Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Nijkerk Corlaer - omschrijving op stationsweb

station Nijkerk Corlaer

gepland treinstation
Provincie: gelderland

Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 7,8 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Nijkerk Corlaer

Nijkerk werkt niet mee aan de lightrailverbinding naar Utrecht als de aanleg voor een nieuw NS-station bij de wijk Corlaer wordt gedwarsboomd.

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (3)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
martin nuij1 mei 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo, Ik woon zelf ik Nijkerk en ondetussen zijn de perrons al verlengt. Die van Harderwijk ook trouwens. Die station in Corlaer kun je wel vergeten maar nu hebben ze wel een nieuw plan. Ze willen de Intercity laten stoppen in Nijkerk omdat die stoptrein in de spits altijd stampend vol zit. De perrons van Nijkerk en Harderwijk zij al wel verlengt alleen de intercity stopt er nog niet. Wanneer het gaat gebeuren weet ik niet, maar ze nemen wel de tijd.
Antwoord webmaster:
dat zullen dan wel enkele treinen in de spits zijn die ze daar laten stoppen, en niet alle intercities.
Jan Willem van Soomeren15 feb 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Kan nog altijd dat dacht men ook van Station Twello dat heeft meer dan 25 jaar geduurd voor dat het van plan naar werkelijkheid werd. Bij meerdere stations speelt dit. Kwestie van politiek die eigenlijk niks heeft met openbaarvervoer maar alleen denkt aan auto verkeer. Momenteel zijn de Gemeente Harderwijk en de Provincie Gelderland onderzoeken naar een extra keer perron te Harderwijk en extra keersporen tussen Amersfoort Vathorst en Harderwijk. Wie weet komt de Halte Corlaer dan als nog in beeld. Wees altijd positief in wereld van spoorwegen. Het duurt lang maar over een jaar of tien is het pure noodzaak dat er rondom Amersfoort extra stations nodig zijn. Door de enorme groei van Amersfoort, Nijkerk en Harderwijk en omgeving.
iic14 feb 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
dit zal er dus nOoiit kOme
Antwoord webmaster:
ik denk dat je gelijk hebt.

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.

Nieuws

Randstadspoor wellicht door tot in Harderwijk (26 jan 2009)
Brede lobby voor station Harderwijk (20 jun 2008)
Geen keerspoor in Nijkerk (18 okt 2002)
‘Ambities niet waargemaakt Nijkerk en Harderwijk’ (23 mei 2003)
Voorlopig geen nieuw NS-station in Barneveld (21 mei 2003)

Ouder nieuws over Nijkerk Corlaer
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.nl/nijkerkcorlaer