Ralf | 6 jan 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tot voor kort liepen er onder de brug 3 sporen.
Het meest rechtste spoor, wat na enkele meters dood liep, was het spoor van en naar de staatsmijnen Emma en Hendrik. |
Ruben Royen | 6 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het is de techische Universiteit van Eindhoven die een IC verbinding met Aken wil. Ik weet dat Heerlen en Aken al meer dan 50 jaar bakkeleien over een rechtstreekse verbinding zonder resultaat. Het spoortrace tussen Nuth viaduct en Brakkendergats vormt al jaren een belemmering omdat de trein daar zijn snelheid moet terugbrengen naar 100km/H dacht ik.Dat kan zijn dor de mijnverzakkingen enerzijds of de breuklijn anderzijds tussen Hoensbroek en Heerlen.
Wat ik voor ogen houd, is hoe Nuth zich gaat profileren als deelgemeente van Parkstad, de ring ondanks de crisis steeds dichterbij komt, een trein die milieuvriendelijk is en dan de vergrijzing er bovenop.
De EU spreekt over privatisering van spoorwegen en het aantrekkelijk maken van de automarkt. Is dit nog een haalbare zaak? |
Antwoord webmaster: |
ik dacht dat je een spelfout had gemaakt in je mailadres, ruven ipv ruben, maar blijkbaar heb je een spelfout gemaakt bij het aanmaken van het adres? |
Ruben Royen | 5 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat ik begrepen heb, is dat de bocht in Nuth het viaducht en de Brakkendergats recht getrokken wordt. De opzet is dat de Intercitytrein richting Heerlen doorgetrokken gaat worden naan Aken. Daarbij komt ook het Avantislijntje ter sprake.
Naar mijn inzien is Nuth een deelgemeente van Parkstad en behoort tot het grensoverschrijdend verkeer met Aken. Nuth zou wel eens een belangrijke schakel kunnen worden tussen
Antwerpen en Aken als ook Weert aangeloten wordt op het Belgische trace naar Antwerpen en verder. Het is maar hoe kortzichtig het politiek beleid in de gemeente Nuth en Limburg is. |
Antwoord webmaster: |
oh is dit een van de miljoenen kostende maatregelen om de ic naar heerlen 20 seconden te versenellen? |
Willem Gerrits | 4 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Saneren, als in slopen? |
Antwoord webmaster: |
ja daar komt het wel op neer. wordt niet meer gebruikt toch? |
John Schreurs | 4 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het emplaement van Nuth wordt niet meer gebruik. Na de mijn activiteiten en de suikerbieten verlading zijn er geen activiteiten meer op het emlacement van Nuth. En ja, saneren is slopen. Alles wordt weg gehaald. Bovenleidingen ijzeren portalen. Sporen worden weg gehaald en wissels weg gehaald die aansluiting geven op het hoofdspoor. Zelfs de wissels tussen de hoofsporen in, overloopwissels, worden weggehaald. De sanering en sloop werkzaamheden zijn inmiddels in volle gang. |
John Schreurs | 28 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het emplacement in Nuth zou gesaneerd worden. Dit zou in het najaar van 2011 gebeuren. |
Jos Ritzen | 12 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo allemaal,
nog wat foto's uit 1896 van dit station weten op te snorren...de echte oorsprong
www.NuthvanToen.nl
of hier specifiek.
groeten
Jos |
Joep van Nuth | 26 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik wil graag op de volgende website wijzen met veel info over Nuth maar ook over het Station en Spoor
vriendelijke groet
Joep
|
Antwoord webmaster: |
bedankt voor de link, inderdaad leuke foto's. |
renate | 3 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
is er een veilige voorziening voor het stallen van een fiets? |
Antwoord webmaster: |
geen idee, daarvoor moet je bij de ns zijn. er staat een link naar de voorzieningen aan de linkerkant van deze pagina. |
Gertjan Stamer | 7 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opening station Nuth(3e bouwsel?)op 15 Oktober 1992,loketsluiting onbekend-in Juli 2001 interne verbouwing tbv fotografiestudio Evelien Philips en haar naam staat zelfs te lezen op dakrand straatzijde.Najaar 2002 slopen oude fietsenstallingen en bouwen van overkapte nieuwe...wel minder stallingen dan voorheen.Voorjaar 2003 is fotostudio weer vertrokken en staat weer leeg...Juni 2003 weer verbouwd tot koffiekiosk Railstop en opent nazomer 2003 en sluit alweer in voorjaar 2005...het is nadien nog steeds leeg ! |
P.P. van Birgelen | 28 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De link die in mijn vorig bericht genoemd werd, is in verband met een nieuwe site gewijzigd en luidt nu: http://www.verlatenspoor.nl/reportage5-1.htm |
P.P. van Birgelen | 6 feb 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoewel station Nuth qua reizigersvervoer niet zoveel voorstelt, kent het station wel een rijke spoorhistorie. Het fors uitgevallen emplacement dat nog steeds aanwezig is, stamt in de grondvorm nog uit de tijd dat het station een aansluiting met de staatsmijnen had. Na sluiting van de mijnen vond er in Nuth bietenverlading plaats, waarvoor het emplacement nog tot halverwege jaren '90 gebruikt is. De installatie is afgebroken, maar restanten zijn er nog voldoende te vinden. Hiervan maakte ik eind december 2007 een fotoverslag dat te vinden is op mijn site Verlaten Spoor. |