Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer

Nieuws behorende bij station Berkel en Rodenrijs

31 mrt 2009 Gemeente: ’HSL-station Lansingerland reële optie’ (Algemeen Dagblad)
De 75.000 inwoners van Lansingerland reizen vanaf hun eigen HSL-station naar Parijs en laten voor even hun elektrische auto staan. Een jong stel loopt door het uitgestrekte Annie M.G. Schmidtpark en even verderop spelen 65-plussers een potje voetba

25 mei 2006 Nog één keer met Hondekop uit 1954 (Algemeen Dagblad)
Veertien jaar was Gerda toen ze dagelijks vanuit Pijnacker via Berkel met de Hofpleinlijn naar school in Rotterdam ging.

Met weemoed vertelt de nu 75-jarige vrouw over die tijd: „De meisjes gingen naar de huishoudschool. In Berkel stapten de j

19 mei 2006 Groots afscheid Hofpleinlijn (pijnackercity weblog)
De NS gaat een bijzondere periode op een waardige manier af te sluiten...

In de nacht van 2 op 3 juni rijdt NS haar laatste ritten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn. Met het verdwijnen van beide lijnen verdwijnt ook een belangrijk stuk

17 mei 2006 De Hofpleinlijn zal als metro de honderd halen (Algemeen Dagblad)
De toegang tot het NS-station Rotterdam Hofplein is niet bepaald een voorbeeld van modern en toegankelijk openbaar vervoer.

In dit lugubere stukje stad moeten reizigers over een lange stalen loopbrug, waarop graffiti-spuiters zich hebben uitge

1 aug 2003 Geen lightrail tussen Rodenrijs en Zoetermeer (Algemeen dagblad)
Rotterdam -De snelle railverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer, De ZoRo-rail, komt er voorlopig niet. Het tracé is niet kostendekkend zonder de bouw van een behoorlijk aantal woningen, blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Stadsregio Rotter

31 jul 2003 Bleiswijk boos over sneer rond ZoRo-lijn (Haagsche Courant)
BLEISWIJK | Doordat in de Bleiswijkse en Berkelse polders geen woningbouw mag komen, is de lightrailverbinding tussen Rotterdam en Zoetermeer (de ZoRo-lijn) niet te realiseren. Deze sneer schiet burgemeester Jaap Wolf van Bleiswijk in het verkeerde k

16 mei 2003 Met de metro vier keer per uur naar Den Haag (Rotterdams dagblad)
Met een vaartje van tachtig tot honderd kilometer per uur in een splinternieuw voertuig van Rotterdam naar Den Haag. Dat is de opzet van de RET met RandstadRail, de nieuwe lightrail-verbinding tussen de twee steden.

,,Normaal rijden we in Rot