mirella | 4 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo, Kun je op station 't harde ook treinkaartjes kopen? en betalen met de pin? contant?
|
Antwoord webmaster: |
tuurlijk, kan toch op ieder station bij de automaat. domme vraag. |
Ron Verbruggen. | 2 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waarom stoppen er nu ook intercitys op 't harde? |
Antwoord webmaster: |
omdat t harde het eindpunt is, zolang station zwolle verbouwd wordt, heb je dat niet meegrekegen? |
Gertjan Stamer | 2 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
En die IC's stoppen op spoor 4 waar een steigerperron is gemaakt geschikt voor 9 bakken-trein. Spoor 2 is voor de stoptrein naar Utrecht.
Militairen los-en laadperron staat vol met bussen,WC's, NS info, kantine personeel, hulpen mbt bagage in bussen laden...heel veel mensen.
Steigerperron heeft trapjes naar los-en laadperron. Hopelijk ook te gebruiken voor Lowlands Festival idem maand, het ligt er nu toch en dus maar gebruiken. Van 28 Juli t/m 5 Augustus in gebruik(heb fotoalbum op Fb gemaakt,dd do.2-8-2012)ziedaar de situatie.
Intercity's hebben op zijkant trein?in coupe's eindbestemming 't Harde er instaan, uniek/apart ! |
Barteld | 5 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dat eilandperron is echt flinterdun mensen met perronvrees vinden dat echt doodeng! |
Antwoord webmaster: |
maar hier rijden maar aan een kant treinen langs (een enkele goederen trein daargelaten). Kijk eens in Wijchen, daar passeren elkaar soms twee intercities tegelijk aan beide zijden van het nog smallere perron. Dat is pas levensgevaarlijk. |
Sjouk de Vries | 17 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het militaire laad en losperron bestond in 1963 al. Kan dit weten gezien ik hier zelf vele tank wagons heb geplaatst. |
A.Bos | 13 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Martin Bril heeft een paar stukjes over dit station geschreven. Hij heeft een aantal jaar in 't Harde gewoond. (oud-columnist de Volkskrant en oud-tafelgast De Wereld Draait Door)
Stukjes te lezen op internet.Google maar.
-Martin Bril station Hulshorst
-Martin Bril Winsum-Roodeschool
Veel succes.
|
Gertjan Stamer | 3 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
sinds 20 Augustus 1863 is er hier een station, eerst Eper Grintweg (naam onbekend?) Per 28 Mei 1972 sluit dit station t Harde voor goederenvervoer en emplacement wordt flink gesaneerd. In 1980 sloopt men het oude stationsgebouw en aan oostzijde bouwt men een nieuw klein loketgebouw inclusief wachtruimte met welbekende gele kuipstoelen! Dit gebouw opent op 2 April 1980. Het militaire emplacement telt 7 sporen bij opening op 30 Oktober 1987 inclusief groots los- en laadperron aan westzijde en dat ivm tanktransporten en ander militair spul. In 1992 voert NS vele verbeteringen in zoals betere verlichting, spiegels in de perrontunnel en grote fietsenstalling en dat kostte toen 1,6 miljoen gulden. Deze sterk verbeterde halte wordt in gebruik genomen op 10 November 1994. Laat in het najaar van 2001 vervangt men de wanden in de bovengrondse delen van de perrontunnelkap. Het wordt glas en dus meer licht in de tunnel. In najaar 2002 sloop fietsenstalling uit 1994 en op zelfde plek overkapete kluizen en klemmen; met dien verstande dat de oostelijke fietsenstalling van vroeger vervalt. Alles is nu ingeklemd nu tussen overweg en loketgebouw. Perronverlenging van perron spoor 1 in voorjaar 2004 in beide richtingen. In najaar 2005 volgt verlenging van het smalle eilandperron oostwaarts. Sloop loketgebouw start in Februari 2006 en men past perrontunnel enigszins aan. Pas in Augustus 2006 is alles gesloopt en staan de kaartautomaten er onwezenlijk eenzaam bij. Pas in 2007 is de reiziger weer enigszins beschermd tegen wind en regen. |
Antwoord webmaster: |
Dat het Eper Grintweg heette is mij inderdaad niet bekend, en heb ik ook nergens anders gezien. Waar heb je dat vandaan? Volgens mij heette het in het begin Elburg- Epe. Volgens mijn info heet het station 't Harde sinds 1963, niet 1983. Die andere naamsveranderingen had ik al in de database staan dus die heb ik uit je stukje geknipt. Is het militair emplacement pas in 1987 geopend? Ik dacht dat dat er al langer lag. |
Victor Lansink | 11 okt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station heeft ook nog een tijdje Elburg-Oldebroek geheten (1888-1914). Vóór 1888 was het Elburg-Epe, vanaf 1-11-1914 Legerplaats Oldebroek en vanaf 26-5-1963 't Harde. |
Olaf Paulus van Pauwvliet | 19 mei 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In de jaren zeventig bracht mijn moeder mij en mijn broertje iedere grote vakantie van de lagere school voor een paar weken naar zomerkamp Hopsi Topsi Land. De reis ging per trein. Vanuit Arnhem eenmaal overstappen op de boemel naar station’t Harde. En dat was niet zomaar een klein stationnetje. Het was de grenspost van Hopsi Topsi Land. Het land waar duizenden kinderen vakantie vierden. |
anoniem | 19 mei 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Plotseling begon de muziek weer te spelen, wij moesten op onze plaatsen gaan, onze ransels die we even af hadden mogen doen, weer omhangen, en nu marcheerden wij het station binnen naar de extra trein die voor de bende klaarstond. Ook Opa was het station binnengedrongen, door de zelfde bres als wij n.m.l. aan de linkerkant v/h gebouw bij de waterbak. Wij werden als haringen in een ton gepakt en ongelukkigerwijze, kwam ik midden tusschen een ruwe troep terecht, zoodat de reis naar het kamp verre van aangenaam was. Ik zal niet verder uitwijden over de ongemanierde streken en liederen die door dat volk werden uit en opgehaald. De reden dat velen niet nuchter waren was misschien dat zij den vorigen dag pas soldij hadden ontvangen. Sommigen waren nog niet ontnuchterd v/den vorigen dag, zoodat een van hen zelfs den tol aan de natuur moest betalen en ‘s rijks voeding de zelfde kant uit het lichaam moest laten gaan, als het in dezelve was gebracht. Na 1 1/2 uur in den bommel te hebben doorgeworsteld, kwamen wij aan het station Elburg-Oldenbroek aan. Dit station is ongeveer een half uur marcheeren v/d eigelijke kamp verwijderd. Het dorp Oldenbroek zelve, zowat een uur. Als men het Station ziet, bemerkt men dadelijk dat het op andere voet is ingericht als dat van Utrecht of Amsterdam. Het is dan ook geen gebouw waarop de Elburg-Oldenbroekers kunnen roemen.
|