Gertjan Stamer | 5 jun 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
In de 1e helft van 2023 is dit stationnetje belangrijk verbeterd, bredere perrons en betere wachtgelegenheden alsmede 2 liften . Foto's heb ik zat...hoe die op te sturen ? |
c.schoen | 19 aug 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe ver is het lopen naar centrum vanaf station |
Antwoord webmaster: |
twee dingen zijn je niet helemaal duidelijk... als je geen goed mailadres in voert krijg je geen antwoord natuurlij. @52.gmail.com kan ik niets mee.
en daarnaast ben je ook niet heel slim als je op dordrecht zuid wilt uitstappen om naar het centrum te gaan.
oh ja, en je vergeet dat je dit soort info ook heel makkelijk op google maps en dergelijke kunt vinden. |
Maarten Pierik | 10 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station is voor het eerst vermeld in het Spoorboekje van '73/'74. Als dit station dus met ingang van een nieuwe dienstregeling is geopend, was dat per 3 juni 1973 en niet op 01/01/1971. |
Antwoord webmaster: |
Ok dank je, ik wist de datum niet zeker, maar gokte dat het in 1971 zou zijn, daarom 1/1/1971. ik heb de datum nu gewijzigd. |
Gertjan Stamer | 3 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In Maart/April 2010 worden er vlakbij oude locatie oude fietsenstallingen volledig nieuwe overkapte fietsklemmen gebouwd aan Crabbehofzijde;er is hier de afgelopen jaren grootse nieuwbouw gepleegd en zo hoopt men kennelijk op extra treinreizigers? |
Gertjan Stamer | 11 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opvallend feit aan de afkorting: t/m 1981 was het Ddrz...daarna en dus nu ook is het Ddzd.Merkwaardig feit !!!Vanaf 2000 toen het loket al enige jaren dicht was was de sextant al helemaal dichtgetimmerd en in week 15 van 2001 is de sloop gestart(na de Paasdagen dus)en tevens de sloop van de wachtruimte van het ietwat hoger gelegen wachtgedeelte perron spoor 2...er blijft echt niks meer over...in Maart 2003 sloop en verwijdering van oude fietsenstalling aan zijde Crabbehof en na enig zoekwerk is er een nieuwe overdekte stalling(veel meer ruimte!)gebouwd aan Sterrenburgzijde...absoluut onlogische plek en vanuit de trein/perron onzichtbaar-de Randweg ontneemt alle zicht,dit is het enigste station met onzichtbare fietsenstallingen...UNIEK.
Sloop van de rode wachtruimtes nabij oude locatie sextant Januari 2004 en het feit is nu dat dit een mooiweerhalte is van het soberste soort ! Plek van de gesloopte sextant wordt opgevuld met onlogische glazen abri(deels gericht op uitzicht Randweg en andere deel logisch gericht op spoor)en dat was Februari 2006. Volgens mij is er niks meer te slopen en vanaf 2008 bouwt men driftig aan de Crabbehofzijde met nieuwe woningen en dan zou men kunnen verwachten een opknapbeurt aan de prrons enz...er gebeurt helemaal niks dus. |
Arjan Krabbenbos | 2 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit voormalige Sextant-station is geopend in 1971. Ooit was het de bedoeling dit station op te heffen en een nieuw station te openen in de wijk Amstelwijk, iets zuidelijker gelegen aan deze lijn. Omdat er te weinig reizigers of omdat er onvoldoende gebouwd is bij deze nieuwe halte is het plan weer van tafel geveegd. Dus we zullen het voorlopig maar met dit station moeten doen. |
Roel | 17 mei 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
2 wachtruimtes zijn verwijderd, wat erg lekker is als het regend, en in de andere ''wachtruimtes'
' geen ramen meer zitten.. |
Dwiest | 26 okt 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat een slecht, crimineel station! Ben er al ettelijke(!!!) fietsen kwijtgeraakt en daarboven op is mijn vrouw er deze week aangerand terwijl er verscheidene omstanders waren.... die niets deden.
Fijn station in een fijne stad hoor! |
Dennis Roelevink | 27 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als klein jongetje ging ik altijd na school langs het loket van Station Zuid. Dordrecht Zuid was dat dan. Omdat er bijna altijd dezelfde lokettist zat, die ik goed kende. Tot sluitingstijd bleef ik altijd hangen. Ik kan die sextant wel dromen. Leukste moment was dat er stroomstoring was en dat de net nieuwe Thalys niet verder kon rijden dan Dordrecht Zuid. Al die internationale mensen kwamen in de sextant vragen hoe, wat en wie. Heb de stationsnaamstempel na sluiting van het loket, als aandenken gekregen van de lokettist. Het loket werd met ingang van 1 juni 1997 opgeheven. Tot halverwege 96 was het loket ma t/m vr geopend van 6.30 tot 18.00 en op zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur. Na 96 was het alleen ma t/m vr van 7.00 uur tot 13.00 uur. |
Dennis Roelevink | 27 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat ik nog vergeten was. Na de sluiting van het loket werd de sextant flink onderheven aan vandalisme. In het voorjaar van 2001 werd de sextant uiteindelijk gesloopt. Dordrecht Zuid zelf stond ook op de nominatielijst om gesloten te worden. De gemeente had plannen om 1000 meter zuidelijker een nieuwe halte te bouwen, te weten Dordrecht Amstelwijck. Tot op de dag van vandaag zijn deze plannen nog niet uitgevoerd. |