J | 26 mei 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Een aantal foto's is van de nabij gelegen halte Boskoop Snijdelwijk. Wellicht dat deze nog kab worden aangemaakt op de site en de foto's bij deze halte kunnen komen?
Openingsdatum is 10 december 2017 |
Antwoord webmaster: |
ik heb die halte inderdaad aangemaakt en de foto's veroplaatst. |
Dolf Vleij | 11 nov 2017 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Toevoeging m.b.t. de veranderingen op de TAG lijn, Treindienst Alphen - Gouda. NS rijdt hier onder het R-Net merk. Daarnaast is de beveiliging te Bsk en Wad aangepast om de hoge frequentie mogelijk te maken op de enkelsporige lijn. Op beide stations staan sinds augustus 2017 hoge seinen i.p.v. lage waardoor in en uitrijden sneller kan. Te Bsk is nu ook een keer mogelijkheid, treinen kunnen dus vanuit Apn, of Gd weer terugkeren. Iets dat niet kon te Bsk en nu nog steeds niet te Wad. |
Arjan Krabbenbos | 14 nov 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station Boskoop Snijdelwijk wat gebouwd wordt tussen de huidige stations Boskoop en Waddinxveen Noord zal pas in het najaar van 2017 in gebruik worden genomen. Wel wordt het spoor Gouda-Alphen a/d Rijn per 11 december 2016 tweemaal per uur bedient door moderne Flirt treinstellen in de grijs/rode R Net kleurstelling.Vanaf 2017 wordt de frequentie verdubbeld tot vier treinen per uur. |
Gertjan Stamer | 25 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Lagere tramperron wat een verlengde was van het hogere treinperron wordt in Augustus 2012 gesloopt,geen trams meer en dus onnodig. Oude situatie keert min of meer terug. |
Peter | 26 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste webmaster,
De grens tussen trein tram en zelfs busstations wordt in de toekomst denk ik steeds vager. Verschillende vormen van ov worden met elkaar geintergreerd in nieuwe bouwwerken. Een spurt is amper nog een trein te noemen en een halte als Gaanderen geen station. Als je puur naar de definitie van trein en treinstation kijkt, om de grens te trekken, dan zou volgens mij de spoorlijn Hoorn-Bovenkarspel-Gr. niet op de site thuis horen. (de tussenliggende tramhaltes dus).
Maar de halte van bv Veendam weer wel. Ik als spoorliefhebber kies uiteraard kwa karakter en schoonheid voor eerstgenoemde.
Succes! Groet Peter |
Antwoord webmaster: |
dank voor je input, we hebben in het boek van sluiter een goede grens gevonden die door de heren ankersmit en van de meene (die laatste dient ook incidenteel als adviseur voor stationsweb). een spurt is een trein die door een spoorwegmaatschappij wordt gereden. tussen haltes en stations is geen onderscheid meer, dus gaanderen is wel een station. hoorn- bovenkarspel weet ik uit mijn hoofd niet, maar ik meen dat die wel in sluiter staat. |
Arjan Krabbenbos | 29 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Boskoop krijgt er per december 2011 een station bij. Het gaat om Boskoop Snijdelwijk, gelegen tussen de stations Boskoop en Waddixveen Noord. De werkzaamheden hiervoor zijn gestart en is een van de nieuwe halteplaatsen aan de zogenaamde RijnGouweLijn.Hier blijft voorlopig dus SGMm rijden!!! Het was ooit de bedoeling hier een lightrailnet van te maken, sneltrams tussen Gouda-Alphen aan den Rijn-Leiden naar Noordwijk en Katwijk. Maar politiek Leiden wilde geen hoogwaardige OV-Railverbinding door het historische stadscentrum, maar liever een nieuwe asfaltweg tussen Voorschoten en Katwijk. Dit is de Rijnlandroute!!!! De heilige koe wordt zodoende weer voorgetrokken en het OV blijft hierdoor het eeuwige stiefkind.Echt balen na al dat vele gesteggel over geld, traces en wel of geen tram. Wanneer wordt men eindelijk eens wijs? Vaak pas als het te laat is, denk ik. |
Antwoord webmaster: |
Als Snijdelwijk ook wordt geopend aan de spoorlijn dan zal ik het opnemen op mijn site. ik moet ergens een grens trekken, maar bij deze lijn valt hij er net binnen denk ik. als de light rail was doorgetrokken door de leidsche binnenstad was het een tram geworden voor mij en had ik snijdelwijk niet opgenomen. ik wacht de ontwikkelingen hieromtrent nog even af. ik lees dat het in december dit jaar klaat is maar pas in december 2012 in gebruik wordt genomen en wel hierom: hier zie ik een laag perron. wordt pas in gebruik genomen dus als er weer light rail rijdt. Wie van de bezoekers wil mij van advies dienen waar ik de grens moet trekken voor wat ik wel en niet opneem op mijn site? Ik heb de hofpleinlijn op mijn site gesloten omdat ik metrohalte blijdorp niet wil opnemen. Welke historische tramlijnen moet ik wel opnemen, welke niet. Ik wil dit een keer oplossen zodat ik een goede grens kan trekken. |
Gertjan Stamer | 17 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per half Dec.2009 lightrailperron afgezet met hek want er rijden hier t/m Dec 2012 weer sprinters.alle dagen en alle uren 2x per uur!
Deel overkapte fietsenstalling weer gesloopt eind 2009 en nu fietsflat zonder overkapping op zelfde plek. Treinen kruisen hier weer als vanouds. |
Gertjan Stamer | 28 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In Augusts 2000 start sloop oude fietsenstalling aan oostzijde stationsgebouw;gereed in Januari 2001.Verlenging eilandperron/een verlaagd perron voor de lightrailtrams in December 2002 en gaat in Maart 2003 in dienst....half Juni dus.
NS loket sluit per 31 Augustus 2003,dus 1 September ultieme stilte en gebouw staat tijd leeg en in voorjaar 2004 interne verbouwing tbv Marchant Sport. |
A.G.Pellekooren | 28 jul 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tegenwoordig rijd hier lightrailmaterieel van ns/htm |
E. Looren de Jong | 11 nov 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station is aangelegd voor het vervoer van boomkwekerijproducten. De twee gebouwen horen toe aan het gebied rond de Parklaan qua architectuur en functie. Tegenover het station ligt het rosarium die in 1935 is aangelegd als presentatie voor de boomkwekerijproducten. Hiernaast staat het Floragebouw, een gebouw waar presentaties over de boomkwekerij werden gehouden en waar elk jaar koningin Juliana kwam kijken. Het hele Parklaangebied staat in het teken van de boomkwekerij. Het rosarium en het Floragebouw zijn hier neergezet zodat er ook veel bezoekers met de trein zouden komen omdat er in deze tijd natuurlijk nog niet veel gebruik werd gemaakt van auto´s. |