jos leeman | 16 sep 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
in 1999 was het opschrift op het stationsgebouw
'Rijssen', nu is het 'Ryssen'.
Heeft u een verklaring? |
Antwoord webmaster: |
Nee, het station heeft officieel nooit Ryssen geheten. ik weet niet wat hier de oorzaak van is. |
J,van Harskamp | 3 aug 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik in 1957 en 1958 op het station gewoond en stond toen bekend als : jan van chef.
groet JaN |
Herman Kroon | 27 feb 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Rolstoelers kunnen niet op het perron komen, enerzijds omdat er van de zuidkant een lange hellingbaan is en anderzijds omdat er vanaf de parkeerplaats een trap naar de onderdoorgang leidt.
Er is wel een lift maar vanaf het perron naar de onderdoorgang en vanaf daar kan geen rolstoeler zelfstandig verder. |
Antwoord webmaster: |
niet echt handig |
W.M.Lensink | 13 jan 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo
Ik doe een beetje aan modelbouw ,en ik zou graag het station van Rijssen na willen bouwen,daarom zoek ik een tekening met de maatvoering,ik heb een modelspoorbaan,dus hiervoor zou ik hem willen bouwen op Schaal 1:87.
Als er iets te vinden is hou ik mij aanbevolen.
Gr W.M.Lensink |
Bianca | 14 sep 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Rijssen heeft tegenwoordig geen overweg meer bij het station maar een tunnel en een lift . Je kunt het perron nu ook ia deze tunnel vanaf de andere kant (Morsweg) bereiken.Hier is ook een grote parkeerplaats gemaakt.
Ik heb zelf ook enkele jaren op dit station gewerkt. In de begintijd was er zelfs nog een grote overdekte fietsenstalling die 's avonds na sluitingstijd loket netjes op slot ging.
Tegenwoordig wordt het station verhuurd en is het niet meer bemand. |
Gertjan Stamer | 14 jun 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Rond maart 2013 is het perron van spoor 1 gemaakt van steigerdelen en plankieren weer verwijderd...op dit spoor staan wel eens goederentreinen te wachten op hun beurt.
|
Jeroen ter Harmsel | 17 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wichor, Strukton infra beheer is sinds maandag (15-08-2011) weer bezig wat ze precies aan het doen zijn weet ik niet? ik houd je hiervan op de hoogte
en zal je daarover dus nog inlichten
misschien is het daarom ook verstandiger om later pas een bericht te plaatsen op de site maar ik was je emailadres kwijt dus zodoende is het op deze manier gegaan
groeten,
Jeroen ter Harmsel |
Antwoord webmaster: |
mijn mailadres staat onderaan iedere pagina gelinkt, even iets lager scrollen en dan vind je een link getiteld Wichor Bramer, naar info@wichor.nl. ze zouden de overweg toch afsluiten? zijn ze daar niet mee bezig? |
Jeroen ter Harmsel | 14 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wil je Rijssen ook in de Intercitydienst hebben
wordt dan lid via deze hyvesgroep ook heb ik namen nodig met hantekening
stuur deze naar het volgende emailadres:
intercitystatusrijssen@live.nl
je gegevens worden nergens neergezet
ze worden alleen gebruikt voor het archief
en zullen bij minstens 1000 meldingen bij de
gemeente Rijssen-Holten worden ingedient
alvast hartelijk dank
zou je dan willen plaatsen?
aangezien je dit ook bij staphorst hebt laten plaatsen
vriendelijke groet,
Jeroen ter Harmsel
(p.s ander emailadres dan normaal maar dan kunnen bezoekers gelijk naar het emailadres gaan)
|
Antwoord webmaster: |
lijkt me weinig nuttig om die handtekeningen bij de gemeente rijssen in te dienen, want ik denk dat zij het er wel mee eens zijn dat rijssen intercity station wordt, prorail en de ns zijn het er waarschijnlijk minder mee eens, maar ik wil hier wel een link plaatsen hoor. ik zet het ook aan de rechterkant van het scherm. Ik snap even je opmerking niet: 'voorlopig nog niet naar buiten gespeelt mag worden'. Wat mag hier niet staan? Dan moet je dat niet in dit veld invullen natuurlijk. Ik heb het eerste deel van je opmerking weggehaald en het tweede deel laten staan, zo goed? |
Jeroen ter Harmsel | 9 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wichor, hier eventueel nog een link naar site waar ik het af heb geplukt
volgensmij zit er op de tekst geen auteursrechten
groeten,
Jeroen ter Harmsel |
Jeroen ter Harmsel | 9 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste Lezers en Wichor, de overweg bij het station halverwege (kort op de Reggesingel Ring Oost) zal eind oktober 2011 devenitief worden verwijderd en dan zal Rijssen
op één na overweg vrij zijn
misschien dat je het zou kunnen plaatsen
ik zal hier je meer informatie over sturen
aangezien dit al in kranten en tijdschriften heeft gestaan moet het dan even opzoeken
en eventueel aan de personen vragen of het geplaatst zou mogen worden ook i.v.m auteursrechten
ik hoor het nog wel
groeten,
Jeroen ter Harmsel |
Jeroen ter Harmsel | 16 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Invulling omgeving station Rijssen in 2007
wichor, ik heb hier nog een nieuwtje over
dit stond afgelopen week in TC tubantia of in het Rijssensnieuwsblad
moet ik even opzoeken
groeten,
Jeroen ter Harmsel |
Antwoord webmaster: |
ok ik wacht het wel af, dan plaats ik het hier. |
overbeek | 26 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waar is de ansichtkaart van het station uit 2010 te koop?
Geen enkele boekhandel in rijssen kent de kaart!bij telefonische navraag |
Antwoord webmaster: |
dat is geen ansichtkaart, heb ik ergens van een website geplukt. weet niet meer welke. |
Gertjan Stamer | 14 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Per 1 Januari 2001 stopt Treintaxi er mee.Zomer 2002 wordt gebouw/houtwerk geschilderd en interne verbouwingen te zien.Sluiting NS loket per 1 Februari 2003.Rijssen wordt Intercitystop als men tussen Rijssen en Deventer aan het werk is(die trein stopt trouwens ook in Wierden en is dan eigenlijk half stoptrein/half IC-17/18 Mei 2003.De NS zet naast stationsgebouw witte NS tent neer en WC en infotent enz/veel drukte door bustransport naar en van Deventer.Voorjaar 2004 neemt Syntus stationshal in gebruik als dienstverblijf buschauffeurs.In December 2005 start bouw houten zijperron spoor 1 periode 2 Januari-2 Maart 2006(alleen disndags)Januari 2006 ook start tunnel aan westzijde stationsgebouw(er komt lift en trap naar westelijk te verlengen eilandperron!)Medio Maart 2008 sloopt men overpad en gaat reizigers dus omlopen via tunnel enz.Eilandperron krijgt nieuwe glazen abri's en nieuwe verlichtingsarmaturen,in 2009 zet men zwart hekwerk neer waar ooit overpad/entree houten perron spoor 1 neer en stationsgebouw staat geheel ,,los,, van het eilandperron. |
anoniem | 29 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik heb vanmiddag een telefoontje gehad
van de NS
De Volgende Station's komen voorlopig nog niet in de IC dienst
hier bedoel ik mee Harderwijk,Rijssen en Hoogeveen
het zit op dit moment nog steeds op geld en tijd vast
ik had vorige week een brief gestuurd aan de NS
over Station Rijssen in de IC dienst
deze kwam er voorlopig nog niet in i.v.m geld kwestie en tijd
ook heb ik even voor jouw gevraagt wat er met Station Harderwijk en Hoogeveen
zou gebeuren. Dit was op dit moment nog steeds het zelfde
zit hem ook op geld vast
dit was de uitleg van de NS
Een InterCity stop kost gemiddeld twee minuten extra reistijd. Vaak wordt uitgegaan van een reistijdelasticiteit van circa -0,5%. Dus als voorbeeld: als de reistijd met 10% toeneemt, het aantal reizigers met 5% afneemt. In dat soort modellen kost een intercity stop vrijwel altijd geld. Om die reden heeft NS bijvoorbeeld geen ambities van stations als Rijssen,Hoogeveen en Hardewijk een IC-stop te geven.
dus van mij mag je mijn reactie's verwijderen
die onder anoniem staan
blijkbaar heeft mijn collega met mijn een grapje uitgehaald
of hij heeft het verkeerd verstaan van de persoon die hij kent
maar als het een grap was
pak ik hem hier wel op terug
ik heb het aantal in en uitstappers van Harderwijk en Hoogeveen even opgezocht dit is in Harderwijk 5356 (in 2006)
Hoogeveen 3907 (in 2006) |
Antwoord webmaster: |
integendeel, ik neem deze toevoeging hier juist ook op. op die manier kan iedereen het blijven volgen. het leek mij ook al heel sterk dat rijssen in de IC kwam. ook al is het er vast wel erg druk (helemaal nu er maar een trein per uur rijdt in de zomer). de prijselasticiteit in jouw voorbeeld is overigens 50%. |
anoniem | 25 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik heb een collega op het werk die iemand kenden van het kantoor van de NS in Utrecht
die weer in Rijssen woont
hij kwam naar mij toe
omdat ik altijd veel intresse heb als het om het spoor gaat
hij zei me het volgende:
Rijssen zal in de dienstregeling van 2009/2010 in de Intercitydienst komen
dit is mijn eigen vermoeden:
dan is ook spoor 1 mij duidelijk
ze zullen spoor 1 tijdelijk gebruiken om de treinen telaten stoppen
omdat ze spoor 2 en 3 zullen aanpassen voor de Intercity's
er zal naar mijn vermoeden ook weer een stuk aan het perron komen
het perron is nu geschikt voor 9 bakken
terwijl er ruimte achter is voor 10 tot 12 bakken (heb ik nagekeken)
ik vermoed dan ook dat er rolborden zullen komen
|
Antwoord webmaster: |
Wel vreemd dat rijssen nu opeens een intercity stop wordt. Is het daar zo druk dan? Waarom stoppen ze wel in rijssen en niet in harderwijk (is een andere lijn, maar vergelijkbaar). Die zijn al zolang aan het pleiten daarvoor, maar dat lukt maar niet |
anoniem | 25 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het is voor mijn gevoel nog steeds met vraagtekens
ik heb ook wel het vermoeden waarom de IC wel in Rijssen stopt en niet in Harderwijk
het Perron van Rijssen kunnen 9 bakken staan
dit kan hier hier omdat de IC naar Enschede en Den Haag/Rotterdam/Schiphol
meestal maar uit 4 tot 8 bakken bestaan
de trein naar Rotterdam/Den Haag wordt in Deventer pas versterkt door 2 koplopers
en in de Richting Enschede blijven de achterste twee stellen in Deventer weer achter
in harderwijk ligt dit anders
de trein naar Groningen Leeuwarden bestaat
uit 14 aan 15 bakken
3 koplopers voor Groningen en 2 voor Leeuwarden
ook omgekeerd richting de Randstad
Rijssen is vrij druk
de stoptrein vanaf Deventer is vol richting Rijssen
en ook andersom
richting wierden,Almelo is de trein meestal leeg
en je moet smorgens in Rijssen eens op het station gaan staan
je kijkt je ogen uit hoeveel erop stapen
niet alleen uit Rijssen
maar uit de omgeving zoals
de dorpjes Zuna, Notter, Enter,
over de stoptrein in Harderwijk
kan ik niet meepraten
hier weet ik teweinig over |
Antwoord webmaster: |
ok dat klinkt inderdaad logisch. |
Jeroen ter Harmsel | 18 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo, ik heb contact gehad met Prorail
hoe het in de toekomst zit met Station Rijssen
ik heb ze een aantal dingen gevraagt
hier de vragen en de antwoorden
zodat iedereen het kan lezen
Beste Proral
de volgende dingen zijn veranderd tussen mei 2008 en februari 2009
1: Blinde gelijdelijnen
2: Rijtuig/bak borden 2 t/m 9 zowel aan de linker kant als aan de rechte kant van het perron in beide richtingen
3: Spoor 1 voor het Station langs heeft weer een perron en is geschilderd
4: perron is voor zover ik weet iets verlengt heeft dit temaken met de nieuwe dienstrgeling
5: overweg is verwijderd
6: V-signalen (vetrek) zijn ook in beide richtingen geplaatst
ik ben erg benieuwd wat in Station Rijssen gaat gebeuren
Anwoorden Prorail:
In reactie op uw recente e-mailbericht inzake de inrichting van station Rijssen kunnen wij u het volgende berichten.
1-Rijtuigborden: De "kont" van de trein moet altijd op het juiste punt tot stilstand komen. Afhankelijk van de treinlengte moet de machinist dus verder doorrijden. Als de trein uit 6 "bakken" bestaat dan rijd de machinist door tot de "6".
2-Het bedoelde perron is een tijdelijk perron en moet derhalve voor zolang hij ook werkelijk als perron gebruikt kan worden ook voldoen aan de algemene voorwaarden die aan een perron gesteld worden. Het perron zal echter t.z.t. verwijderd worden.
3-Het V-signaal is van een z.g. "vertreklicht". De conducteur moet de trein fluiten en sluiten, daarvoor is het belangrijk dat het de tijd daarvoor is, maar ook dat het sein uit de stand "stop" moet staan. Het vertreklicht voor het spoor waar de trein staat "volgt" het uitrijdsein. Het sein als zodanig is door de conducteur vanaf die plek op het perron niet waar te nemen en als het vertreklicht brand dan weet de conducteur dat het sein uit de stand stop is.
4-De dienstregeling is continue in onderzoek bij de (alle) vervoerders en zal blijvend periodiek in meer-of-mindere mate aangepast worden. E.e.a. is ondermeer afhankelijk van tellingen in/uitstappers, contracten, etc.
mischien leuker infortmatie voor de lezers
MVG Jeroen ter Harmsel
|
Antwoord webmaster: |
ik snap het niet helemaal, waren je opmerkingen negatief, of constateerde je gewoon dat er veel veranderd was en wilde je weten wat er meer ging veranderen. daar heb je niet echt antwoord op gekregen toch? alleen dat perron 1 tijdelijk is en op den duur weer zal verdwijnen. |
Jeroen ter Harmsel | 31 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het is een hele tijd geleden dat
prorail iets aan het station heeft gedaan
op dit moment (dat is vanaf 15 oktober 2008)
is prorail bezig met spoor 1 dat is het spoor dat eigenlijk buiten dienst was
maar daar zal verandering inkomen denk ik (vanaf 10 december)
want ze zijn dat perron grijs aan het schilderen ook zijn ze bezig met
blinde lijnen aan het zetten
ook spoor 2 en 3 worden nu aangepakt
en hangen twee palen met zij pinnen waarschijnlijk voor rol borden die er nog niet hingen
en ook hangen er nog meer lampen ook de wachthokjes zijn allemaal nieuw
ik ga binnenkort even foto's maken
ik denk zelf dat er iets gaat gebeuren met de intercity's |
Jeroen ter Harmsel | 1 mrt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik ben weer op het station van Rijssen
geweest om weer een paar mooie foto's teschieten
er wordt druk gewerkt bij station Rijssen
zo heeft het Station sinds 2003 een P+R parkeer plaats achter het station
(parkeer en rijd Station)
en wordt het perron verlengd
en ook is de lift sind 10 december 2007 in gebruik
en is de overweg van spoor 1 naar spoor 2 en 3 verleden tijd
je kunt alleen nog op het station komen via de trap
zie de foto's mischien kunt je er een paar plaatsen
ik houd de werkzaamheden elke maand bij
|
Antwoord webmaster: |
dank je wel, ik heb een enkele foto van je geplaatst. mooi dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen. |
maarten | 12 okt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Volgens mij was het toen al verhuurd, en nu zeker, namelijk aan 'Bloemendaal in vorm' (een grafisch ontwerpbureau of iets dergelijks, rechterhelft vanaf straatkant) en 'The People Company', een uitzenbureau, linkerhelft.
|
Esther | 7 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mooi pand. Van wie is het pand eigendom, en waarom staat het leeg? |
Antwoord webmaster: |
volgens mij is het nog steeds van de ns, ze hebben zeker geen huurder kunnen vinden. Kijk eens op www.hurenopstations.nl. Momenteel staat er niets te huur, maar dat kan veranderen. |