Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Plaats een opmerking bij station Acht

Op de pagina kunt u een opmerking of herinnering insturen aan station Acht die wordt toegevoegd aan de pagina.

Oorspronkelijke reactie:
Sjoerd Eeftens (20 sep 2013)
Op een tekening van 1938 zijn de perrons te Acht niet meer aanwezig, zodat ik moet aannemen dat de halte in de jaren 30 is gesloten. Bert van Diepen noemde in een eerdere bijdrage 5 oktober 1935. Ik heb geen exacte datum uit dienstorders. Misschien weet Victor meer. Het stationsgebouw van Acht (of in elk geval een deel ervan) was tot 1953 in gebruik als blokpost. Er werden vier armseinen bediend en er was controle over de grendel van het wissel naar het losspoor, ongeveer waar nu de defensiesporen liggen. Op 7-7-1958 kwam de AR-beveiliging in dienst op het toen voor Philips aangelegde nieuwe emplacement, bediend vanuit een nieuwgebouwd seinhuis. Het stationsgebouw kan toen best zijn blijven staan; ik heb geen sloopdatum. De losplaats bleef ook liggen, inclusief de spooraansluiting naar de steenfabriek van J.A. van Glabbeek, tot in 1974 de defensiesporen werden aangelegd. Het stationsgebouw bestond in elk geval niet meer in 1972. De exacte sluitingsdatum van de stopplaats Bata is mij niet bekend, maar de perrons lagen er in elk geval in 1972 nog wel.
reactie webmaster: dank sjoer voor de uitgebreide info

naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Ga terug naar de vorige pagina