Gertjan Stamer | 2 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sloop oude fietsenstallingen vanaf November 2000 en er komen nieuwe overdekte klemmen en kluizen voor in de plaats,gereed vroege voorjaar 2001.Dreigende sluiting per 11 December 2004...we weten nu dus dat dat niet is doorgegaan!!! |
Björn Lammers | 5 apr 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dat Dalen gered zou zijn door de introductie van de "opgevoerde" Plan V's is een omgekeerde voorstelling van zaken: NSR wilde Dalen niet meer bedienen, maar dit werd niet geaccepteerd door de overheid. Omdat de Railhoppers toch buiten dienst gesteld werden moest toen en oplossing gevonden worden om de snelle rijtijden toch te kunnen halen en daarom zijn toen een aantal Plan V's aangepast. Dalen is dus gered door de overheid! |
Antwoord webmaster: |
hoewel diezelfde overheid met de spoorwegen bij opening van dalen had afgesproken dat het voor een periode van 15 jaar zou zijn. dus ze hadden het wel aan zichzelf te danken. maar ja als je vervolgens alle buslijnen door het dorp opheft omdat er nu treinen lopen heb je wel een probleem. |
Arjan Krabbenbos | 4 apr 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dalen was een tijdje geleden gedoemd te verdwijnen, maar heeft het gered dankzij de Super Plan V stellen die speciaal voor de Emmerlijn aangepast zijn. Hun voorgangers de serie 2101 tot 2109 de Railhoppers waren moderne snelle treinstellen, die helaas de sloophamer niet overleefd hebben. Ze waren storinggevoelig en waren een protoserie als opvolger van Plan V. Normaal vervangt nieuw materieel het oude, maar hier is dus het omgekeerde gebeurd. Hoe lang de Super V's nog blijven is onduidelijk. Dit heeft met de nieuwe concessiewetgeving te maken en als er andere vergunninghouder is voor deze lijn wordt het meestal weer iets nieuws op de baan. Of Dalen blijft rond die tijd is nu nog onduidelijk, waarschijnlijk wel als de lijn geheel dubbelsporig wordt. Maar dan zijn we weer jaren verder...... |
Antwoord webmaster: |
bij een andere concessie houder verdwijnen er niet vaak stations. meestal worden er juist extra geopend. ik hoop dus dat niet allen dalen openblijft, maar dat ze bergentheim gaan heropenen. lijkt mij erg handig, als ik mijn ouders wil bezoeken (die wonen daar, maar daarvoor moet ik altijd uit marienberg opgehaald worden). |
Ronald Kroezen | 16 feb 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
M.i.v. januari 2006 is de dreiging van sluiting i.v.m. de extra sneltrein stop in Dalfsen weer (voorlopig?) van de baan, omdat de hele dienstregling op deze lijn op de schop is genomen.
Er stopt niet precies ieder half uur een trein meer in beide richtingen. De stops liggen wat dichter op elkaar, waardoor de rekenwonders erin slaagden om dit station open te houden. |