tobias bonthuis | 14 feb 2019 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station is inmiddels al wel aan het veranderen. De fietsenstalling is verhuisd zodat er ruimte gemaakt kan worden voor een tunnel onder het spoor door. |
Pompie | 28 feb 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Jammer dat er nog geen nieuwe foto 's zijn van dit station
Van arriva |
Antwoord webmaster: |
als je ze hebt houd ikme aanbevolen. is het erg veranderd dan sinds arriva er rijdt? het perron en gebouw zijn toch gewoon hetzelfde. |
Victor Lansink | 18 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De hoofdaannemer was Brands Bouwbedrijf te Emmen. Namen van betrokken aannemers en onderaannemers waren Brand (of Brands), Sanders, Ten Hoorn en Wormgoor. |
Antwoord webmaster: |
kijk Het Utrechts Archief to the rescue. bezoekers hoeven hun vraag alleen maar hier te stellen en krijgen vanzelf hun antwoord. dank je wel victor. |
Jannie Eppinga | 16 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dag Wichor,
Is er bij jou bekend wie indertijd het stationsgebouw van Coevorden heeft gebouwd? Mijn vader denkt te weten dat zijn familie dat heeft gedaan, ik ben benieuwd of u dit kunt bevestigen?
BVD voor uw reaktie,
Vriendelijke groet, Jannie
|
Antwoord webmaster: |
ik weet het niet. misschien dat Het Utrechts Archief dat kan achterhalen, maar ik betwijfel het. zij hebben de ns archieven in huis. de meeste kans heb je denkn ik bij oude krantenberichten. |
J Warrink | 5 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Leuke foto's op je site.
Ga zo door.
Dit is voor mijn pa ook heel leuk, ka ik pa ook een foto geven hiervan. |
Antwoord webmaster: |
graag gedaan, bedankt voor het compliment. |
michael | 8 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
aller eerst gaat mijn dank uit naar de webmaster,maar meteen ook naar meneer wagenaar,dank jullie wel dat dit mogelijk is ,wat een prachtige site,dat is hij al.
bedankt voor de tip ,ga ik zeker gebruik van maken,nu weet ik eindelijk waar het locdepot heeft gestaan,eingelijk ook wel logisch,want nog iets verderop lag het oude tuindorp,nu het nieuwe tuindorp,dat is toen gebouwd voor het locdepot pesoneel,dat met sluiting van locdepot het oude tuindorp toen verliet
,en de huizen voor de bewooners van coevorden beschikbaar kwamen,nu is de puzel bijna kompleet.
ik krijg best zin om station coevorden en de bij behorende gebouwen nog een keer na te maken maar dan zo als het hoort.nog maals dank heren,groetjes michael. |
Antwoord webmaster: |
graag gedaan. met die nieuwe optie wordt stationsweb echt een ontmoetingsplek en vraagbaak. |
Jan Wagenaar | 7 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste Michael,
In het boek "Locomotiefloodsen en tractieterreinen in Nederland, 1839-1958" staat o.a. ook een plattegrondkaartje (situatie 1912)van het Coevorder stationsemplacement met de locloods en de draaischijf.
De locloods stond vroeger aan de Emmer-zijde (= uiterst rechterzijde) van het emplacement,links van de overweg.
De loods was langwerpig van vorm, had 2 sporen en ook een aanbouw met dienstruimten.
Achter de loods was ook een draaischijf.
Het locdepot werd in 1938 weer opgeheven.
Aan foto's hiervan kan ik je helaas niet helpen.
Misschien dat er bij de Gemeente Coevorden nog iets bekend is ?
Verder zou je nog eens kunnen kijken op de website van R. van Wissen over de NOLS (zoek maar even via Google met : Noordoosterlocaalspoorweg-Maatschappij, want het rechtstreekse webadres is nogal gecompliceerd).
Jan Wagenaar |
Antwoord webmaster: |
ik heb een nieuwe optie gemaakt waarbij je meteen op de betreffende vraag kunt reageren. ik weet niet of je daarvan gebruik hebt gemaakt, maar dan komt dit antwoord ook meteen bij de betreffende persoon terecht, zonder dat zijn mailadres op de site staat. Kan ik meteen kijken of dat goed werkt. |
mdonkersloot | 6 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
hallo mijn naam is michael.
woon bijna 20 jaar in coevorden.
deze web site is voor mij echt een uitkomst,ook als ik vragen heb kom ik ze hier meestal van zelf tegen.
vooral de nols lokaal spoor heeft mijn nodige aandacht,jammer dat er van station coevorden zoveel is afgebroken,ook de gebouwen die er bij stonden.kan iemand mij een foto laten zien van het locdepot coevorden,en nog belangrijker waar het precies heeft gestaan,ben nog steeds de omgeving aan het afzoeken en plaatsen waar het mogelijk zou hebben gestaan,helaas zonder resultaat.groetjes:michael. |
Antwoord webmaster: |
ik weet het ook niet, maar misschien zijn er bezoekers op deze site die het wel weten. waarschijnlijk krijg je vanzelf wel reacties hier, dus kom nog een keer terug kijken. |
Vincent | 3 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Prachtige foto's op de site, ga zo door!
Vr, gr, Vincent |
Antwoord webmaster: |
prima, dat was wel mijn bedoeling ;-) |
Gertjan Stamer | 2 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mei 2001 gaat de kleine koffieshop(linkerdeel)een nieuwe huurder,het sluit dus en herinrichting volgt.Najaar 2002 sloop oude fietsenstallingen en bowu nieuwe overkapte..in December 2002.Op 19 Januari 2004 sluit NS loket en wordt Kuipers snackbar/cafe.In Juni 2004 verwijderd men de oudste cta's op deze lijn(zie ook Ommen,Hardenberg)die met voorbedrukte namen op een lange rol...klein detail maar wel opvallend.Nazomer is verbouwing loketdeel gereed en gaat snackbar/cafe Kuipers open,het gehele gebouw krijgt nieuwe lichtbruine ommonteling in ???
Linkerdeel(vml koffieshop/1e versie Kuipers snackbar)wordt alweer heringericht tbv Veiligheidszorg Drente per najaar 2005. |
P.v.Dongen | 24 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Aan de Staionstraat nog een staition geweest
Dit is later een vestiging van Brinkmann en Niemeyer N V geweest Ik ben hier een paar jaar filiaanhouder geweest tot ongveer 1959 het is later een een garagebedrijf geworden
In mijn tijd was er achter het huidige pand een locimotieven loods,en aan de voorkant nog een perron.
Ik weet het niet,maar was het de Drentsche tramweg Mij. |
Antwoord webmaster: |
Ik heb daar wel foto's van, maar mijn site gaat over spoorwegen, niet over trams. daarom heb ik die niet op mijn site getoond. |