Remko | 20 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Parkeren is gratis, cpapciteit is wel beperkt, zeker gelet oped bouwactiviteiten voor de verbouw van het station en de spoorverdubbeling |
Antwoord webmaster: |
denk dat het inmiddels wel een beetje lang geleden is, jij was wel op tijd, maar ik loop achter met het verwerken. |
R.Troost | 21 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zag deze video over dit station op youtube
Maar welk station wordt niet verbouwd? Je hoort van steeds meer van dat station wordt verbouwd. |
Rob | 30 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb nooit begrepen waarom in Lunetten een apart station moest komen. Er rijden diverse buslijnen van en naar Centraal. Er stappen ook altijd weinig mensen uit en in. De sprinter wordt een soort sneltram, met zoveel buitenwijkstationnetjes ertussen. Vroeger stopten stoptreinen zelfs ieder kwartier, later ieder half uur. Een van de meest deprimerende 'stations' om de trein net te missen en een half uur te wachten.
De voormalige spoorlijn Houten-Houten Castellum (de kortste spoorlijn van Europa) was m.i. een veel betere oplossing. De stoptrein Utrecht-Geldermalsen-Tiel of Breda hoefde alleen in Houten te stoppen en reizigers voor Castellum stapten daar gewoon over. |
Nico Spilt | 3 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het gebouwtje is eind 2010 of begin 2011 gesloopt. De klok op het gebouwtje heeft jarenlang stilgestaan op half elf. De uitbater van het snackstation doet volgens mijn waarnemingen nog steeds goede zaken.
Op mijn site (rubriek Nieuw) staan twee foto's die je wel mag overnemen. |
Antwoord webmaster: |
dank je, ik zal eens op je site kijken |
Arjan Krabbenbos | 23 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal naar Houten moet voltooid zijn eind 2015, waarbij station Lunetten tevens thans een facelift ondergaat. Dit is het tweede deel van Het Vleu(ten) Gel(dermalsen) project waarbij Randstadspoor een soort metroachtig systeem wordt wat rond het jaartal 2015 voltooid moet zijn. |
Gertjan Stamer | 24 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
3e week van Juli 2010 wordt er een stuk perron opgebroken aan westzijde(spoor naar Houten)en om die perroninkorting te compenseren trekt men dit perron met stalen steigerdelen door tot middenop het viaduct over de rijksweg A-27.Die nieuwe entree cq langzaamverkeertunnel komt dus achter het leegstaande loketgebouw.Ook bushaltes zijn een stuk verplaatst naar het zuiden. |
marjon ponsen | 28 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Kun je je auto daar met een gerust hart een week neerzetten ? het is een opstapplaats voor een busreis namelijk. |
Antwoord webmaster: |
ik weet het niet. je hebt een leefbarometer van vrom. http://www.leefbaarometer.nl/ daar ziet het er wel veilig uit, maar pin me er niet op vast. |
maarten | 21 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zach bij het Nieuws
dat er in 2015 station Utrecht Lunetten vernieuwd is
zijn er ook al ergens schetsen te zien wat het ongeveer moet gaan worden??
alvast dank.
Maarten van Wijk. |
Antwoord webmaster: |
ik heb een zandscultuur gezien en het ziet er uit als vleuten en terwijde. betere beelden heb ik nog niet gezien. |
Gertjan Stamer | 28 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Geopend door burgemeester Vonhoff. Op 6 September 2000 gaat Tickets en Service Unit in bedrijf,de eerste in NL en Utrechtse wethouder Kernkamp opent het nieuwste speelgoed van de NS...het is weer gesloopt in September 2002,experiment mislukt!Nieuwe perrons voor niewe halte komen trouwens aan westzijde fietstunnel...dus wordt het ietsje,,verplaatst" |
Antwoord webmaster: |
Ik wist niet dat de halte vernieuwd zou worden. |
maarten | 28 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat is het nut om weer de stoptrein
van Utrecht naar tiel en weer terug te laten stoppen in Lunnetten??
de intercity moet al weer in culemborg remmen
omdat de stoptrein Culemborg nog niet uit is
je kan hoog uit nog 1 trein extra inzetten tussen g.malen en Utrecht CS (als houten 4 spoor gereed is)
ben benieuwd!!!
groet.Maarten. |
Victor | 3 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat de data van Lunetten betreft: toen de halte geopend werd op 26 sept. 1980 bestond het geheel uit twee perrons, hellingbanen, toegangstrappen met bordesen, twee Leidse abri's en een betonnen onderdoorgang voor fietsers. Het gebouwtje stond er toen nog niet; dat is er pas gekomen in 1992, toen de halte dus bemenst werd, wat overigens maar enkele jaren geduurd heeft. Het gebouwtje staat al jaren leeg en wordt misschien binnenkort gedemonteerd. Rond 2000 is er zo'n tickets en service-geval geplaatst, maar die is ook al weer weg.
De derde foto in dit rijtje hoort hier overigens niet thuis: dat is de wachterswoning bij het Houtensepad en die heeft niets met Utrecht Lunetten te maken, zelfs niet met de SS/HSM-halte Lunetten. |
Frido van Orden | 2 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Lijkt me sterk dat het stationsgebouw er al 10 jaar voor de opening van het station stond? |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, een foutje kan gebeuren. heb het aangepast. |