Nijmegen Heyendaal ligt ongeveer op dezelfde plaats als eerder 't Heilig Land.
Heimen Stoffels | 5 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe het station zou kunnen worden aangepast zou ik niet weten, maar zonder elektrificatie moet toch geen probleem zijn? Arriva en Veolia rijden ook (grotendeels) zonder elektrificatie. Milieuonvriendelijk is het wel ja, maar het kan dus prima mits de treinen snel genoeg kunnen optrekken en afremmen. De verbinding zelf is niks mis mee dus het kan prima heractiveerd worden. |
Chris | 31 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er wordt weer gesproken over reactivering van het spoorlijntje Nijmegen - Kleve die doorgetrokken gaat worden naar Weeze Airport.
De rails die vroeger lag op Heyendaal voor deze spoorlijn, ligt nu een busbaan. En nu zijn er liften op de plekken waar het spoor lag op station Heyendaal.
Hoe realistisch is het dat er treinen rijden op spoor Nijmegen - Kleve, aangezien er vanaf Heyendaal naar Duitsland het spoor niet gelektrificeerd is. En hoe zou het station (zonder teveel kosten) aangepast kunnen worden?
Ik weet dat dit een hobby site is, maar wellicht weet u of iemand anders een goed antwoord. |
Antwoord webmaster: |
ik heb geen idee, maar misschien iemand anders. |
rj | 27 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nou op station Oss hangt een bordje met een telefoonnummer, je kunt met de "stationsmanager" van station oss in contact komen indien er "ongeregeldheden" zijn.
Je zult dan wel de servicelijn van NS te pakken krijgen neem ik naan?
In ieder geval zo'n dergerlijk bordje zie je wel vaker. In Wijchen volgens mij ook.... |
Antwoord webmaster: |
ok dat wist ik niet. goed om te weten. ik zou alleen niet weten waar je dan terecht komt en wie dat dan zou moeten zijn. |
Danny | 18 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Die extra rails ligt daar (en ook bij het viaduct) om bij ontsporing van de trein te voorkomen dat deze uit de baan komt en dus het perron in zal rijden. Ligt wel bij meerdere stations en viaducten etc. |
Antwoord webmaster: |
dank je, ik dacht dat het al beantwoord was, maar blijkbaar toch niet. |
Roel | 26 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb een vraag over dit station.
Waarom is er tussen de gewone rails op het spoor nog een rails stussen gelegd?
Deze dubbele rails begint ongeveer bij het perron en eindigd ook weer ongeveer aan het eind...
Maar het loopt nou ook weer niet precies gelijk aan het perron. De "binnenrails" eindigd aan allebei de kanten gebogen in een punt naar elkaar toe.
Ben eigenlijk best benieuwd!
Verder een mooie site.
Gr. Roel |
Antwoord webmaster: |
geen idee, ik zou het niet weten. |
shahram | 2 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Goedendag;
Is er in het station van nijmegen hyendaal automaatmachine om treinkaartje kunnen te kopen? |
Antwoord webmaster: |
natuurlijk, die staan toch op ieder station. |
Gertjan Stamer | 19 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ze zijn bezig met bouwen lift aan oostzijde van trap naar eilandperron.Lift komt zowat op oude plek van het 3e spoor en heeft een extra plateau/uitbouw van het perron.Vreemd gezicht is dat.Hopelijk gaat de betonnen voetbrug nog eens een traploze toekomst tegemoet,anders is de lift nutteloos/slecht bereikbaar. Had trouwens lift pal tegen verkeersviaduct gezet,dus zuidelijker...geen uitbouw van het perron,goed zicht op de treinen en behoud van eventuele plek 3e spoor..nu ligt er niks meer maar met de gedachte dat spoorlijn Nm-Kleve weer open gaat is dit een slechte oplossing. |
Heumassej | 16 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ken ik met een scootmobiel met de trein van Venlo naar station Nijmegen Heyendaal
daarna naar het Radboud gaan |
Antwoord webmaster: |
pff geen idee hoor. informeer eens bij veolia, die rijden daar de treinen. zie bijvoorbeeld deze pagina. |
Nick | 26 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik neem aan dat de liften aan de brede verkeersbrug (Heyendaalseweg) komen, aangezien je anders niets aan de liften hebt. De 'voetbetonbrug' is immers alleen te bereiken via trappen, waardoor het station dan alsnog ontoegankelijk zou zijn voor mindervaliden. |
Antwoord webmaster: |
ik weet het niet, maar het lijkt me wel zo logisch inderdaad. |
Gertjan Stamer | 7 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Halte Heilig Land was bij de Sionsweg,paar kilometers zuidwaarts/je zal het moeten lopen!.Ooit 3 sporig/het 3e spoor sluit per 31 Mei 1991-was bestemd voor treinen naar Kleve vv en in 2000 slopen sextant aan oostzijde,vml plek wordt dichtgestraat en pas in najaar 2000 overdekte fietsklemmen op die plek-alsmede vele overdekte fietsklemmen-en kluizen aan westzijde van het spoor.In Juni 2005 opbreken 3e spoor ivm ruimte maken busbaan/bushalte hoog boven bij vml locatie sextant/fietsklemmen(die worden even verwijderd en komen in voorjaar 2006 weer terug op zelfde plek),opvallend is sloop betonnen voetbrug aan oostzijde ivm bouw bushalte enz,weer terug geplaatst in April 2006. Zeer grote parkkerplaats aan oostzijde wordt opgebroken en er verrijst een gigantisch gebouwencomplex en is in 2010 gereed.Najaar 2008 nog meer overkapte klemmen en kluizen aan westzijde,wel minder parkeerplaatsen.Juni 2009 perrons verlengd noordwaarts.Perronliften voorjaar 2010 ??? |
Gertjan Stamer | 21 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Juni 2009 zijperron+eilandperron noordwaarts verlengd zodat dubbele lengte treinen hier kunnen stoppen,met name tijdens de Vierdaagse.Er is dus enkele meters bijgekomen. In de Gelderlander las ik dat men April 2010 liften wil gaan bouwen,vraag me af waaraan-veel te smalle voetbetonbrug of misschien aan brede verkeersbrug?We zullen het zien. |
Roel | 2 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
op deze link Youtube: laatste rit nijmegen- kleef bij min 3:30 zie je dat de trein er wel stopt. maar dat zegt natuurlijk niets of dat altijd zo is geweest. |
Antwoord webmaster: |
kijk dat is inderdaad overduidelijk bewijs dat de laatste trein er in ieder geval heeft gestopt. maar rond 5:30 zie ik de trein ook vrij langdurig in een grasveld stoppen. is dat groesbeek? daar is duidelijk geen station meer aanwezig op dat moment, dus het zegt niet dat de trein naar kleef altijd op heyendaal heeft gestopt. |
Roel | 2 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dat is idd Groesbeek, waarschijnlijk om afscheid te nemen van de laatste trein door hun dorp? of fotostop? Volgens Wikipedia is het : ''De sporen 1 en 2 waren in gebruik voor de spoorlijn Nijmegen - Venlo. Spoor 3 was voor de lijn naar Kleef, die hier nooit een halte heeft gekend.'' naja die ene keer zullen ze wel niet hebben meegerekend.. |
Antwoord webmaster: |
gezien het aantal mensen dat op de been is vermoed ik dat dat niet allemaal uit de trein komt om een foto te nemen (zoveel camera's zie ik nu ook weer niet), maar dat het groesbekenaren zijn die afscheid nemen van 'hun' trein. inderdaad dat had ik daar ook gelezen maar nog niet hier gepost. ik vermoed dat wikipedia wel gelijk heeft hier, en dat dit een uitzondering was. |
Roel | 1 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het lijkt me wel dat die trein hier heeft gestopt, anders was er geen 3e perron+spoor aangelegd. |
Antwoord webmaster: |
dat kun je toch niet zo stellen. zie ook de discussie bij stopplaats boksbergerweg. dat er een perron heeft gelegen wil niet zeggen dat er een trein heeft gestopt. het is natuurlijk veel handiger om als je een station aanlegt daar al een perron neer te leggen voor het geval je daar ooit die trein zou willen laten stoppen. als je dat niet had gedaan had je de trein daar nooit kunnen laten stoppen, en dat wilden ze natuurlijk niet op voorhand al uitsluiten. Misschien zagen ze toen ook al een toekomst voor een wat meer lokaal georienteerde treindienst die ook in heyendaal en groesbeek zou stoppen, maar is het daar niet van gekomen. |
Jan Vogels | 1 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heeft de trein van Kleve naar Nijmegen ooit een stop gehad op Nijmegen Heyendaal? |
Antwoord webmaster: |
volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker. iemand anders hier die dat weet? |