Mogelijk toekomstig nieuw station aan de lijn naar Utrecht.
Karel Jansma | 30 sep 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
[http]www.brabantsdagblad.nl/regios/denbosch/9568443/Vraag-naar-treinstation-Maaspoort.ece |
Harry | 28 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op de site van Prorail is er niets over te vinden. Oost-Brabant bedenkt van alles: Een lightrail van Den Bosch via Waalwijk naar Tilburg, gedeeltelijke heropening van het traject Boxtel-Gennep en nog meer van dit soort schitterende ideeën. Daarvoor is een soort commissie gevormd die de haalbaarheid moet toetsen. Die bestaat blijkbaar nog steeds en roept af en toe wat. Voor alle wilde plannen in de regio zie: http://www.hovnoordoostbrabant.nl/index.html |
Antwoord webmaster: |
ik heb contact opgenomen met prorail, misschien moet ik wat selectiever zijn vwb de stations die in de planning zitten op te nemen op mijn site. |
wendy | 26 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb eind juni j.l. op een bijeenkomst te horen gekregen dat dit station niet doorgaat. Wat is daarvan waar? |
Antwoord webmaster: |
ik denk dat daadr vrij veel van waar is, maar met zekerheid kun je het natuurlijk nooit zeggen. die plannen zijn er in het verleden een keer geweest, en daarom heb ik het station op de site opgenomen, maar ik denk dat ze inderdaad behoorlijk in de ijskast staan. meer weet ik er ook niet van.
|
Wim Pelgrim (secretaris D66 's-Hertogenbosch) | 4 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
D66 's-Hertogenbosch is al jarenlang een groot voorstander van dit station. Zie hiervoor www.d66shertogenbosch.nl/station_maaspoort. |
Antwoord webmaster: |
Dank je, ik heb de link hier geplaatst, en zal kijken of ik hem ook bij de links aan de rechterkant van de pagina zet. |
Bert | 21 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op de site van de gemeente 's-Hertogenbosch staat informatie over het bedrijventerrein Treurenburg. In deze informatie wordt ook gesproken over station Maaspoort en ook waar het komt. Namelijk ter hoogte van de straat Mangaan.
Uit het artikel wat is bijgewerkt op 8 september 2008 blijkt echter ook dat het niet zeker is dat het er komt en het gepland staat voor de middelange termijn, wat dat ook moge betekenen.
|
Antwoord webmaster: |
dank je wel voor de informatie en de links. |
maarten | 18 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ook 1 vraagje
WAAR KOMT dan dat station??
aan de lijn Utrecht den Bosch???
of ondertussen al bekend dat er GEEN nieuw station komt??
Groet.Maarten |
Antwoord webmaster: |
ik weet het ook niet precies, moet dit een keertje uitzoeken. er waren een tijdje geleden plannen voor dit station, maar waarschijnlijk nog niet in zo'n vergevorderd stadium dat het zeker is dat het er zal komen. |
Sonny | 2 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als het aan mij zou liggen zou dat station volgende week nog open kunnen gaan.
Dit is echt 20x beter dan met de bus (als je naar het station moet). |
maarten | 5 mei 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
een station erbij in Den Bosch is niet slecht hoor
Nederland word toch steeds voller gebouwd
Vind zelf erg practies de Lijn
Den Bosch Utrecht
voor Meensen die ind e nieuwbouw wonen aan de Maas
Maarten
wanneer hadden ze dat station geplant Maaspoort? |
jongen | 31 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het treinstation Maaspoort kan voor mij niet vroeg genoeg opengaan!! |
Volgers | 26 aug 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Een spoorverdubbeling is niet persé nodig. Veel nuttig is zowel bij aansluiting Vught als bij de splitsing ten noorden van Den Bosch flyovers, zodat de verbindingen Eindhoven - Utrecht / Tilburg - Nijmegen elkaar niet meer in de weg zitten. |
berrie | 5 aug 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
den bosch -boxtel er moet een nieuw station bij vught zuid en het oude dicht tevens kan er een derde spoor bij komen tussen vught en boxtel ruimte genoeg aan de westkant het is nu een rommeltje stoptreinen die stoppen en ook soms moeten wachten voor rood omdat r een trein uit tilburg op het spoor is en dan komt de spitstrein intercity ongeveer drie minuten achter de stoptrein tot stilstand en op de overweg en als het te lang duurt dan komt de normale intercity na 5 minuten ook stil te staan drie treinen dat kan toch zo niet meer dus het station moet verplaatst worden in zuid met een spoor apart voor de stoptreinen en de intercitys moeten gewoon kunnen doorijden langs de stoptrein |
s.verstappen | 28 jun 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
reis ook regelmatig,tussen dit trajekt,is het niet handiger als NS[prorail] eerst,een spoorverdubbeling inzet tussen. Boxtel en Utrecht,zoals in Best. |
K. Jansma | 26 mei 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Staat nu in de planning voor 2009 als halve IC station (naast de Sprinters zullen sommige ICs er stoppen, behalve 's avonds en in het weekend) |
Antwoord webmaster: |
heb het waarschijnlijke openingsjaar toegevoegd. |