Angelina graste | 23 nov 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Is er op het parkeerterrein van station sassenheim een oplaadpunt voor elektrische auto? |
du prie | 6 jul 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
hoe kom je vanuit warmond lopend bij perron 2 en kan je vanuit die kant komend ook mobiel betalen? |
Joris van Rooden | 22 okt 2022 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Station Sassenheim ligt bij km.34,70 aan de Schiphollijn, niet bij 27. Bron = ProRail BBK. |
Van Hal | 13 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Adres: Wasbeeklaan, 2361HG Warmond
Bron: [http]9292.nl/station-sassenheim |
Arjan | 29 okt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tijdens de najaarsstorm van 28 oktober 2013 is het dak van een wachtruimte aan het perron richting leiden eraf gewaaid. |
Gerd | 4 sep 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wasbeeklaan is niet geheel correct. Dit is het perceel achter het station. Als je dit adres invoert kom je via een gesloten verklaring voor gemotoriseerd verkeer bij de achterzijde van het station waar niet geparkeerd kan/mag worden. Het is beter om het volgende adres te gebruiken: Stationsplein 0 te Warmond of te Teylingen. Let op...geen Sassenheim. Het station ligt nl op het vroegere grondgebied van de vm. gemeente Warmond, nu gemeenteTeylingen. |
Gerry | 27 jun 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het adres en postcode van station sassenheim? |
Antwoord webmaster: |
staat op de site. wasbeeklaan 37, postcode weet ik niet. |
Maaike | 9 feb 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Correctie op bovenstaande routebeschrijving: vanaf leiden komend neem je afslag Warmond, en niet voorhout/Sassenheim. Succes! |
Gerd | 7 feb 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Parkeren op station sassenheim (nog) gratis. |
Monika | 6 feb 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is er ook gratis parkeren ? |
Antwoord webmaster: |
geen idee, ik kom ernooit, misschien een andere bezoeker? |
DK | 12 jan 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Webmaster, onderstaande bericht heeft zeker met het station te maken. Er wordt namelijk een horeca gelegenheid (mc Donalds dus) gebouwd om de sociale veiligheid op en rond het station te verhogen. Dit plan was er al ten tijde van de ontwikkeling van het station, maar wordt nu dus daadwerkelijk uitgevoerd. |
Arjan | 11 jan 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Jazeker, bij de ontwikkeling van het stationsgebied heeft de gemeente teylingen aangegeven dat er een horecagelegenheid dient te komen om de veiligheid wat te vergroten. De wens werd uitgesproken om hier een mc Donalds te plaatsen. Na een aanpassing van het bestemmingsplan is hier een begin mee gemaakt en wordt het fastservice restaurant in mei opgeleverd. Waarmee het station voor de gemeente teylingen echt " af" is. |
Jasper | 9 jan 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ze zijn sinds 2 januari 2013 begonnen met de bouw van een Mc Donald's op de hoek van het Stationsplein en de Wasbeekerlaan. |
Antwoord webmaster: |
heeft dat iets met het station te maken? |
f.bol | 27 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
kunt u mij aangeven wat de vertrektijden met de trein vanaf amsterdam naar sassenheim zijn, alvast onze dank |
Antwoord webmaster: |
nee natuurlijk niet. dat kun je toch gewoon op de site van de ns vinden. dat had je zelf ook kunnen bedenken. |
Burg | 31 mei 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Ha Webmaster, ik zie dat je het adres hebt toegevoegd, maar deze straat ligt in Warmond. De juiste straat is WasbeekERlaan in Sassenheim.
Als het 'huis'nummer klopt, dan is de postcode 2171 AE.
Dank voor het toevoegen! |
Bart | 22 mei 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Adres van een station weten? Tip: gebruik de reisplanner van NS en plan een reis naar een adres in de plaats waar het station zich bevind. Kijk vervolgens op het routekaartje en je ziet aan welke weg het station ligt. Station Sassenheim ligt dan zoals we zien aan de Warmonderweg ter hoogte van nummer 10. |
Antwoord webmaster: |
goede tip, maar je kunt natuurlijk zelf zonder deze omweg ook gewoon op google maps kijken waar het statonl igt. |
Gerd | 21 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
@Ite: een beetje zelfwerkzaamheid en je was achter het volgende kunnen komen. Er is geen postcode bekend bij de gemeente Teylingen ( 140252 ). De gemeente geeft het advies om een nabij gelegen locatie als uitgangspunt te nemen. Bijvoorbeeld het v d Valk hotel wat op een paar honderd meter ligt. De gegevens van dit hotel zelf opzoeken moet lukken... |
Antwoord webmaster: |
precies helemaal mee eens. waarom moet een ander het altijd oplossen, als je eenmaal een vraag hebt gesteld, dan moet die ander er maar achteraan? dank voor je meedenken. |
ite | 4 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo Webmaster, heeft u postcode en eventueel huisnummer aan straatnaam stationsplein al opgezocht en hier op de site gezet? Ik wacht er op sinds 26 maart, hoop op uw professionele medewerking, mvrgr Ite |
Antwoord webmaster: |
stationsplein sassenheim. huisnummer heeft het station niet. postcode weet ik niet. |
Gerd | 26 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Stationsplein Sassenheim |
Burg | 23 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heb je al een adres en postcode voor dit Station? Dat is makkelijker om je km-declaratie in te dienen. |
Antwoord webmaster: |
nee ik weet het niet, iemand anders hier? vroeger stonden adressen op ov9292.nl, maar daar zijn ze nu niet meer te vinden helaas nu de site vernieuwd is. jammer, nu alleen nog maar hier, gelukkig heb ik alles wat daar stond hier overgenomen. |
Marco | 16 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Natuurlijk is daar een website voor! http://www.e-laad.nl/zoek-een-oplaadpunt |
dorine putman | 13 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is er een mogelijkheid mijn elektrische auto op te laden op het station? |
Antwoord webmaster: |
geen idee. is daar nog geen landelijk bestand van plaatsen waar je je auto kunt opladen? |
jacqueline | 9 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Moet ik een trap op naar het perron of is er ook een lift? |
Antwoord webmaster: |
er is geen lift maar een hellingaban. |
Gertjan Stamer | 22 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Met de auto er komen...de A-44 opzoeken en dan de afslag Sassenheim/Voorhout nemen.Vanaf Leiden ga je bij de afslag omhoog op een viaduct en rij je rechtdoor een nieuwe asfaltweg naar beneden en zie je de spoorlijn en station,gratis parkeren achter de bushaltes.Komend vanauit het oosten(Nieuw Vennpe,Hoofddorp enz)neem je ook afslag Sassenheim en eenmaal op viaduct sla je linksaf en rij dan haaks over A-44.Volg borden Station en je rijdt weer naar beneden...voila. Via A-44 is het makkelijkst,niet via dorpskern Sassenheim rijden,dat is erg omrijden en kom je toch weer uit op viaduct(Warmonderweg)-dat is de enigste toegangsweg met auto. |
maarten | 9 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik las op station sassenheim iets over kaartjes automaat.
Ik kan er over mee praten
wat me echt MEGA irrieteerd is het feit
als je met OV chip reist dat bij sommige automaten gewoon NIET met bank pas kan betalen
omdat het touchSCREEN niet functioneerd.
(dit gebeurde me op UTRECHT CS AL 3 KEER) |
. | 20 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wanneer is de bouw het viaduct klaar? |
Antwoord webmaster: |
geen idee. leuke naam heb je trouwens... |
Herrie Skerrie | 12 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bij de rotonde met de Esso aan de Z.W.zijde oversteken en dan rechtsaf richting Leiden/A44.
Fietspad 400m volgen en na het viaduct, onder de A44, is er bewegwijzering die je linksaf stuurt richting Amsterdam.
Als straks het viaduct bij de Wasbeekerlaan weer open is, is dat de route. Route is dan ca.200m korter. |
Antwoord webmaster: |
Kijk, een ander weet t wel. Dank! |
robert jacobson | 11 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het is toch niet te geloven dat anno 2011 onze nationale spoorwegen niet in staat zijn om goed functionerende kaartjesautomaten en informatieborden te plaatsen op een nieuw treinstation: misschien toch maar teruggaan naar het stoomtijdperk?? |
Antwoord webmaster: |
Toen had je geen kaartautomaten nodig en kon je gewoon bij de conducteur betalen, hoewel de tractie natuurlijk niets met de kaartjes te maken heeft. Trouwens, tien lag deze lijn er nog niet eens. |
M.v.d.zwaluw | 11 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe kom ik met de fiets van de Oosthoutlaan Voorhout het beste bij station Sassenheim ?
Het station ziet er trouwens mooi en degelij uit. Gemeente: Proficiat met deze aanwinst!
M.v.d.Z. |
Antwoord webmaster: |
Geen idee, ik ben er nooit geweest. |
Daisy | 11 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vandaag heb ik voor het eerst met de trein gereisd vanuit Sassenheim. Ik vind het een mooi station(sgebied) maar verder is het waardeloos. Ik kom met de auto en dan moet je best nog een stukje lopen voordat je op het perron bent. Toen we in het donker terugkwamen moesten we door een onverlicht tunneltje terug naar de auto lopen. Dit zal waarschijnlijk nog wel verlicht worden maar voor nu vind ik het niet prettig om daar te lopen. |
wmd | 10 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Een link naar een reportage over de opening van station sassenheim
http://www.deteyding.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6528&Itemid=5 |
Herrie Skerrie | 10 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mooi perron met voldoende beschutting tegen wind en regen alleen jammer dat de bus-abri vol in de wind en regen staat. De opening staat op het westen en daar komt al die ellende vandaan. Ik verwacht dat de mensen bij regen en wind achter het hok gaan staan i.p.v. erin. |
Antwoord webmaster: |
Dat probleem heb je inderdaa vaker met bushaltes. Soms ook een leuke openng tussen dak en achterwand waardoor regen naar binne kan. Mar mijn site gaat over treinen niet over bushaltes. |
Kees van sen Aardweg | 9 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat is de eindbestemming van de trein die in Sassenheim stopt richting Schiphol? |
Antwoord webmaster: |
Almere. |
Gerd | 8 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Volgens de (online) agenda van minister Schultz van Haegen is zij vrijdag van 16.00 tot 17.20 in Sassenheim voor de opening... geen garantie op de juistheid hiervan overigens.
@webmaster: enige tijd geleden is gevraagd of er ook een Mc Donalds bij het station zou komen... het juiste antwoord had moeten zijn; Natuurlijk komt er ook een mc Donalds bij zo'n belangrijk station als Sassenheim (dit is serieus :-)) |
Antwoord webmaster: |
Ja dat verraste mij behoorlijk. |
Arjan | 26 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station wordt op 9 december geopend door de Minister en door de directie van de NS en niet op 11 december |
Antwoord webmaster: |
kan wel zijn, maar de dienstregeling gaat op 11 december in, dan kunnen mensen met de trein reizen, en dat is dus de heropeningsdatum, niet de feestelijkheden. |
Jan van der Vlugt | 21 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voor de duidelijkheid over de buslijnen:
50 (Haarlem-Warmond-Leiden) 2x per uur na 20:00 1 x per uur;
59 Noordwijk 2x per uur (vroege ochtend en avond 1x per uur);
61 Schiphol Plaza 2x per uur (vroege ochtend en avond 1 x per uur);
164 Hoofddorp 1x per uur tot 19.00 uur. |
Antwoord webmaster: |
ok dank (en ook de correctie doorgevoerd). hoewel mijn site niet over buslijnen gaat toch vermeld. |
Gertjan Stamer | 6 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
November 2011...fietspad langs water waar eerst bomen stonden nu gereed. Toevoer vanaf westelijk gelegen verkeersviaduct is medio November gerealiseerd. Fietsenstalling overkapt al gereed medio Oktober 2011 en fietsenstalling overkapt aan de noordzijde eind Oktober 2011 gereed. Bushaltes liggen al zo goed als gereed. Onderdoorgang A-44 flink dieper en op 6 November 2011 nog niet geheel af. Perrons en accomodatie staan te wachten...kabels uit grond zijn voior kaartautomaten...perkeerplaats vrijwel geheel af.Al met al is er hier hard gewerkt aan totstandkoming station Sassenheim.Nog ruim 30 dagen na 6 November...dan gaat het hier open. |
anoniem | 1 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bus 50 en 59 stoppen op station Sassenheim.
Er is wel een belangrijke route wijziging voor lijn 50. Deze buslijn rijdt volgens de nieuwe dienstregeling door het centrum van Ssssenheim.
(Van de bushalte Zuiderstraat via de Westerstraat
door naar de Teylingerlaan.)
De bushalte Raadhuis,Menneweg,Parklaan en Pallandlaan vervallen.
De nieuwe dienstregeling (2012) van Connexxion
is onlangs bekend gemaakt. |
Jan van der Vlugt | 9 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb de vertrektijden van de sprinterseries in handen voor station Sassenheim (Ssh):
serie 4300 (sprinter Den Haag-Almere)
.06 en .36 richting Schiphol-Almere
.23 en .53 richting Leiden-Den Haag
serie 5700 (sprinter Utrecht-Hoofddorp, rijdt in de spitsuren door naar Leiden)
.21 en .51 richting Schiphol-Almere
.08 en .38 richting Leiden-Den Haag
Zoals gezegd, de 5700 zal alleen in de spits rijden tussen Hoofddorp en Leiden.
Als iemand het precies wilt weten welke 5700-treinen Sassenheim aandoen, of andere vragen omtrent de dienstregeling, laat een reactie achter en ik zal snel reageren. |
Antwoord webmaster: |
serie 5700 zal dan niet richting almere en en haag gaan zoals je zegt, maar utrecht en leiden. toch mooie regelmatige kwartiersdienstregeling! |
r. prevo | 30 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De omleiding voor het fietspad langs de A44 ter plaatse van de aanleg van het station is zeer slecht. Het alternatief loopt al een maand of wat over de onderlaag voor een aan te leggen weg (fietspad?). Misschien is het beter om die te voorzien van betonplaten, omdat het nog wel even (3 maanden?) zal duren voor het nieuwe fietspad er is. |
Antwoord webmaster: |
daar kan ik natuurlijk niets aan veranderen. ik ben maar een hobbyist. |
Roy Ligtvoet | 26 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gemeente Teylingen geeft op haar website te kennen dat in samenspraak met de aannemer, de werkzaamheden aan het voorplein inclusief streekbus-halte en overige basis faciliteiten, (volgens planning!) op 16 December 2011 afgerond zal zijn.
Dat houdt dus in, dat het station naar alle waarschijnlijkheid dus niet eerder dan die datum vrijgegeven zal worden voor gebruik.
Mvg,
--Roy Ligtvoet. |
Antwoord webmaster: |
wel vreemd, op 16 december een planning maken, daar heb je niet zoveel aan. het moet op 11 december klaar zijn, en anders maakt het niet zoveel uit of het nog tot april duurt ofzo, ns zal niet op 16 december een station in dienst nemen, vermoed ik. |
Gertjan Stamer | 2 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eind Juni start men met de funderingen te maken voor de overkapte fietsenstallingen aan beide zijdes...eindelijk dus wat activiteiten nabij de nagenoeg gereed zijnde zijperrons.Wordt vervolgd. |
hw | 25 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sassenheim: nieuw station / nieuwe weg:
betekent dit ook in de nabije toekomst grootschalige huizenbouw rond het station?
|
Antwoord webmaster: |
pfff geen idee hoor. daarvoor moet je bij de gemeente teylingen zijn. |
christiaan vermeulen | 5 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wordt station Lisse ook binnenkort
gemaakt ? |
Antwoord webmaster: |
nee hoezo? dat ligt nogal ver van de plaats af, en zou alleen voor de keukenhof interessant genoeg zijn, maar ook dat gaat niet door. |
Gertjan Stamer | 18 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sas..Ssh is gebasserd op 1e letter van elke lettergreep,dat lees ik op Stationsweb...vele malen betrouwbaarder dan Wikipedia-die laatste gaat ook uit van bediening stoptrein Leiden-Utrecht terwijl we allang weten dat dat Hoofddorp-Utrecht wordt en alleen in spits doorrrijdt naar Leiden.Sas zou niet misstaan in de rij van Lis en Hil en Bll en Had...allemaal afwijkende afkortingen zo op het eerste gezicht.We wachten de vetrekstaten wel af en ik hou de Stationsweb-afkorting aan. Veel werk moet nog worden gedaan,parkeerplaats,bestrating onder de A-44-die is volop aan de gang. |
W. de Lange | 14 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De telegrafische afkorting van de stationsnaam
-SASSENHEIM- is -Sas-. Zie in de site Wikipedia,
-Lijst van afkortingen Nederlandse Spoorwegen,
Stations- |
Marco | 13 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik weet het niet, maar ik wil wel twee slagen in de ruimte doen: SNH of SHM.
Wat win ik? |
Antwoord webmaster: |
ik meld zelf aan de bovenkant al Ssh, dus dat zal het wel worden.
je wint dus niets ;-) |
vera habers | 13 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
is het al bekend wanneer de opening van het station zal zijn? |
Antwoord webmaster: |
dat wordt bij aanvang nieuwe dienstregeling, 11 december van dit jaar. dat staat ook bovenaan de pagina. |
Gertjan Stamer | 13 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Logischerwijs iedere 1e letter van een lettergreep;dus SSH SasSenHeim..staat ook bovenaan deze pagina !Die logica van 1e letter nieuwe lettergreep gaat niet altijd op....Lisse=Lis,Hillegom=Hil,Heemstede-Aerdenhout=Had.... |
Antwoord webmaster: |
dom dat had ik nog niet gezien. |
W. Kruit | 12 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Weet iemand al wat de verkorte naam wordt van Sassenheim? |
Antwoord webmaster: |
ik niet, maar misschien iemand anders hier? |
Arjan Krabbenbos | 24 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Sassenheim wordt dus NIET per mei, maar pas in december 2011 geopend. Dit heeft te maken met de afrondende werkzaamheden aan toegangswegen van en naar en de afwerking van het stationsplein.
Het start/eindpunt van de Sprinter in Den Haag wordt Den Haag Centraal en in Almere wordt er gekeerd op station Oostvaardeers.
Daat betekent dus: Het einde van de stopdienst van/naar Bussum,Hilversum en Utrecht C, verplichte overstap op Weesp dus!!!!!!!!! |
Antwoord webmaster: |
je hebt gelijk, ik heb het veranderd. |
Willem de Lange | 21 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Welke bestemming in de Haag wordt bedoeld ?
Centraal of HS ? |
Antwoord webmaster: |
centraal natuurlijk. op hs eindigen geen treinen, dat is voor de doorgaande lijnen. |
Hans | 20 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vier spitstreinen op Station Sassenheim
TEYLINGEN, 19 april 2011 - Op het in december te openen station Sassenheim gaan in de spits vier treinen per uur stoppen. Het gaat om de stoptrein Den Haag-Leiden-Schiphol-Almere en de nieuwe sprinter Schiphol-Hoofddorp-Leiden v.v. Dit meldde wethouder Leo van der Zon dinsdagavond in de raadscommissie Ruimte.
Spoorbeheerder ProRail zal op 19 mei het station opleveren. De gemeente hoopt rond die tijd de aanleg van het stationsplein en de weg naar het station aanbesteed te hebben. De bedoeling is dat hier dan ook zo snel mogelijk mee begonnen wordt.
|
Antwoord webmaster: |
eh ik zeg net in het bericht voor je dat ik dit bericht al bij het nieuws heb staan en dat ik dit soort berichten automatisch in mijn mailbox krijg... |
Erik | 19 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vier spitstreinen op Station Sassenheim
Bron: De Teyding |
Antwoord webmaster: |
dank, ik heb het artikel opgenomen op mijn site. overigens krijg ik dit soort berichten zelf ook binnen omdat ik een mailing krijg van google nieuws als er iets over stations is geschreven. |
Annabel | 11 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Komt er een Mac Donalds en winkeltjes en gaat er een trein naar Haarlem????????????? |
Antwoord webmaster: |
ehhh ja tuurlijk! niet dus. het wordt gewoon een halte langs de baan hoor. een perron met een schuilgelegenheid en dan houdt het wel op. en het komt te liggen aan de lijn naar schiphol, dus geen treinen naar haarlem. |
E.Tielman | 6 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De foto's van het station met naambord zitten in de mailbox. |
Antwoord webmaster: |
dank je, ik heb ze inderdaad gezien. komen binnenkort online. |
P.J.Kleton | 4 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
Ik heb gezien ,dat het bord met de stationsnaam ''Sassenheim'' inmiddels op de beide perrons is neergezet.Ook een bord dat naar de uitgang wijst , staat er al.
Natuurlijk had ik toen mijn camera niet bij mij.
Vr Gr,Peter |
Antwoord webmaster: |
Jammer, hopelijk komen er binnenkort meer foto's binnen van dit station in aanbouw. |
Gertjan Stamer | 19 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Verlichting is al geplaatst,hellingbanen af,ProRail is bijna gereed...nu de gemeente nog.Ik mis dan nog fietsklemmen en fietskluizen,die doet ProRail toch ook? We wachten het maar af,net als de opening...Mei,Juli? |
Gerd | 12 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op het informatiebord bij het station en op de website van de gemeente Teylingen wordt momenteel gesproken over een opening in december 2011...... |
Albert Koppier | 16 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op de site staat vermeld dat de opening op 1 mei 2011 zal zijn.
Wordt deze datum gehaald en wil dat zeggen dat ik als dagelijks treinreiziger naar Den Haag (Laan van NOI)vanaf die datum van deze lijn gebruik kan maken ?
Met vriendelijke groet,
Albert Koppier |
Antwoord webmaster: |
Ik denk het niet, ik zou er niet op grond van deze site op rekenen en die ochtend naar het station trekken. ik ben ook maar afhankelijk van wat ik in de wandelgangen verneem, deze datum is de laatste datum die ik heb vernomen, maar het zal inmiddels wel weer bijgesteld zijn. |
Gertjan Stamer | 11 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De perronplaten zijn gelegd in een treinloos weekend(dat van 4/5 December 2010)en ook staat er nu een informatiebord-leesbaar vanaf de A-44 en vanuit de trein.Nu begint het allemaal wat te tonen,de daadwerkelijke opbouw is een feit. |
Eric | 29 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb wat recente foto's. Waar moeten die naar toe worden opgestuurd en in welk formaat? |
Antwoord webmaster: |
dat kan naar dit adres. In jpeg is prima. |
Gerd | 22 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
@ Lieke
Van de website van de gemeente Teylingen gehaald: Nieuwe ontsluitingsweg
Dit nieuwe treinstation komt tussen de Wasbeeklaan en de Zandsloot, bij de grens tussen Warmond en Sassenheim. Vanaf het Oosteinde/de Warmonderweg, tussen de A44 en het spoor, wordt een nieuwe ontsluitingsweg aangelegd. Auto’s kunnen alleen via deze nieuwe weg naar het station rijden. Het viaduct onder de A44 wordt verdiept, zodat bussen hier onderdoor kunnen rijden. Na opening van het station wordt dit alleen toegankelijk voor fietsers en bussen. De Wasbeekerlaan en de Kwekersweg worden hierdoor minder belast door autoverkeer van en naar het station.
|
lieke | 15 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wat worden nu de aanvoerroutes per auto naar het station sassenheim? en mn vanuit sassenheim: wordt dat zowel via hotel vd valk als de wasbekerlaan? |
Antwoord webmaster: |
ik heb geen idee, misschien kan iemand van de andere bezoekers hier iets over zeggen? |
mz | 14 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het station gaat pas mei 2011 open en er wordt nu al aan gebouwd dus dat betekent dat het station zelf dit jaar al af is. kan het dan niet eerder gebruikt worden voor instappers die niet gebruik hoeven te maken van al het nieuwe infrastructuur dat nu gebouwt wordt? |
Arjan Krabbenbos | 2 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station gaat inderdaad open per zomerdienst 2011 met 2 treinen per uur per richting. Misschien in 2011/2012 kan de stoptrein welke uit Hoorn Kersenboogerd vanaf Hoofddorp doorrijden naar Leiden C/ Den Haag C als de IC treinen Amsterdam-Vlissingen vv in plaats van via Schiphol weer over de Oude Lijn en Haarlem ( als voor juni 1986) gaat rijden.Maar men wil de Internationale Intercity Szeccin/Berlin Ostbhf. vv door willen laten lopen via Leiden C/ Den Haag C. Maar hoe NS dat wil aanpakken is nog even onduidelijk. |
Gertjan Stamer | 28 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als aanvulling op de berichten:spoortunnel wordt afgesloten voor autoverkeer,nieuwe ontsluitingsweg auto's tussen vd Valk en A 44.Tunnel onder A 44/Wasbekerlaan wordt verdiept.250 parkeerplaatsen(uitbreiding tot 300?),4 bushaltes,630 overkapte fietsklemmen waaronder ook nog eens 90 fietskluizen gaan komen.Men spreekt over opening op 1 Mei 2011...de bouw van perrons start al in Augustus,parkeerplaatsen komen vanaf December in zicht.Men verwacht 2000 mensen per dag als reiziger...1000 daarvan instappers.Treinfrequentie net als Nieuw Vennep 2 x per uur stoptrein. Locatie aan de Menneweg is dus verleden tijd. Waar ooit huizen stonden wil men een Praxis bouwen.... |
Gerd | 26 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bouwvergunning voor station Sassenheim
|
Antwoord webmaster: |
ik zet het bericht bij het nieuws. |
Björn Lammers | 26 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Meestal wordt voor een station dat niet met de ingang van de nieuwe dienstregeling (half december) opent in de dienstregeling voor dat jaar alvast rekening gehouden met een stop op dat station. Voor Sassenheim wordt zelfs al vanaf 2007 in de dienstregeling rekening gehouden met een stop. |
Gertjan Stamer | 25 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Volgens een bericht uit het Leidsch Dagblad van vrijdag 25 Juni 2010 wordt maandag 28 Juni 2010 begonnen met bow van station Sassenheim;gereed medio 2011.Meer in Leidsch Dagblad van zaterdag 26 Juni 2010. |
Erik | 21 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Sassenheim pas in 2011 gereed
17 juni 2010 (Bron www.webregio.nl)
SASSENHEIM - De opening van het NS station in Sassenheim zal naar verwachting pas in 2011 plaatsvinden. Dat heeft wethouder Leo van der Zon bekendgemaakt. De wethouder informeerde dinsdag de commissie Ruimte dat de voorbereidingen voor de bouw van het station goed verlopen, maar dat mogelijk de opening pas in mei 2011 plaatsvindt.
In het verleden werd er rekening mee gehouden dat de NS de dienstregeling maar eenmaal per jaar op 1 januari wijzigt. Een station dat niet voor 31 december opgeleverd werd, moest dan een jaar wachten voor de eerste trein stopte. Nu maakte de wethouder bekend dat de NS de dienstregeling in mei kan aanpassen.
|
Antwoord webmaster: |
wat een raar bericht... dienstregeling op 1 januari wijzigen? hoezo? ns opent inderdaad wel veel vaker een station midden in het jaar. maar nooit op 1 jan. |
Gertjan Stamer | 22 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er zijn wat gebouwen gesloopt tussen de A-44 en de Schiphollijn...tussen de Menneweg en het viaduct/afslag rijksweg westzijde Wasbeeklaan-zou hier dan soms toch de nieuwe halte Sassenheim komen?,er is ook een bouwweg gemaakt vanaf de A-44 naar die sloopplek,opvallend vanuit de trein in Mei 2010...volgens gemeentelijke website moet halte opengaan in December 2010... |
Gerd | 26 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het kan nog wel even duren.., http://www.deteyding.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4611&Itemid=5 |
Antwoord webmaster: |
ja, dat bericht staat al op de site... |
Ronald | 12 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ALS dit station er maar komt!!!! Ik heb nu dik 20 jaar langsraazende treinen. Ik wil er wel eens in kunnen stappen. Het is toch te gek voor woorden de afstand tussen Leiden en Nieuw Vennep. STOPPEN die trein en wel op station "Sassenheim" En wel zo snel mogelijk! |
maarten | 29 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe zijn de voorderingen nu bij station sassenheim
is er al iets te zien??? of al ergens foto´s??
staat ook dat in 2010 geopend gaat worden
dat word in het Najaar verwacht??
groet.Maarten |
Antwoord webmaster: |
ik weet niet wat de laatste planningen zijn, maar of het eind dit jaar geopend gaat worden betwijfel ik. ik heb er nog geen echte foto's van gezien hoe de stand nu is, maar misschien dat iemand van de bezoekers van mijn website me er een paar kan aanleveren, zodat ik ze online kan plaatsen. |
Jeroen | 19 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoeveel sporen krijgt het toekomstige station Sassenheim? Ik zou zelf voor vier sporen gaan (twee perron (eiland) en twee inhaal (buiten) voor intercity treinen) en dan noordelijk van het station twee keersporen voor de treinen van de Stedenbaan (zoals Breukelen voor Randstadspoor). De lokatie kan een stuk beter en ik zou het zodanig plaatsen dat meerdere kernen en van kunnen profiteren en dat het goed bereikbaar is per fiets, bus en auto. Ik denk dat het niet slecht is als Lisse ook weer een station krijgt, alhowel het busvervoer naar Leiden en Haarlem niet slecht is. Het doortrekken van de Zuidtangent vanaf Nieuw Vennep naar Lisse Noord zou ook goed zijn en hierdoor zal de verbinding van Lisse naar Schiphol een heel stuk verbeterd worden (en nog meer als de Zuidtangent ooit een sneltram wordt). |
Antwoord webmaster: |
ik weet niet of vier sporen wel nuttig is, nieuw-vennep heeft ook maar 2 sporen. ik weet niet of ze de schiphollijn willen gaan verdubbelen. Station Lisse zal erg weinig bezoekers trekken, omdat het zover van het dorp af ligt. De enige manier om voldoende reizigers te trekken dat een heropening gerechtvaardigd is is alle buslijnen doormidden breken en naar het station sturen. Willen mensen doorreizen moeten ze dan op de trein stappen, maar daarmee zullen wel erg weinig mensen blij zijn. |
Pieter | 16 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het lijkt mij een nadeel dat station Sassenheim zo ver buiten de bebouwde kom ligt. Ook al komt daar geen bus langs, een station aan de Menneweg had wel gunstiger bij de woonbebouwing gelegen.
|
Niek | 14 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Menneweg of wasbekerlaan het blijven lokaties buiten de doorgaande routes, Warmonderdam is echter wel een toplokatie, gelegen aan de verbindingsweg Sassenheim-Warmond en een mooie verbinding naar Voorhout via de Oosthoutlaan en gelegen aan de buslijn 50. Waarschijnlijk schrikken de meerkosten Prorail en de gemeente Teylingen deze lokatie af daar men tegenwoordig niet durft te investeren in de toekomst. |
Jan | 8 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dan niet inderdaad, maar er werd in het artikel ook vermeld dat het station deel moet gaan uitmaken van een snelle stedenbaan. En daarop volgde de door mij geciteerde tekst, en dan heb ik zo'n gevoel dat er toch iets vreemds gaat gebeuren daar! want een stoptrein vind ik geen snelle stedenbaan! |
Antwoord webmaster: |
het lijkt mij vrij duidelijk dat de intercity er niet gaat stoppen. Die stopt ook niet in Hoofddorp wat toch een veel groter en belangrijker station wordt. Snelle stedenbaan kun je ook lezen als 'lightrail'. |
Jan | 6 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het ziet er allemaal aardig uit, en zoals ik eerder zei lijkt het mij logisch dat dit een stoptrein station wordt. Maar toen las ik dit:
"Het extra station leidt niet tot een tijdverlies voor de intercitydiensten tussen Leiden en Amsterdam, blijkt uit onderzoek van de NS. Er worden minimaal duizend nieuwe reizigers per dag verwacht in Sassenheim, als de bussen er ook stoppen"
bron: http://www.rtvwest.nl/nieuwsitem/24043?rss=true |
Antwoord webmaster: |
nou, dat kan toch kloppen... als de intercity er niet stopt zal het niet tot tijdsverlies leiden... |
mathijs louter | 5 dec 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het ziet er weer uit als zo'n heerlijk functioneel station, geen stationsgebouw niks,zelfs geen overkapping a la Terwijde en Tiel passewaai.. De artist impression is trouwens wel een erg lelijke en onduidelijke moet ik zeggen.. en met een blunder, de IRM's (3 bakken) rijden helemaal niet meer, het is nu allemaal V-IRM |
Antwoord webmaster: |
het zal een vrij ruwe schets zijn. ik denk dat het er toch wel iets beter uit komt te zien dan dit voorstel. maar bij gebrek aan beter materiaal toch maar dit geplaatst. |
maarten | 27 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is er trouwens al een schets(tekening)
bekend hoe het station eruit komt te zien
of al wat bouwfoto's??
waar het station gaat komen
grt.M |
Antwoord webmaster: |
ik heb nog niets gezien, meestal komt zoiets wel in de krant te staan, maar tot nu toe niets. als iemand iets gevonden heeft, laat het me even weten, dan plaats ik hem online. |
Dick Stomp | 11 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Voorlopig is het allemaal gebakken lucht. Warmond, Sassenheim en Voorhout heten samen Teylingen.
We hebben een station in Voorhout aan de "oude lijn" van de HYSM van Leiden naar Haarlem. Warmond is z'n station kwijtgeraakt, maar ik heb het nog gekend. Het was trouwens een station, waar vlakbij een locomotief van de brug af in de Leede is gevallen. Het Stationskoffiehuis staat er nog steeds en doet dienst als café-restaurant.
Het station in Sassenheim aan de Schiphol-lijn moet goed met het OV bereikbaar zijn. Dat is de Connexxion 50. Die rijdt nu langs hotel Van der Valk in Sassenheim. Als het station aan de Menneweg komt, dan heeft de gemeente Teylingen een bof, want dan kunnen ze hun "milieustraat" duur aan de NS verkopen en dan is er ruimte genoeg voor een station en P+R. Alleen de Menneweg is doodlopend en dat is niet leuk voor de bus.
Dan maar aan de Wasbeeklaan. Daar kan wel wat onteigend worden. Het ligt dichter bij Hotel Van der Valk. Het is een doorgaande weg naar Warmond, dus Connexxion 50 heeft geen probleem. Alleen het viaduct onder de spoorweg is te laag, maar dat is met wat extra geld op te lossen.
Zodra de Thalys en de TGV door het Hart van Holland razen, krijgen we wat lucht op de Schiphol-lijn en kan een stoptrein op die lijn Sassenheim/Warmond (Teylingen Noord...) wel aandoen. Voorhout wordt dan Teylingen West.
Ik heb een hekel aan "gekunstelde" namen van stations. Den Haag HS en den Haag SS heb ik altijd al gekend. Waarom den Haag SS ineens Centraal moest gaan heten, is me een raadsel. 't Ligt buiten 't centrum!
Nou ja, ik heb weer genoeg met treintjes gespeeld! Vandaag was ik in station Bouwput Arnhem. Puinhoop. Van de trein naar bus 3 (Burgers Zoo) moest ik 15 minuten lopen en 4 trappen op en af. Voor mijn echtgenote met loop-manco was dat niet zo prettig.
Maar ja, je moet je Voordeel-Uren-Vrije -Reisdagen opmaken...
Maar die Eneco-bazen met hun wolkenkrabber, hadden van hun woekerwinsten toch wel een klein loopbruggetje kunnen betalen van de perrons naar het busstation onder hun paleis.
Maar gelukkig blijven de trolleys in Arnhem tot 2050 rijden!!
Dick |
Antwoord webmaster: |
stations worden praktisch nooit naar de gemeente genoemd, maar naar de woonkern waar ze in de buurt liggen. Teylingen is geen kern dus een station zal nooit die naam krijgen. Station 'Centraal' is overigens ook niet hetzelfde als 'Centrum'. Centraal kwam ter discussie te staan toen Almere haar station Almere CS ging noemen als statussymbool. In 1997 kreeg Leiden een nieuw station, en wilde dat ook CS noemen. De spoorwegen hebben toen besloten dat station met meer dan ik meen 50000 reizigers per dag waarbij in de stad ook een ander station aanwezig was de toevoeging Centraal zouden krijgen. Almere CS werd daarna omgedoopt in Almere Centrum. |
Jan | 20 mei 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Laatst kwam in het nieuws dat er een grote stap is gezet om de financiën op orde te krijgen. Waarschijnlijk gaat hiermee de bouw van het station mee.
@ maarten: De stoptrein tussen Hilversum en Dordrecht zal hier gaan stoppen.
Verwachte ver trektijden: Richting Schiphol: .23 en .53 Richting Leiden Centraal: .07 en .37 |
maarten | 17 mei 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wordt Station Sassenheim
(als het er komt) een intercity station
of gaan er alleen stoptreinen stoppen?
ben eerg benieuwd!
Groet.Maarten |
Antwoord webmaster: |
Ja... een intercity station, geloof je het zelf? Is Sassenheim dan zo'n immense stad? met twee stoptreinen per uur mag je heel tevreden zijn. in de regel zijn nieuw te bouwen stations bijna nooit intercity stations, anders waren ze allang een keer eerde gebouwd. |
Johan | 25 okt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er staat nog niets vast.
De financiering is nog niet rond.
Maar als als goed gaat, komt het station in 2009 |
maarten | 15 sep 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
komt dit station er wel
en zo ja wanneer word dit dan geopend???
2008?? nog in 2007
heb zelf echt geen idee
alvast bedankt! |
Antwoord webmaster: |
ik weet het ook niet, dit jaar niet meer in elk geval. |
Maarten | 19 aug 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heeft iemand ook foto's
of een tekening van het station Sassenheim
want hier staat volgens mij niks
Alvast Bedankt!
maarten. |
Antwoord webmaster: |
vlgs mij bestaan die nog niet. |
Mathijs | 8 aug 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
hoi sassenheim word binnenkort opnieuw geopend tussen station nieuw vennep en leiden
het word een sprinter en stoptreinstation |
Jan | 30 jul 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als het station komt, komt het 100% zeker op de schiphollijn, en het zal wel een stoptrein-station worden... |
maarten | 5 mei 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is ook ergens over gesproken ja
MAAR wanneer is dat station geplant en op welke lijn komt die??? Leiden Schiphol??
Leiden Haarlem?
|
pmb | 13 apr 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
..........maar Sassenheim ligt toch ook helemaal niet bij de oude lijn! .......... |
Wies Sanders | 9 aug 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Sassenheim is gepland aan de Schiphollijn op km. 35.5 of km 34.8, dus niet aan de oude lijn.
|