Tijdelijk station in het kader van Randstadspoor.
Marco | 26 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben recent voor het eerst op dit station geweest. Ik zou er alleen vergaderen als u het geen bezwaar vindt om dit onoverdekt te doen. |
Charmaine Reeb | 10 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
Is nabij dit station ook een locatie om te vergaderen/bijeenkomst te houden?
groet,
Charmaine |
Antwoord webmaster: |
Geen idee, ik kom er nooit, maar lijkt me sterk. In elk geval vind je zoiets niet op een website over stationsgebouwen. |
Rein Zunderdorp | 25 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wat is het preciese adres van het staion Terwijde, dit voor de routeplanner van de auto. Merkwaardig dat dit nergens te vinden is. |
Antwoord webmaster: |
als je met je neus kijkt dan is het niet merkwaardig. er staat toch gewoon een adres genoemd op deze pagina. alleen bleek dat wel het verkeerde te zijn. ik heb het nu verbeterd: Utrechtseweg 100 T 3544 NA Utrecht. overigens kun je in de meeste routeplanners ook gewoon een belangrijke plaats kiezen (bijvoorbeeld een station), of een plek op de kaart prikken. er zijn meer wegen die naar rome leiden. |
Nick | 24 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station al gebouwd en het heet Utrecht Terwijde.
Volgens mij was Leidsche Rijn West namelijk de werknaam voor dat station. |
Antwoord webmaster: |
ok deze heb ik ook samengevoegd. inderdaad. |
Gertjan Stamer | 27 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vanaf maandagochtend 21 Juni 2010 is spoor 3 voor de intercitytreinen en spoor 4 voor de sprinters...van het tijdelijke perron spoor 2 is bij opening vrijwel niks meer te zien=gesloopt.Voorlopig slechts 2xper uur sprinter Utrecht-Den Haag vv. |
Gertjan Stamer | 28 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op km 5,1 start bouw van eerste station...al gestart in zomer van 2002 en eigenlijk al gereed late najaar 2002-pas jaar later(14 December 2003)daadwerkelijk geopend.opvallend is dat er dan nog geen pictogrammen spoornrs hangen en ook Woerdense spoorzijde heeft geen kaartautomaat(wel zijde Utrecht CS)Tijdelijke geluidsschermen in voorjaar 2004 gebouwd aan spoorzijde...in zomer 2004 slopen van gebouwen aan zijde Vleutenseweg en deze weg ook omgelegd en maken van zandlichaam voor definitieve 2e station Terwijde,vandaar die vroegere enorme ruimte tussen 1e station en Vleutenseweg!Juli 2005 starten de heiwerkzaamheden voor 2e station,alles ook op video(hele bouw en sloop/bouw nw station op dvd)November 2005 sloopt men glazen wachtruimtewand voor witte wand met kijkgaten om nieuwbouw te kunnen volgen.Opening deel nieuwe station op maandag 5 November 2007 en 2e spoor krijgt noodperron en oude 1e halte is nog steeds te zien,beneden dus op het oude spoor.Eind November 2007 is oude spoorlijn gesloopt en bouwwerk zaols perons en voetbrug zijn weg in Januari 2008...op zelfde plek bouwt men ras verder aan sporen 3 en 4 en opvallend is de kortere overkapping van spoor 4,er wordt gesuggereerd dat er dus minder reizigers aan die zijde zijn(richting Woerden)(idem het geval in Vleuten)Zomer 2009 kleine overpad over nieuwe sporen 3 en 4...uniek om het station zo te zien incl noodperron spoor 2 en klaarliggende sporen 3 en 4 en bovenleiding gereed voorjaar 2010...Onder viaduct fietsklemmen en kluizen,geen overkapte... |
Arthur | 4 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ook hier gaat het (net als bij Utrecht Leidsche Rijn) om Randstadspoor en niet RandstadRail. |
Antwoord webmaster: |
ok heb het veranderd |
milco | 11 mei 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
huh? randstadRAIL???
dat rijdt toch alleen in en om den haag??? |
Antwoord webmaster: |
randstadspoor, je hebt gelijk. |
R. Mourits | 9 jul 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb een filmpje van 54 sec (12 Mb) van hoe het moet gaan worden.
Ik weet niet of je het wil hebben, dan kan ik het wel mailen.
Ronald |