home |
zoeken |
spoorkaart |
spoorlijnen |
tijdlijn |
typen stations |
reisplanner |
nieuws |
bronnen |
links |
literatuur |
FAQ |
contact |
gastenboek |
inloggen |
overig |
© disclaimer
| lijn | km | jaar |
|---|---|---|
| Zwolle- Almelo | 18,051 | 1881 |
| Deventer- Ommen | 19,416 | 1910 - 1935 |
| Geopend op | 1 jan 1881 |
treinstation in gebruik
Provincie: overijssel
| stationsgebouw I (1881-1978) | puntgevel in het midden met toegangsdeuren. in een vleugel de woning van de stationschef, vleugels zonder puntgevels. |
| stationsgebouw II (1978) | Type Standaard Douma (eenvoudiger) uitgekleder type standaardstation. Veel beeldbepalende panden met cultuurhistorische waarde vervangen door tweekamerbungalows architect: C. Douma |
adres: |
Stationsstraat 1 8102EB Raalte |
kaartje op adres |
Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Raalte
In 2004 zijn er nieuwe fietsenstallingen gekomen en heeft het station een facelift ondergaan.
| Martijn | 20 mei 2025 |
| Tijdens grootscheepse werkzaamheden in mei 2025 is het eilandperron vervangen door twee zijperrons. Daarnaast is het overpad vervangen door een onderdoorgang. link. | |
| Woezel | 15 mei 2018 |
| Dit 'nieuwe' stationsgebouw is een grote schande, aftands en bizar dat het oude alom prachtige (historische) stationsgebouw gesloopt is eind jaren 70,om....om niets eigenlijk. En dan zetten ze er dit gedrocht neer. Zo zonde..en zo jammer om Raalte een schitterende entree te geven vanuit de trein.. | |
| Gerwin van Lente | 16 mrt 2011 |
| Even een reactie op het bericht van Gertjan van 20 dec 2009: de treinen kruisen nog steeds op station Heino en niet op station Raalte. De fietsenstalling zijn inmiddels gereed en in gebruik. | |
| Gertjan Stamer | 20 dec 2009 |
| Vanaf maandag 14 December 2009 kruisen hier de dieseltreinen van de NS (voorheen was dat Heino) en dat heeft natuurlijk alles te maken met Nijverdal West...het 3 jarig durende eindpunt van deze spoorlijn. Nieuwe overkapte fietsenstallingen in aanbouw (aan westzijde bestaande stallingen en ook aan oostzijde stationsgebouw, vml plantsoen) maar door vorst en sneeuw flink vertraagd en pas voorjaar 2010 gereed. | |
| Wilco van Klinken | 11 nov 2009 |
| Ik ben de exploitant van het stationsgebouw in Raalte. Ik las vandaag op stationsweb.nl dat hier nog verouderde informatie op staat. De cafetaria die gevestigd is in het stationsgebouw heet Food & Go, en sinds april 2004 is dit geen NS servicepunt meer. | |
| Antwoord webmaster: | |
| Dank voor de aanvulling. ik heb het hier opgenomen. | |
| Gertjan Stamer | 2 nov 2009 |
| Enige historische feiten op een rij...eind 1994 start verbouwing NS loket tot een espressobar en opent op 24 April 1995 als Cafetaria 't Spoor.Laat in 2000 totale renovatie(lees:sloop)oude stallingen voor nieuwe overdekte fietsenstallingen en gaat in April 2001 ,,open,, De Treintaxihalte sluit per 1 Januari 2002.In het voorjaar van 2004 herindeling 't Spoor in snackbar die dan Sneck & Go heet-ook dan nog NS agentschap.Veel overlast door rondslingerende fietsen,men start in Oktober/November 2009 met uitbreidingen richting busremise van Connexxion. | |
| Hans | 27 mei 2006 |
| Dit zijn erg oude foto's van het station, zou er nieuwe gemaakt kunnen worden? | |
| Antwoord webmaster: | |
| Er staan nu nieuwe foto's online. Stationsweb vindt oudere foto's overigens interessanter, omdat je de huidige situatie nog steeds gewoon kunt bekijken. | |