Station Putten is een derde klas station. Het station bevond zich een half uur lopen ten westen van het dorp, omdat de aannemer zaken gedaan had met de eigenaar van het landgoed, die graag het station in de buurt van zijn huis wilde hebben.
T. Buwalda | 11 mei 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er is op station Putten een voetbrug.
vragen:
1. Moeten passagiers uit de richting Zwolle die Putten willen bezoeken, over die voetbrug?
2. Zijn er liften naar en van voetbrug? (voor rolstoeler) |
Antwoord webmaster: |
je kunt de perrons via de overweg bereiken. de voetbrug is niet noodzakelijk. |
peter | 8 apr 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik ben opzoek naar een bouwplaat van het station putten uit +-1960.waar zou ik die kunnen vinden? |
G.J. Sijbesma | 29 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Uitzendbureau Gain is in najaar 1997 in stationsgebouw gekomen.
Sluiting NS loket ergens in 1996/1997. |
jwcozijnsen | 8 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat een prachtig station was dit altijd en wat een geschiedenis ligt hier in dit veluwse dorpje Putten. Zelf ben ik een kind van de oorlog generatie, dus deze foto's ken ik ook goed.
Als ik deze foto zie dan denk ik weer aan mijn overleden ouders.
Wat hebben zij veel meegemaakt in de tweede wereld oorlog. En dan hoop en bid ik dat wij dit met de onzen niet hoeven mee te maken. En ook dit station speelde een rol in deze vreselijke tijd. Maar nu een Heugelijk Feit: Het Station Putten is weer hlemaal in gebruik. Onze lieve vrienden Benjamin en Margee Bergman, hebben met hun kinderen vrienden en familie Het Station een prachtige nieuwe en autenthieke uitstraling gegeven.
U kunt hier weer echt gezellig een kopje koffie drinken aan de gezellige grote tafel. Een krantje kopen, een sigaret, allerlei leuke en orginele kado's. Maar ook kunt u hier doorlopend verschillende exposities komen bekijken. Op dit moment hangt er het boetseer/keramiek werk van Marianne Heymans en prachtige schilderwerken van Truus van Heuvelen uit Harderwijk. Echt de moeite waard om een bezoek te brengen of om een tussenstop te maken tijdens uw treinreis. Voel u welkom. Beste heer of mevrouw weet u misschien een mogelijkheid om dit op uw site te laten zien. Bijvoorbeeld mogen wij u een foto sturen en kunt u deze dan plaatsen op deze site. Zodat het een beetje bekend wordt.
Onze vrienden hebbe er zo'n mooi stekje van gemaakt, maar er moet nog wat meer bekendheid komen. Graag hoor ik van u of u misschien ook nog andere tips heeft. Alvast haertelijk dank. W Cozijnsen |
Antwoord webmaster: |
ik heb het even verplaatst naar het station, want het gaat hier natuurlijk niet alleen over dit plaatje. |
niet van toepassing | 19 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
tegenwoordig staat het station niet meer leeg,
Nu is er een gezellig koffie winkeltje, gevestigd |
Jeroen | 15 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik denk ook dat webmaster gelijk heeft. Wat wel mogelijk een oplossing zou zijn is om een soort van extra "stop-tax" voor de mensen uit Vathorst en Harderwijk invoeren in verband met de overlast die ze veroorzaken, en de extra opbrengsten als genoegdoening aan de mensen die van Zwolle naar Amersfoort schenken. |
Antwoord webmaster: |
ik denk niet dat dat haalbaar is, en of het wenselijk is is ook maar de vraag. moet dan een kaartje duurder worden naar gelang de trein waar je in rijdt, want de mensen die gewoon de stopper blijven nemen moeten niet worden gestraft voor het feit dat anderen andere keuzes maken. maar je reactie was waarschijnlijk ook niet echt serieus bedoeld. |
Nellie Steeghs | 6 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
is vanaf station putten ook treintaxi beschikbaar? graag info |
Antwoord webmaster: |
daarvoor kun je bij de veelgestelde vragen kijken. ik weet het zelf ook niet. |
Gertjan Stamer | 14 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sloop oude fietsenstallingen tussen overweg en stationsgebouw in late najaar 2000-nieuwe overkapte klemmen en kluizen.Ook hier Service Unit neergezet in September 2000 en weer verwijderd in najaar 2002!De voetbrug uit 1972 gaat in de verf voorjaar/zomer 2001.Westzijde(achter stationsgebouw dus)nieuwe parkeerplaatsen in zomer 2001.Treintaxihalte sluit per 1 April 2004. In mei 2005 gaat de oude CTA-bak weg en nieuwe led display bakken te zien.In November en December 2005 beide perrons verlengd naar het westen(richting Amersfoort dus).In voorjaar 2006 nieuwe overkapte fietsklemmen en fietskluizen aan noordzijde van perron/kopspoor.Aan stationsgebouwzijde gaat men nog meer parkeerplaatsen maken met fraaie rotonde voorjaar 2007. Kopspoor bij perron richting Amersfoort edn tevens wissels en sporen bij Benegas verwijderd voorzomer 2007 en vanaf Maart 2008 herbestrating vml ligging kopspoor en hier kopmen veel extra parkeerplaatsen en is in zomer 2008 gereed. Beide perrons verhoogd in zomer 2008. In Mei 2009 schildert men voetbrug wit. Uitzendbureau Gain houdt het in 2009 voor gezien en gebouw staat dus leeg... |
milco | 21 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wat bedoelt u met "dat er maar een paar mensen profijt van hebben"? |
Antwoord webmaster: |
er zijn maar een paar instappers in harderwijk en vathorst, die willen dat de trein stopt. terwijl er veel meer mensen in de trein zitten die langer onderweg zijn, die niet willen dat de trein stopt. |
milco | 18 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik vind het raar dat intercity’s van amersfoort rechtstreeks zonder te stoppen naar zwolle gaan. (muv s’ avonds) kunnen ze niet ff bij vathorst en bijvoorbeeld bij harderwijk stoppen? |
Antwoord webmaster: |
dan heeft iedereen die vanuit zwolle naar amersfoort gaat daar last van, terwijl er maar een paar mensen profijt van hebben, dus zo raar is dat niet. |