vleuten.maar een stuk daarvan wat al gebouwd is,ziet er nu al mooi uit.het is wel jammer dat het oude weg moet,want het was een mooi oud station wat je nog altijd liefhebt.het nieuwe station is ook wel mooi.erg modern.niet ech te vergelijken met het oude station.maar toch:het oude station hebben vleutenaars toch nog altijd diep in hun hart zitten. |
Antwoord webmaster: |
het oude stationsgebouw blijft wel gewoon staan hoor. alleen de perrons worden opgebroken. |
annemiek steenbergen | 5 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bij de informatie over station Vleuten staat dat het ligt aan de lijn Utrecht-Rotterdam/Den haag. Wat altijd vergeten wordt, helaas ook door de NS zelf, is dat het ook aan de lijn Utrecht-Leiden ligt. Die gaan over hetzelfde spoor!
|
Antwoord webmaster: |
nee hoor, dat is door mij niet vergeten, maar ik (en met mij vele anderen) zie dat anders. station Vleuten is aangelegd aan de spoorlijn Utrecht- Rotterdam. Dat er nu ook treinen naar Leiden langs rijden is niet relevant. Dan zou ik bovendien iedere keer dat de dienstregeling verandert mijn hele site moeten omgooien. Nu stoppen de treinen naar Leiden weer niet, en rijden er stoptreinen utrecht- den haag. in de infrastructuur is er echter niets verandert, vleuten ligt nog op dezelfde plek aan hetzelfde spoor. vleuten ligt aan de lijn utrecht- rotterdam, niet aan de lijn woerden- leiden. dat de treinen uit utrecht komen is niet van belang. |
Patrick Bosman | 22 okt 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De stijl van dit stationsgebouw valt, mede door de manier van metselen, de markante, taps toelopende schoorstenen en de lamparmaturen eerder onder de noemer Amsterdamse School, in plaats van "modern". De laatste term is vrij breed, en past mijns inziens meer voor recente architectuur.
Prima site, handig naslagwerk voor de modelbouwer/architectuurliefhebber! |