Arjan Krabbenbos | 19 dec 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit semi intercitystation uit 1987 krijgt voor betere toegankelijkheid liften op beide zijperrons. |
Arjan krabbenbos | 12 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per dienstregeling 2013 ( vanaf 9 december 2012), zullen aan dit station geen IC-treinen meer stoopen. Dit heeft te maken met de aansluiting van de Hanzelijn die op deze datum officieel in gebruik wordt genomen. Er zullen wel 4 Sprinters per uur stoppen tussen Almere, Lelystad en Zwolle vv, waarvan er twee van/naar Amsterdam C gaan en 2 naar Utrecht C.Voor Den Haag C, Schiphol en Duivendrecht wordt geadviseerd om naar Almere C. te reizen |
Antwoord webmaster: |
ok mijn site gaat niet over de dienstregelingen, want dan moe tik het ieder jhaar aanpassen. |
Gertjan Stamer | 27 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In den beginne was er vanaf de opening op 29 Mei 1988 slechts 1 spoor beschikbaar tbv reizigerstreinen,oorspronkelijk zou dit station Almere Buiten West gaan heten.Tussen Almere Centraal en Almere Buiten Oost was het alhier enkelsporig,men was wel bezig met verdubbeling en eind 1988 was dat ook een feit t/m Lelystad Centrum.Dan volgt een periode waar ik niets vanaf weet...in Februari 2003 sluit cafetaria Onder't Spoor en in voorjaar 2004 heropend dit deel van het stationsgebouw als bloemenwinkel TRain Flowers
Met de bouw van de OV toegangspoorten wordt in begin 2007 gestart en in Mei gereed. |
Cees Driehuis | 28 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het oorspronkelijke loket werd vervangen door Wizzl, welke recent weer is vervangen door een (moderne) inloop Kiosk. |
milco | 24 sep 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
al die fotos die bij alle stations staan, heeft u (webmaster) die allemaal zelf gefotografeerd? want dan moet je naar alle stations van NL en een paar fots maken. lijkt me wel erg veel. |
Antwoord webmaster: |
nee die zijn niet allemaal van mijzelf. Onder de meeste foto's staat wie de foto heeft gemaakt. maar er zijn er wel bijna 3000 van mijzelf, dus ja ik heb ze allemaal bezocht. |
Milco | 8 jan 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb een vraag.
Waarom heeft dit station maar 2 sporen?
Er komen net zoveel treinen als bij Almere Oostvaarders en Almere Centrum waar wel 4 sporen zijn.
Met vriendelijke groet, Milco. |
Antwoord webmaster: |
geen idee. blijven de treinen op centrum niet langer staan? oostvaarders is natuurlijk een keerpunt. vroeger was buiten natuurlijk wel het eindpunt, maar de treinen reden altijd al door naar oostvaarders (toen nog buiten oost) om te keren, toch? |
Milco | 8 jan 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De treinen op Almere Centrum blijven maar 1 minuut staan. Alleen de intercity Lelystad - Schiphol die alleen in de spits rijdt, blijft er 3 minuten staan en bij Station Buiten 1.
1 minuut is niet veel. Waarom zijn hier dan 4 sporen nodig.
Ik heb bij Centrum wel eens 2 treinen staan, maar de een gaat naar amsterdam/utrecht en de andere buiten oost of lelstad.
dus dan rijden ze niet in de zelfde richting.
dan zijn er toch geen 4 sporen nodig. |
Antwoord webmaster: |
weet ik veel, ik heb ze niet aangelegd. ik fotografeer ze alleen maar. |
Milco | 7 jan 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik kom zelf wel eens bij dit station.
Het is het dichtbijzijnste station bij mij in de buurt.
Ik ga vanaf hier wel eens met de trein naar Amsterdam.
Het is een leuk station.
Jammer dat er beneden een bloemenwinkel is gekomen.
Vroeger was er een biljarttafel waar ik wel eens met mijn vader ging biljarten. |
Erika Graafland | 25 mei 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
"Eenvoudige stationsrestauratie" bestaat inmiddels niet meer. Sinds kort is het een bloemenwinkel. |