|
overzicht stations en haltes Amsterdam- Utrecht- Arnhem
Overzicht van de
spoorlijn Amsterdam- Utrecht- Arnhem.
18 dec 1843 | Opening Amsterdam Weesperpoort - Utrecht Centraal |
17 jun 1844 | Opening Utrecht Centraal - Driebergen- Zeist |
15 mrt 1845 | Opening Driebergen- Zeist - Veenendaal- De Klomp |
16 mei 1845 | Opening Veenendaal- De Klomp - Arnhem |
15 okt 1939 | Opening Amsterdam Centraal - Amsterdam Weesperpoort |
Maatschappij: NRS (Nederlandsche Rhijnspoorweg- Maatschappij)
|
0 | Amsterdam Centraal | Amsterdam- Zutphen Amsterdam- Den Helder (Nieuwediep) Amsterdam- Rotterdam Amsterdam CS- Schiphol
van 1889
|
|
0,5 | Amsterdam Muiderpoort | Amsterdam- Zutphen
van 1896
|
|
1 | Amsterdam Weesperpoort |
tot 1939
|
|
1,462 | Amsterdam Amstel |
van 1939
|
|
4 | Duivendrecht | Weesp- Leiden
van 1993
|
|
5 | Duivendrecht I |
van 1897
tot 1938
|
|
5,87 | Amsterdam Bijlmer ArenA |
van 1971
|
|
7,7 | Amsterdam Holendrecht |
van 2008
|
|
10,725 | Abcoude |
|
|
16 | Vreeland |
tot 1944
|
|
18,9 | Nieuwersluis- Loenen | Aalsmeer- Nieuwersluis-Loenen (tot 1950)
tot 1953
|
|
22,83 | Breukelen | Harmelen- Breukelen
|
|
27,785 | Maarssen |
|
|
32 | Utrecht Zuilen |
van 2007
|
|
34,932 | Utrecht Centraal | Utrecht- Boxtel Utrecht- Rotterdam Utrecht- Zwolle
|
|
37 | Jeremiebrug |
van 1893
tot 1935
|
|
38 | Houtenschepad |
van 1893
tot 1926
|
|
39 | Meerveldscheweg |
van 1900
tot 1926
|
|
40 | Vechten |
van 1890
tot 1933
|
|
42 | Bunnik |
van 1972
|
|
43 | Bunnik (oud) |
van 1884
tot 1938
|
|
44 | Wulperhorst |
|
|
46,544 | Driebergen- Zeist |
|
|
50,25 | Driebergen- Austerlitz |
van 1932
tot 1938
|
|
52,174 | Maarn (oud) |
tot 1972
|
|
54,15 | Maarn |
van 1972
|
|
57,331 | Maarsbergen |
tot 1972
|
|
62 | Heuvelsche Steeg |
van 1902
|
|
68,366 | Veenendaal- De Klomp |
|
|
75,435 | Ede- Wageningen | Nijkerk- Barneveld- Ede
|
|
82 | Buunderkamp |
van 1911
tot 1938
|
|
84,185 | Wolfheze |
|
|
85 | Renbaan |
van 1889
tot 1890
|
|
87,57 | Oosterbeek |
|
|
91,931 | Arnhem | Arnhem- Leeuwarden Arnhem- Nijmegen Arnhem- Zevenaar grens
|
| |