3 mei 2007 |
Station Haarlem: sneltrein stopt waar stoptrein sprint
(Haarlems dagblad )
|
Een sneltrein die stopt en een stoptrein die sprint. Wie met de sneltrein vanuit Beverwijk via Haarlem naar Amsterdam CS vertrekt, komt één tot drie minuten later aan dan de reiziger die op hetzelfde station de stoptrein verkiest. En die boemel doet
|
30 apr 2007 |
NS-stations tussen Beverwijk en Haarlem blijven
(Noordhollands Dagblad)
|
De NS-stations Santpoort Noord, Santpoort Zuid en Bloemendaal blijven open. Dat meldt J. Jacobs, directeur spoor van het ministerie van verkeer en waterstaat, eind maart in een brief aan de burgemeester en wethouders van Velsen.
In februari wer
|
21 feb 2007 |
Treinstations in Santpoort en Bloemendaal bedreigd
(IJmuider Courant)
|
Rover, de belangenorganisatie voor reizigers in het openbaar vervoer, vreest voor het voortbestaan van de stations Bloemendaal, Santpoort Noord en Santpoort Zuid. Op rijksniveau ligt er een rapport waarin sluiting wordt voorgesteld.
Het gaat
|
2 nov 2006 |
Wat de gek ervoor geeft : spoorwegen verkopen 13 stationsgebouwen
(NRC Handelsblad )
|
De spoorwegen doen dertien stationsgebouwen tegelijkertijd in de
verkoop. Sommige gebouwen staan er alleen nog maar voor de leuke
gevel.
Sommige zijn modern, andere juist monumentaal. Maar één ding hebben
ze gemeen: NS Vastgoed wil ervan
|
9 nov 2005 |
Koger met broodjeszaak op station Koog-Zaandijk
(Noordhollands Dagblad)
|
De Nederlandse Spoorwegen willen geen leegstand op de stations en verhuren daarom zoveel mogelijk wachtruimten en loketten. Zo is Koger Paul Minhas begonnen met Pauls Broodjeszaak in de oude wachtruimte op het perron van station Koog Zaandijk.
|
23 aug 2005 |
Het andere station : oude stations hergebruikt
(de Volkskrant)
|
Leegstaande ruimtes op stations worden steeds vaker aangewend voor zaken die met de treinenloop niets van doen hebben: van viswinkel tot makelaar, van crèche tot pizzabakker. De NS probeert zo de verloedering tegen te gaan. Iedereen is welkom. Door M
|