anoniem | 5 apr 2019 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat ik jammer vind is dat de NS beweert dat dit spoor niet rendabel is. Heb je gezien hoeveel mensen er in Waalwijk Drunen Vlijmen 's-Hertogenbosch en Sprang Capelle Kaatsheuvel Loon op Zand plus De Efteling en Tilburg in stappen in de bussen. Dat niet alleen Waalwijk heeft dan tenminste ook nog een toilet en een koffieplek, maar nee de Waalwijkers willen zoals gewoonlijk niets. Dat niet alleen denk eens in hoe tegengewerkt er gaat worden. Op alle fronten. Niet rendabel, de NS spoort al jaren niet. |
jamie diks | 10 mei 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb een vraag over station Waalwijk.
1)Welke kleuren had het interieur,en zijn daar foto's van beschikbaar?
Mvg jamie diks |
pieter oostdijk | 21 feb 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Weet niet of dit mag, maar heb een intressant filmpje gevonden. Als het niet mag mijn excuses maar wou het de liefhebber niet onthouden.. https://youtu.be/DOVEhuZ1zY0 |
Antwoord webmaster: |
dank leuk filpmje inderdaad. ik heb er wat screenshots van hier op de site opgenomen als foto's. |
jamie diks | 10 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vraagje heeft iemand enig idee welke kleuren de kozijnen,
deuren,daklijsten en de sierstenen van station waalwijk hadden precies?
Alle foto's die ik kan vinden zijn helaas zwart/wit,hopelijk kan iemand het zich nog herinneren?
Mvg jamie diks |
Jan van Velthoven | 11 okt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb nog wat foto's liggen van de oude goederenloods. Foto's zijn genomen eind tachtiger jaren. Jammer dat men de goederenloods niet behouden heeft. De goederenloods had prachtig gepast binnen het project Halve Zolenpark. Er worden nogal wat fouten gemaakt door onze bestuurders. Ik moet om hun fouten dikwijls huilen. Men leert weinig bij! |
Jan van Velthoven | 22 sep 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In Waalwijk is tussen wp25 en wp28A een fietspad van zo'n dikke 4 km gerealiseerd c.q. Het ziet er goed uit. Alleen schijnt men last te hebben van vandalisme. Naar mijn mening helpt een gedicht (daartegen) niet. Toen ik van de Besoyensesteeg(straat) naar de Akkersteeg (vroegere halte Baardwijk) fietste moest ik denken aan vroeger toen ik als zesjarig jongetje met mijn moeder vanuit geertruidenberg met de trein met zo'n WD-locomotief ervoor naar Den Bosch spoorde om inkopen te doen.
Het is goed dat het spoorwegtrace in Waalwijk behouden is gebleven. Nu nog het trace Akkersteeg Baardwijkse Overlaat transformeren tot fietspad. Moet toch te realiseren zijn!
|
Jan van Velthoven | 4 okt 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In Waalwijk heeft men tot eind tachtiger jaren van de 20e eeuw de kans gehad dit industrieel erfgoed te bewaren. Conservering mocht niks kosten; geen geld dus slopen die handel. Het ziet er daar nu fijn uit. Door nadenken komt men tot begrip zou Aristoteles zeggen. Men is in Waalwijk nu bezig met een Halve Zolenpark. Welke relatie wordt hiermee gelegd? |
ruud | 26 sep 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
was de maatschappij hier niet de bba, de brabantsche buurtspoorwegen en autodiensten? nu enkel een busmaatschappij. ik weet het niet zeker hoor. |