In reactie op De Vries: Ik zag vanmorgen een YouTubefilmpje van een cabinerit Groningen Zwolle, opgenomen door een machinist.Van dit punt was op zijn filmpje alleen nog het gelijkrichterstation te zien (zwaar onder de graffiti). Het perron (rechts op de foto) was weggehaald. Dat snap ik wel, want dit perron heeft een zwarte geschiedenis! Voordat het aansluitspoor kamp Westerborkkwam, stapten de te deporteren Joden hier in op weg naar de vernietigingskampen.
Het is een deel van het vm. stationsgebouw dat is blijven staan en wel het plaatskaartenkantoor waarin ook het bloktoestel stond. Ergens in 1970 of 1971 heeft deze sloop en verbouw plaats gevonden. Het plaatskaartenkantoor is toen voorzien van een dichte gevel.
ik had dat ook al geconcludeerd nadat ik het had vergeleken met de foto's van het oorspronkelijke gebouw. gebeurde vaker dat een deel bleef staan als post.
Schrijf hier uw opmerkingen bij deze afbeelding.
naam:
e-mail:
(toon mailadres niet op de site)
los deze som op **
Uw opmerking of vraag:
* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station
of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.