Rien Brussaard | 15 mei 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In de jaren 1945-1950 kwam ik uit Rotterdam met de spoorbus in Gorinchem aan vanwaar ik lopend naar de markt ging waar de bussen van de Twee Provincien en Van Ballegooijen stonden. Met de bus Van Ballegooijen reed ik naar Herwijnen naar mijn familie. Ik was toen ongeveer 12 jaar. Ik herinner me het station met de houten vloer die uitgesleten was. Als je uit de trein kwam moest je je kaartje inleveren bij een spoorwegmedewerker. Op het station was ook een draaischijf waar locomotieven gedraaid konden worden. De stoker en de machinist moesten dit draaien zelf doen met een soort tandrad. Ik vond dit een mooi gezicht om te zien. Het mechaniek draaide zo dat voor het draaien van de locomotief slechts twee mensen nodig waren. Het was een prachtig gebouw en ik vind het jammer dat het niet behouden is. |
Henk-Jan | 13 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Even gevraagd aan een arriva medewerker,dit is inderdaad voor de overweg. |
Henk-Jan | 8 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op het station staat bij het stationsgebouw op perron 1 nu een arriva-chipkaart automaat. Daarnaast bij de ingang voor personeel staat een (sleutel)kastje waar de arriva steward in sleutelt voordat de spurt wegrijd richting dordrecht. Waar dient dit voor? |
Antwoord webmaster: |
misschien voor een overweg, of om een sein om te zetten? ik heb er niet zoveel verstand van, alleen van stationsgebouwen. |
Ilja van Haren | 25 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Gorinchem wordt op dit moment grondig verbouwd: http://www.merwede-lingelijn.nl/ |
Marius Bax | 10 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heeft iemand voor mij foto copieen van goederenloods en omgeving omstreeks 1965 van Gorinchem |
Antwoord webmaster: |
als ze hier niet staan, heb ik ze zelf niet, maar wellicht kan iemand van de bezoekers je helpen. |
Huub van Meurs | 28 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
van Wikipedia: anderhalf jaar lang was Gorinchem het eindpunt van de Betuwelijn, totdat het resterende deel van de spoorlijn op 14-07-1885 werd geopend naar Dordrecht |
Antwoord webmaster: |
ja inderdaad dat staat ook op mijn site (daar heeft wiki het vast vandaan), maar niet op deze pagina. |
Gertjan Stamer | 26 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Najaar 2000 gaan de witte delen van het stationsgebouw over naar lichtgroen,mooi of niet?Najaar 2001 nieuwbouw overkapte fietsenstallingen aan beide zijdes stationsgebouw alsmede entree aan de noordzijde(parkzijde).Voorjaar 2002 sloopt me dienstwoning aan de zuidoostzijde.De Treintaxihalte sluit per 1 April 2004.Wat er daarna is gebeurt zoals loketsluiting/koffieshop is nu Cafe T en Arrivaloket...het is me ontgaan.Wel gezien in 2009 uitbreiding overkapte fietsenstallingen aan parkzijde...die rioolpijp is nog steeds een perrontunnel,een betere entree voor de perrons is hier toch wel wenselijk! |
Bram Donkers | 2 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sinds eind 2007 is het loket weer open in de vorm van de Arriva Store. |
Theo Müller | 22 dec 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Loket gesloten per 10-12-2006.
Arriva heeft de LingeMerwelijn van NSR overgenomen. NSR rijdt nog wel ledig materieël. |