Hallo webmaster,
Hierbij enkele opmerkingen over Station Rotterdam-Lombardijen:
Het is inderdaad op 31 mei 1964 geopend als provisorisch station (halte). Het lag exact bij de toenmalige spoorwegovergang Smeetslandsedijk.
De R.E.T. wijzigde zelfs de routes van de buslijnen 49 en 67 zodat de stopplaats voor de bewoners van Lombardijen en Groot-IJsselmonde goed bereikbaar zou zijn.
Ingaande 12 september 1968 werd het station bovenop de onderdoorgang Spinozaweg in gebruik genomen. Provisorisch (daar heb je het woord weer) reed vanaf zaterdag 10 februari 1968 tramlijne 2 (en spitslijn 12) al door de tunnel. Het autoverkeer mocht dit pas per 15 juli 1968. De bovengenoemde spoorwegovergang Smeetslandsedijk werd toen gesloten. VAn de oude situatie ter plaatse is thans niets meer te zien, als gevolg van woningbouw en sportvelden die daar gerealiseerd zijn.
De NS-sporensituatie is ook al diverse malen gewijzigd.
Ga zo door met deze prachtige site, het is fantastisch
Met vriendelijke groet
Hans Kloos,
Goes.
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:
* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.