Gertjan Stamer | 22 feb 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Februari 2023 sloop van grijze betonwand halfrond die o.a over winkel was gebouwd. |
tim | 17 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Drukte op het traject rvs- wc-nmd- nm nog niet opgelost. wel veel media aandacht momenteel.
veel vernielingen op het station. banken weg uit wachtruimten, bekladderingen, veel ruiten gesneuveld, erg triest.
Heb melding gemaakt van drukte op deze lijn. oorzaak is "transparante sprinter".
Interieur is van glas dus doorzichtig, met "ziet" de drukte, anders dan in de stoptrein met gesloten ruimte.
Dit is het beste argument wat ik in tijden gehoord heb!
|
jw.koten | 1 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
de liften werken goed en men heeft het loopvlak straffer gemaakt, dat is goed.
De wachtruimte kan beter, maar met de vernielzucht van tegenwoordig is dat wellicht moeilijk. Het stationnetjes is er ieder geval op vooruitgegaan. winst dus
jwk |
Marco | 26 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Na eerder het zuidoostelijke perron vernieuwd te hebben, heeft ProRail afgelopen weekend ook het noordwestelijke perron vernieuwd. En we weten ook waar de oude perronplaten naartoe zijn: het wordt de vloer van de stal van een boer! |
Jos grote Punt | 18 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Een aantal dagen geleden is men begonnen met het bouwen van twee perronliften. |
Jos grote Punt | 17 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De openingsdatum klopt niet.
Volgens Wikipedia is het 2 juni 1973
Een aantal jaren geleden is er een bewaakte fietsenstalling gebouwd.
Deze werd beheerd door medewerkers van Breed (sociale werkvoorziening). De gemeente Nijmegen moest er elk jaar veel geld bijleggen: daarom is de stalling gesloten. Er zit nu een heavy metal CD winkel in.
Bij het winkelcentrum is ook een fietsenstalling: deze wordt door een particulier gerund.
Hij is vooral gericht op bezoekers van het winkelcentrum: voor treinreizigers zijn de openingstijden niet geschikt (te laat open en te vroeg dicht).
Er zijn een aantal maanden geleden op twee plekken nieuwe fietsklemmen geplaatst. Opvallend is dat op de plek waar veel fietsen gestald worden géén overkapping is en op de andere plek waar maar een enkel fiets staat wel.
Ook zijn een aantal maanden de fietskluizen vernieuwd (met overkapping terwijl ze een eigen dak hebben). |
Antwoord webmaster: |
dank, ik heb de datum aangepast. ik had nog geen openingsdatum genoteerd voor dit station en dan neemt hij automatisch de datum van de opening van de spoorlijn, vandaar die hele oude datum. |
niels | 5 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit perron is letterlijk aan het afbrokkelen!
Eerst grote scheuren (die later dicht zijn gemaakt)
Nuliggen er zelfs grote betonresten van de randen op het spoor. gedeeltelijk hebben ze dit weer hersteld met houten planken, maar erg veilig ziet t er niet uit!!
Misschien moeten ze dit station ook maar eens opknappen. Weet niet of hier plannen voor zijn?
T heeft nu een beetje een verloederde indruk...
De wachtruimtes zijn sowieso best vies en er wordt binnen gerookt! |
Eric Pelle | 14 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op Dukenburg zijn deze winter een aantal geluidschermen bezweken onder de harde wind.
Wij willen deze graag vervangen voor soortgelijke elementen maar kan iemand mij vertellen wie deze destijds (1996) geplaatst heeft of wie de leverancier van deze elementen is?
Ben benieuwd naar de reactie.
Vriendelijke groet,
Eric Pelle |
Antwoord webmaster: |
poeh, ik heb zelf geen idee, maar misschien iemand anders hier (al betwijfel ik het). weten ze dat bij prorail (movares) niet? |
Toni | 15 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik was vandaag op station van Nijmegen Dukenburg, wist niet dat de winkel zo uitgebreid was, mooie nette winkel en overheerlijke broodjes... |
Antwoord webmaster: |
je bent dus van rosmalen naar dukenburg gereisd, en hebt in beide gelegenheden een prettige versnapering genuttigd. Je had wel honger zeker ;-) |
Gertjan Stamer | 7 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Perronverlenging naar busstation Brabantse Poort in 1996 en beide perrons uitgerust met nieuwe wactruimtes en perronranden voorzien van glazen wanden(de ene wat korter dan de andere!)Nieuw loketgebouw plm 50 meter verderop rode loketgebouw-dit loket sluit maar wordt bijna meteen verhuurd aan Tandem(welzijnsorganisatie)Nieuwe gebouw is meteen nieuwe Wizzl en opent op 19 April 1996 haar deuren. Tandem in het oude loketgebouw stopt per Oktober 2004 en staat enige tijd leeg maar snel verhuurd aan orientaalse groentenzaak...eind December 2004 gaat Wizzl voorgoed dicht en gebouw staat enkele maanden leeg...Juni 2005 heropent het als Dukenburg Stationswinkel(vrijwel gehele inboedel identiek aan Wizzl's!)Fietsklemmen nog nooit vervangen en plaatsing Romney fietsenloods onbekend... |
Gertjan Stamer | 5 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het in 1986 gebouwde fraaie stationsgebouw met die welbekende brede rode dakrand(arch.Corbey)is ook te vinden in Nieuw Vennep en vroeger ook in Hoofddorp(gesloopt).Het is jammer dat Dukenburgse gebouw al zo veel huurders heeft gehad,het is zelfs een keer geel geverfd(enkele jaren geleden),wat mij opvalt is dat de sporen zo ver uit elkaar liggen,komt dat door 't viaduct aan de westzijde? |
Antwoord webmaster: |
ik had dat nog niet gezien van die sporen, maar ik denk inderdaad dat het met een viaduct te maken heeft, dat zie je op foto's ook. |