Shona Dickson | 18 aug 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dag iedereen,
sinds een jaar ongeveer is het station opgeleukt met muur'kunst' en zijn er ook schermen geplaatst waar de beelden van de beveiligingscamera's op zijn te zien.
Nu ben ik heel benieuwd naar waarom dit is gedaan en of daar informatie over is. Ik kan me nl. voorstellen dat het te maken heeft met het gevoel van veiligheid op het station.
Ik zoek op verschillende plekken naar het antwoord op deze vraag en deze website leek me er één van.
Dank, groet, Shona |
Anneke | 2 sep 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik reis nooit per trein maar ga dat in de toekomst wel doen.Mijn vraag is.
Kan je op station lombardijen rotterdam een ticket kopen om met de trein te reizen |
Antwoord webmaster: |
met de kaartautomaat ja, en ook met de ov chipkaart. bij een loket nee. |
Lok Him | 27 okt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Je kan er eigenlijk niet komen, maar er zit een hek bij de trap en als je daar overheen klimt kom je er wel. maar het is er wel heel erg gevaarlijk. tegenwoordig staat de tram halte er niet meer. |
jan | 29 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
is het mogelijk met de lift in de tramtunnel te komen |
Antwoord webmaster: |
geen idee, ik kom er nooit |
Ela | 9 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Lombardijen is nu een sprinterstation. Besluit is genomen door de stadregio Rotterdam omdat ze daar niet verder denken dan 2 km vanaf de Coolsingel. Nu ligt het Maasstad ziekenhuis vlakbij dit station en er komen dus meer reizigers. Niet alleen op het traject Rotterdam Centraal-Dordrecht, maar uit heel Zuid Holland, Zeeland, Utrecht en Noord Holland. Als iemand op ziekenbezoek in nhet weekend op ziekenbezoek gaat en net de trein mist, moet dan een half uur wachten op de volgende sprinter. De oplossing is om de intercitys weer te laten stoppen op Lombardijen. Schrijf dan een brief naar NS Klantenservice, Postbus 2368, 3500 GJ Utrecht. Zelfs het NS-personeel adviseert dit. |
Peter Smits | 13 jun 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gaarne het adres van dit station aanpassen: Zuidkreek ipv Spinozaweg 500 |
Antwoord webmaster: |
heb ik gedaan (al tijdje geleden, maar had het nog niet teruggeschreven. |
Gertjan Stamer | 20 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Start bouwen van opvallende/dominante OV poorten in de hal vanaf December 2011/Januari 2012 en meteen wordt de unieke halconstructie geweld aangedaan...niet echt een verfraaiing van de toch al troosteloze hal...alleen horeca doordeweeks en al jarenlang leegstaande NS lokt. Geen prettig station om te vertoeven...ook door minder treinen per uur beleeft station Lombardijen een bedenkelijke fase van saai en onveilig station... |
Tom | 4 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De liftschachten lopen inderdaad door tot in deze 'tunnel'. Echter kan de lift er niet komen.
Nu is dit een grote open ruimte welke vol staat met water.
In de 'tunnel' is een steiger installatie gebouwd waar veel tl verlichting op ligt. Deze verlichting is door de blauwe patronen te zien (kijkvensters). |
S. Heilbron | 19 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik had na een servicebeurt afgesproken dat mijn auto bij station Lombardijen neergezet zou worden omdat ik met de trein uit het zuiden kwam.
Ik wist neits van de parkeermeters. Bij aankomst had ik twee bonnen, bij elkaar 107,--.
Kan dit zomaar? |
Antwoord webmaster: |
natuurlijk ga ik hier niet over. maar volgens mij mag je niet twee keer een bon krijgen voor heztelfde vergrijp. en had de garage daar niet beter op moeten letten. ga klagen bij de garage. |
Ernst L. | 12 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hierbij een reactie voor M.J. Reijnders. Met de komst van het Maasstad heeft de gemeente besloten rond station Lombardijen een zone voor betaald parkeren in te voeren. Er is een fout gemaakt met de zone aan de westelijke kant van het station, waardoor vrij parkeren al vanaf 200 meter mogelijk was. Mede door protesten van bewoners heeft de wethouder verkeer het plan van betaald parkeren voorlopig afgeblazen.
Inmiddels is station Lombardijen door NS gedegradeerd tot sprinterstation. Gevolgen zijn: overvolle sprinters en vrijwel lege intercity's. Twee feiten: op zondagavond 11 december 2011 rond 19.40 uur liep de sprinter voor 75% leeg, naar schatting 90 passagiers, terwijl normaal 30 is. Op maandag 12 december 2011 om 8.00 uur een file van ongeveer 300 personen die uit de sprinter van Dordrecht kwamen. Bovendien is het aantal reizigers sinds de opening van het Maasstad ziekenhuis behoorlijk toegenomen. Gevolgen: vertraging omdat de sprinters langer stilstaan voor in- en uitstappen. |
Bart Severein | 14 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ook interessant om te weten dat onder dit station nog 80 meter metrotunnel in ruwbouw ligt en dat de blauwe patronen in de vloer van de stationshal daar 'tijdelijk' liggen en die ruimtes eigenlijk bedoeld waren als lichtschachten naar het metrostation er onder. De metrolijn Zuidplein - Ridderkerk zal echter zeer waarschijnlijk nooit meer gerealiseerd worden. |
M.J.Reijnders | 7 jun 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Parkeer hier enkele keren per week om met de trein verder tegaan naar mijn werk, kom vanaf buiten Rotterdam en was niet op de hoogte van deze wijziging. Er staat inderdaad een parkeerautomaat en na deze te hebben bekeken maar rechtsomkeer naar de andere zijde. Niet handig nu vallen we bewoners lastig met onze auto terwijl het halve parkeerterrein LEEG is. NS hoe moet ik dit rijmen met het stimuleren om het de trein te gaan, doorrijden naar SLINGE met de metro? Kost meer km en tijd. Een vreemde beslissing van de gemeente Rotterdam |
Antwoord webmaster: |
ik kan er hier ook niets aan doen. maar wie weet leest iemand het. |
Jan de Vries | 8 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vanaf 17 mei mag u voor het parkeren bij staton Lombardijen betalen. Met dank aan de gemeente Rotterdam en het nieuwe ziekenhuis. |
bert van der wal | 28 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wanneer komt er een nieuw treinstation in de omgeving van rotterdam? k heb gehoord dat lombardijen per december alleen nog te bereiken is met een stoptrein, ikzelf woon dicht bij lombardijen en vind dit erg vervelend, de frequentie zal nu wel dalen, is het niet mogelijk om of IC's te laten stoppen of anders een nieuw station op zuid te bouwen?
|
Antwoord webmaster: |
wat dit met station alexander te maken had was mij niet helemaal duidelijk, daarom heb ik het naar lombardijen verplaatst. er komt geen nieuw station in rotterdam bij mijn weten. de ns zal wel zijn redenen hebben om lombardijen anders te gaan bedienen. daarin heb ik geen inzicht. |
Robin | 16 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is er op dit station een bewaakte fietsenstalling o.i.d.? |
Antwoord webmaster: |
dat kun je vinden via de link aan de rechterkant van de pagina voorzieningen op dit station. |
Tiny | 19 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
kan ik bloemen kopen op dit station en wanneer is dit winkeltje dan open? (de tijden graag) |
Antwoord webmaster: |
nou dat dacht ik niet, daar is het toch wel een beetje klein voor. er is alleen een kiosk (zie ik via voorzieningen op het station aan de rechterkant van het scherm). |
nel de jongh | 9 jul 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
kan ik een railrunnerkaartje kopen op station Lombardijen |
Antwoord webmaster: |
kaartjes kun je bij de automaat kopen, ook railrunners natuurlijk, die worden zoveel verkocht. |
Gertjan Stamer | 7 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Veelvuldig bezocht...ombouw van oude station naar nieuwe station;eerst nieuwe eilandperron in gebruik en sporen 1 en 2 meegekregen-dit zijn dus nieuwe sporen.Dan sloopt men oude stationsgebouw en bouwt men 2e nieuwe eilandperron en dat worden sporen 3 en 4.Tegelijk wordt het perronloze spoor 5 voorzien van een tijdelijk perron met trapje(+luifel)naar de hal,dit ivm Barendrecht/ombouw/gebruik ander spoor enz.Nieuwe station geopend op 1 Juni 1997.Haaks eronder een tramhalte met bijbehorende trappartijen.De hal heeft NS loket en aan andere zijde hal rechthoekig rvs-blok;in November 2002 opent hier kiosk en voorjaar 2003 inbouw WC.Voorjaar 2003 ook sloop tramhalte onder eilandperrons en verderop richting Kreekhuizen nieuwe tramhalte gebouwd.Trappartijen oude tramhalte afgesloten met hekjes...November 2004 wordt trappartij tramhalte op eilandperron sporen 3/4 gesloopt en een stuk muur blijft staan op perron en asfaltplek geeft aan waar ooit trap naar beneden was.Het tijdelijke perron spoor 5 wordt in Januari 2005 opgeruimd en entree in hal dichtgemaakt met deur;luifel en trappartij dan nog aanwezig!pas in zomer 2005 complete sloop luifel met trap en te herkennen aan nieuw stalen rooster. Ook in 2005 worden alle fietskluizen verwijderd ivm bouw van betonfunderingen glazen geluidswanden,gereed voorjaar 2006 en kluizen weer terug op hun plek.NS loket sluit per 1 November 2007. Lombardijen heeft dus 7 sporen waarvan er 4 voor treinreizigers zijn bestemd en 3 voor goederentreinen. |
Victor | 2 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Geweldige jeugd herinnering. Zeer regelmatig was ik als kleine jongen te vinden op het station om treinen te kijken.
Wat me nog erg goed in het geheugen ligt is de kaartverkoop/loketten in het antraciete gedeelte links op de foto en de enorme trappen van de ingang van het station. Vervolgens met normale grootte trappen/treden liep je naar boven en schrok je je rot als er net een intercity voorbij denderde!
Ramen kraakten van het luchtdrukverschil in de hal. Langs de loketten liep je het perron op wat slechts 2 sporen telde en uitzicht had op het goederenspoor wat richting Barendrecht afbuigde.
Dit alles met de kenmerkende serie 2200/2300 locomotieven!
Buurtgenoten met deze herinneringen mogen contact met me opnemen! |
Antwoord webmaster: |
Ik heb je opmerking verplaatst naar de pagina over het station, niet naar alleen de afbeelding. Hier lezen meer mensen het denk ik. |
Gertjan Stamer | 11 jan 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op familiebezoek begin Januari 2009...zonde dat men dit station laat verkommeren,al ruim 1 jaar gesloten loket,zgn winkel allen weekdagen open en
treurige luifel met fietsklemmen als uitbreiding fietsenstalling(Kreekhuiszijde).Hopelijk gaat er veel veranderen met nieuwbouw ziekenhuis even verderop...commerciele flop in't kwadraat. |