Geavanceerd
mobiel
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Hellendoorn- Nijverdal - afbeelding 3 station Hellendoorn- Nijverdal

stationsgebouw I (1900)
laag middendeel twee aan straat en perronzijde naar voren springende eindgebouwen.

Dit station was tevens een postkantoor


Welk cijfer geef je deze afbeelding?
Bedenk: je beoordeelt niet de schoonheid van het gebouw, maar de kwaliteit van de afbeelding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
3 bezoekers hebben deze afbeelding gemiddeld een 7,7 gegeven.
Deze afbeelding in hogere resolutie downloaden (750 x 501).

Bron: Frits Calkhoven
Meer afbeeldingen van Frits Calkhoven

Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.

Reacties

RJ29 apr 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
twee plaatjes toevallig gevonden op het internet. Misschien dat je er iets aan hebt.
Antwoord webmaster:
Bedankt, ik heb er inderdaad wel iets aan gehad. ik heb de afbeeldingen op mijn site geplaatst.
Jan van Dalsen22 aug 2005
Reageer op deze vraag/ opmerking
Wat leuk om dit toevallig te zien! Ik heb hier in het postkantoorgedeelte gewoond als zoon van de directeur van het postkantoor. Van 1945 tot 1952. Toen we er kwamen vanuit Den Haag, was de spoorbrug bij Zwolle nog kapot. Het woonhuis van de postdirecteur was nog voorzien van pakpapier in de ruiten. Kennelijk nog van het opblazen van de brug over de Regge? Alles was behoorlijk primitief en de eerste winter die we er doorbrachten waren de afvoeren van de wc's bevroren van zowel het woonhuis als van een van de wc's van het postkantoor. Na Den Haag waar we in de hongerwinter hadden gewoond, was Nijverdal in diverse opzichten een paradijs! Ik was tien jaar toen we er kwamen en er waren nog twee oudere broers, Kees (is ge-emigreerd naar Australie in 1950 en leeft nog) en Jaap, die inmiddels is overleden. In de woning van de stationschef heeft nog een familie Traas gewoond. Die kwamen toen uit Ned. Indie. Ik geloof dat het een dochter van de stationschef was met haar gezin. Ik weet nog wel meer dingen over de woning en de bijbehorende schuur met loods voor de PTT-bakfiets en de grote tuin met acaciaboom en krentenbomen. Aan de achterkant van het station was een soort emplacement waarop wel eens goederenwagens stonden. De rails kwamen uit bij de Regge en eindigden met een toen al vervallen stootblok. Voorlopig is dit wellicht genoeg. Mocht U verder contact willen, dan schrijft u dit maar even. Met vriendelijke groet, Jan van Dalsen.

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.

1900





1902

1905