Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Nieuws behorende bij station Almelo de Riet

2 apr 2009 De stoomtrein die maar niet kwam, 1 april grap geslaagd! (Almelo&39;s Weekblad)
Het werd groots aangekondigd op de voorpagina van het Almelos Weekblad, de proefrit van ProRail over het verdiepte spoor met een oude stoomtrein van het type TKp 23 bouwjaar 1957 uit Polen. De eerste rit door de tunnelbak kon nog niet elektrisch, omd

15 jan 2009 Betonnen rijkdom langs Twents spoor : Stations Almelo De Riet, Enschede en Hengelo op monumentenlijst NS (TCTubantia )
Het hoeven niet per se pareltjes van moderne architectuur te zijn. Mooi of lelijk is niet het enige criterium. Het volstaat dat de stations voor ons een bepaalde architectonische of historische waarde vertegenwoordigen, zegt Jaap Reijnders, directeur

14 jun 2008 Station Eindhoven op monumentenlijst van NS (Eindhovens Dagblad)
De Nederlandse Spoorwegen voeren een monumentenlijst in met tientallen naoorlogse stations die niet officieel worden beschermd. Het bedrijf wil de spoor-iconen zo behoeden voor verbouwplannen of sloop omdat ze nog niet op waarde worden geschat.



9 jun 2007 Het ontstaan van halte station De Riet (Tubantia Twentsche Courant )
In een eerdere aflevering besteedde ik aandacht aan de opening, op 2 oktober 1865, van Almelos eerste spoorlijn naar het in Duitsland gelegen Salzbergen. Het bijbehorende stationsgebouw lag aan de toenmalige Stationsstraat thans Stationsplein/E

23 mrt 2007 Aansluiten hulpspoor voor Almelo Verdiept : Een weekend lang geen treinverkeer mogelijk (Telegraaf)
In het weekend van 23 tot 26 maart a.s. sluit aannemer Van Hattum en Blankevoort het hulpspoor aan op de bestaande spoorlijn Almelo-Hengelo. De werkzaamheden beginnen vrijdagavond om 19.00 uur en eindigen op maandagmorgen om 07.00 uur. Vanaf ma

4 jul 2006 Perron van station Almelo De Riet tijdelijk verplaatst (TC Tubantia.)
Het hoofdperron van station Almelo de Riet wordt tijdelijk verplaatst naar de andere kant van de Rietstraat, ter hoogte van de velden van voetbalclub de Rietvogels. De verplaatsing is nodig in verband met de bouw van het verdiepte spoor tussen de Rie

12 aug 2005 Het verdiept spoor in Almelo: ‘It’s a long way to Tipperary’ (De Twentsche Courant/ Tubantia)
Het was D66-Almelo dat in de aanloop tot de gemeenteraadsverkiezingen van 1998 met de montagefoto’s kwam: de spoorbaan vanaf het NS-station Almelo tot het station Almelo de Riet in een tunnel onder de grond. En daarbovenop een langgerekt plantsoen. H

10 aug 2005 Na ‘pijn’ heeft Almelo ’t mooi voor elkaar (De Twentsche Courant/ Tubantia)
De aanleg van het verdiept spoor van eind 2006 tot eind 2008 zal in Almelo tot ‘forse verkeersafsluitingen’ en daarmee tot ‘pijn’ leiden, aldus gisteren projectmanager A. Maijers van ProRail op een persconferentie. Maar daarna heeft Almelo het in dit

10 aug 2005 Almelo krijgt verdiept spoor (De Twentsche Courant/ Tubantia)
Almelo krijgt over een lengte van een kilometer een verdiept spoor. Het zal lopen vanaf het viaduct in de Wierdensestraat (iets ten zuiden van het NS-station) tot aan het station De Riet. Almelo is de eerste gemeente in Twente die een verdiept spoor

16 jul 2005 Hulpspoor nodig voor verdiepte spoorlijn (De Twentsche Courant Tubantia )
Voor de aanleg van het verdiepte spoor in Almelo is twee jaar lang een hulpspoor nodig langs de Anjelierstraat en de Raveslootsingel. De gemeente start voor die enkelsporige lijn nu al een vrijstellingsprocedure, zodat na de zomer van 2006 met de aan

23 jul 2004 Vijf aannemers hebben interesse in verdiept spoor Almelo (De Twentsche Courant Tubantia)
Vijf aannemers(combinaties) zullen meedoen aan de aanbesteding voor het verdiept spoor in Almelo. De aanbesteding heeft waarschijnlijk in oktober plaats. Het is niet een helemaal open aanbesteding. De opdrachtgever Pro Rail heeft vijf aannemers(combi

23 jan 2003 Gemeente wil snelle voorbereiding voor realisatie ‘Almelo verdiept’ (TC/ Tubantia )
ALMELO - De gemeente zal zo snel mogelijk ruim 69.000 euro beschikbaar stellen om de voorbereiding van het project ‘Almelo verdiept’ zo snel mogelijk te realiseren. Het college van burgemeester en wethouders heeft dat deze week besloten. Met dat besl

5 okt 2001 Nieuwe stalling station De Riet (De Twentsche Courant Tubantia)
ALMELO - Begin november moet Railinfrabeheer van de NS de klus hebben geklaard. Dan moet het station De Riet nieuwe fietsenrekken en fietskluizen hebben.

Volgens de NS kunnen de reizigers daar hun rijwiel ægemakkelijk droog en veilig stallen.

6 sep 2001 ’t Spoor ziet toekomst in verloederd station (De Twentsche Courant Tubantia )
ALMELO - De Almeloër Frans van Oorschot heeft er het volste vertrouwen in. In december opent hij de deuren van zijn cafetaria-croissanterie Frans van Æt Spoor op het Station De Riet. Niet alleen de treinreiziger, maar ook de buurtbewoner kan terecht

29 aug 2001 Opknappen van station De Riet gaat beginnen (De Twentsche Courant Tubantia )
ALMELO - De NS begint morgen met het opknappen van het station Almelo De Riet. Vanaf december gaat de Almelose ondernemer Frans van Oorschot in het gebouw de cafetaria-croissanterie Frans van t Spoor exploiteren. Daarmee moet de overlast van de jeugd

19 jul 2001 Een nieuw aanzicht bij station De Riet in Almelo (De Twentsche Courant Tubantia )
ALMELO - Een nieuw aanzicht bij het station De Riet in Almelo: de 22 huurappartementen, gebouwd in opdracht van de woningstichting Beter Wonen, aan de Anemoonstraat en Dotterbloemstraat zijn vrijwel gereed. Vanuit de wijk is veel belangstelling voor

28 jun 2001 NS wil restaurant in station De Riet (De Twentsche Courant Tubantia )
ALMELO - De afdeling NS Stations van de Nederlandse Spoorwegen heeft bij de gemeente een aanvraag ingediend om in het station De Riet een horeca-gelegenheid onder te mogen brengen. Volgens een woordvoerder van NS is de aanvraag nog in behandeling bij

5 jun 2001 Maatregelen tegen overlast jeugd bij NS station De Riet (De Twentsche Courant Tubantia )
ALMELO - Er worden maatregelen getroffen om overlast bij het station De Riet terug te dringen en treinpassagiers weer het gevoel te geven dat het veilig is om kaartjes te kopen op het perron. Bij de oplossingen zijn niet alleen de Nederlandse Spoorwe