hnk v os | 19 apr 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
aanwelk spoor is deze |
Van Hal | 13 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Adres: Brusselplein 1000, 3541CD Utrecht
Bron: [http]9292.nl/station-utrecht-leidsche-rijn
Afkorting: UTLR
Bron: [http]nl.wikipedia.org/wiki/Station_Utrecht_Leidsche_Rijn |
arjan krabbenbos | 29 aug 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station wordt voorlopig nog eens per half uur aangedaan door de Sprinter Woerden, Utrecht Centraaal vv die na 2015 doorrijdt naar Geldermalsen Tiel vv Eerst moet er in 2017/2018 de extra spoorbrug gereed zijn die thans nog ontbreeekt en waardoor dit een flessenhals is qua extra capaciteit in de dienstregeling; Wanneer er over een paar jaar 4 sporen van/naar Utrecht Centraal liggen gaat ook de Sprinter stoppen die Den Haag Centraal, Gouda, Woerden en Utrecht Centraal verbindt en nu nog dit station overslaat; Tegen die tijd zal het wel compleet volgebouwd zijn, waardoor er ook meer toeloop is van reizigers; Nu staat er praktisch niets, hooguit wat kantoorgebouwen en een enkel huis; |
Jan-Kees Verschuure | 15 okt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
in deze folder Randstadspoor staat een artist impression van dit station
[http]www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/Utrecht/Randstadspoor/Documents/ProRail_kaart-Randstadspoor-web.pdf
|
maarten | 5 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Zijn Hier ook ergens toevallig schetsen
wat het station Leidsche Rijn wordt??
Heeft iemand toevallig een site gezien waar ik die kan zien/vinden??
Vast hartelijk dank.
Maarten |
Antwoord webmaster: |
ik heb ze niet, maar misschien een van de andere bezoekers? |
Nick | 24 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zie sommigen suggereren dat op dit stations IC's zouden stoppen. Hoewel dat wel de wens van de stad Utrecht is, wil NS hier niet aan beginnen. Dit wordt voor Utrecht ook nog eens pijnlijk duidelijk, doordat het station (dat nu al in aanbouw is) alleen maar perrons langs de sprintersporen krijgt.
Het station wordt straks 6x per uur bediend richting Woerden (2 treinen rijden door ri. Den Haag en de andere 4 richting Woerden Molenvliet) en 6x per uur richting Geldermalsen (2 treinen rijden door naar Tiel en 2 naar Breda) |
Nick | 24 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is dit niet hetzelfde station als Utrecht Leidsche Rijn? Zo niet: dan gaat dit station niet gebouwd worden. Tussen Woerden en Utrecht Centraal wordt alleen Utrecht Leidsche Rijn gebouwd. De komst van een mogelijk Utrecht Majella is volgens mij voorlopig afgeblazen, omdat die niet rendabel is te krijgen. |
Antwoord webmaster: |
ik heb de stations nu samengevoegd. |
Arjan Krabbenbos | 23 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit toekomstig station wordt eind 2015 geopend, wanneer het Randstadspoor project Vleu(ten)-Gel(dermalsen) voltooid moet zijn. Dan is ook de nu ontbrekende spoorverdubbeling tussen het thans in ruwbouw gelegen station en Utrecht Centraal af. Eerst moet men nog een extra brug bouwen over het Amsterdam Rijnkanaal en een nog een extra tussenstation bouwen dat Utrecht Majellapark gaat heten. Dit laatstgenoemde station komt te liggen ter hoogte van opstelterrein Cartesiusweg.Tussen Utrecht Centraal en Utrecht Lunetten wordt in dezelfde tijd het station Utrecht Koningsweg geopend. Even ter verduidelijking: Randstadspoor wordt met Sprintertreinen gereden ( SGMm en/of SLT) en Randstadrail is het metro, tramproject tusssen Den Haag-Rotterdam en Zoetwermeer. |
Arjan Krabbenbos | 2 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ja een nieuw toekomstig IC- station aan de lijn Woerden-Utrecht Centraal vv. De IC dienst met hoog Sprinterkarakter tussen LeidenC via Alphen a/d Rijn naar Woerden en Utrecht C vv is niet echt een Sneltrein. Maar dit heb je ook bij Zandvoort aan Zee via Haarlem naar Amsterdam C. vv en Utrecht C.-Hilversum_ Naarden-Bussum naar Almere Centrum en terug. Het is ook verstandiger dit station wat later te openen dan nu, er staat bijna nog gen bebouwing en de A2 Snelweg is bepaald thans een visitekaartje. Maar het moet ook weer niet te lang duren,dan is men eerder geneigd de A2 te nemen dan een trein. Dus ben benieuwd of 's lands groootste Vinexwijk op tijd zijn eigen extra treinhalte krijgt..... Nu kan men al op/afstappen in Terwijde of Vleuten, momenteel elk half uur op de Sprinter Utrecht C- Woerden-Gouda-Den Haag Centraal en terug. |
Gertjan Stamer | 19 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per maandag 21 Juni is het vanaf dit punt tot aan Woerden volledig viersporig...dit station gaat volgens ProRail pas in december 2012 open,men wacht oa op bouw van nabijgelegen ziekenhuis en misschien ook wel van verwijdering nabijgelegen autohandelaar? |
Arjan Krabbenbos | 13 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In tegenstelling wat ik eerder schreef over het station Utrecht Vaartsche Rijn ,behoort dat stukje bij dit station Leidsche Rijn Centrum. Het is nu in ruwbouw te zien als twee onafgebouwde zijperrons gelegen boven de snelweg A2 tussen Utrecht Centraal en Utrecht Terwijde. Dat laatst genoemde station vormt ook een stopplaats voor 's lands grootste Vinex-nieuwbouwwijk. Sorry voor het foutieve verslag. |
Antwoord webmaster: |
ok, dank voor de oplettendheid en verbeterind. ik heb het verplaatst naar deze plek. |
Arjan Krabbenbos | 6 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De contouren van dit station zijn al geruime tijd te zien met de in ruwbouw gebouwde zijperrons. Dit station zal in december 2010 geopend kunne worden, omdat het viersporige trace Vleuten_Utrecht Vleutensebrug in juni 2010 operationeel wordt. Het nieuwe stationnetje ligt voor de brug bij de nieuwe snelwegtunnel van de A2 en is een extra halteplaats voor inwoners van Leidsche Rijn maar ook voor de industrie -en woonwijk elders in de buurt.Mogelijk wordt het trace in de verre toekomst uitgebreid naar Utrecht Centraal, maar dan moet er eerst een extra spoorbrug komen. |
Antwoord webmaster: |
heeft iemand al een foto van de ruwbouw van dit station? ik heb het zelf nog niet gezien. |
Gertjan Stamer | 28 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Viersporigheid tussen Woerden en hier. De A2 wordt weggestopt in enorme tunnelbak onder de sporen. Station heeft 4 sporen en dus 2 zijperrons en eilandperron!...intercitystation waarvan de perrons al goed te zien zijn en al bijna(in de loop van 2010)hier viersporig bereden maar richting CS is het nog gewoon dubbelsporig.Nog geen gebouw of zoiets te zien wat dit IC station ,,smoel" gaat geven. |
Antwoord webmaster: |
Wordt het een IC station? Dat lijkt me toch sterk, verwachten ze zoveel verkeer daar? Nou ja als Bodegraven en Leiden Lammenschans Intercity stations zijn, kan die veredelde stoptrein hier ook wel stoppen. |
treinen spotter | 25 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Weet er iemand waneer dit station geopend wordt? |
Antwoord webmaster: |
ik weet het niet, volgens mij is er nog niet veel duidelijk. |
Arthur | 4 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ook hier gaat het (net als bij Utrecht Leidsche Rijn) om Randstadspoor en niet RandstadRail. |
Antwoord webmaster: |
ok heb het gewijzigd. |
Björn | 18 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het gaat om Randstadspoor, niet RandstadRail. |
Antwoord webmaster: |
foutje, ik heb het gewijzigd. |