Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Naarden- Bussum - foto's en omschrijving op stationsweb

station Naarden- Bussum

Telegrafische verkorting: Ndb
lijnkmjaar
Amsterdam- Zutphen22,1421874
Geopend op 10 jun 1874

treinstation in gebruik
Provincie: noord-holland

stationsgebouw I (1872-1914)middendeel van met een verdieping en zadeldak. Met aan weerszijde twee iets naar vorenstaande eindgebouwen
hulpstation (1914-1925)Tijdelijk hulpstation toen na afbraak van het oude gebouw door de eerste wereldoorlog materiaalschaarste was ontstaan
stationsgebouw II (1925)asymmetrisch strak gebouw. Meerdere hoogten. Kent geen schuine lijnen. architect: H.G.J. Schelling

adres: 

Stationsweg 3
1404AN Bussum
kaartje van de omgeving

Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
49 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 8 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Naarden- Bussum

106 afbeeldingen

90 afbeeldingen van dit station hebben reeds een waardering gekregen.
Sorteer de afbeeldingen op waardering
De laatst toegevoegde afbeeldingen op 13 nov 2024 zijn omrand.

1900 (6)
1910 (10)
1920 (4)
1930 (4)
1950 (1)
1970 (7)
1980 (1)
1990 (6)
2000 (46)
2010 (15)

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (35)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Niek Stijvers30 nov 2022
Reageer op deze vraag/ opmerking Vind je deze opmerking ongepast?
De gene die de tekeningen heeft bedacht voor het station Naarden - Bussum anno 2021-2022. Moet zich diep schamen, heeft deze persoon �berhaupt wel zijn diploma's gehaald? Je gaat toch niet een omheining om het station heen bouwen met rekjes en planten. Daarnaast staan de incheckpaaltjes niet op alle essenti�le plekken en is de tunnel niet direct verbonden met het perron. Mijn zoontje van 3 had het nog beter kunnen bedenken. Ik hoop dat je dit leest. Je kan mij mailen op Reclamepush@hotmail.com
Martijn Poortvliet21 jul 2019
Reageer op deze vraag/ opmerking
In augustus 2019 ligt het treinverkeer rond Naarden-Bussum drie weken stil. Van de zes sporen blijven er maar twee over, waardoor het station er eentje langs de vrije baan wordt. Inhaalmogelijkheid voor intercity's verdwijnt hierdoor ook. De handbediende overweg in de Comeniuslaan wordt vervangen door een AHOB, waardoor straks alleen Roermond nog een handbediende overweg kent.
Martijn Poortvliet21 jul 2019
Reageer op deze vraag/ opmerking
Aanvullend op mijn vorige post: Momenteel worden sporen 1 (bij het stationsgebouw) en 2 (op het eilandperron) gebruikt voor treinen vanuit Hilversum en spoor 3 (op het eilandperron) voor treinen naar Hilversum. Het 4e t/m 6e spoor zijn niet voor reizigersvervoer en op het P+R-terrein liggen nog resten van 2 sporen. Vanaf augustus 2019 zal spoor 1 voor alle treinen uit Hilversum zijn en spoor 2 voor alle treinen richting Hilversum. Grootste verschil is dat het eilandperron dan geen eilandperron meer is, maar een zijperron, waarbij ook een achteringang van het station wordt gecreëerd.
A.F. Bruggeling8 feb 2017
Reageer op deze vraag/ opmerking
Perron 2 wordt momenteel (febr. 2017) niet meer gebruikt ivm de nieuwe dienstregeling. Gekke situatie ontstaan.Totaal leeg perron 2 en daardoor is restaurant Julia's flink de problemen gekomen. Daar komt geen mens meer. 8 medewerkers al ontslagen.
L.Smink29 apr 2015
Reageer op deze vraag/ opmerking
Na alle perikelen rondom de bouw van de liften op het station Naarden Bussum zijn de liften op 20 juni 2014 eindelijk in gebruik genomen. De bouw begon 15 mei 2009 en zou een jaar duren.
Jaap van Hassel2 jan 2014
Reageer op deze vraag/ opmerking
De werkzaamheden verlopen nu goed t.b.v. de lift. In de hal en op spoor 2 is beton gestort in de kuip waar de lift in komt. De werkzaamheden worden door Historische Kring Bussum gevolg door Jaap van Hassel. De beelden kunt u bekijken op de site: www.historischekringbussum. Verder zal in september tijdens de open monumenten dagen "op reis" een tentoonstelling plaatsvinden in het stationsgebouw, rechts van het station, vm. personeel kantine. Voor info kunt terecht bij jvhassel.has.gmail.com. Jaap van Hassel
Griejanne30 sep 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik ben mijn fiets kwijtgeraakt op station Naarden-Bussum. Hij kan gestolen zijn maar ook verwijderd. Waar zou ik mijn fiets dan terug kunnen vinden?
Antwoord webmaster:
geen idee, ik heb beroepsmatig niets met de spoorwegen te maken, noch in het bijzonder met naardenbussum. probeer het via de gemeente ofzo?
F.W.Willemsen12 mei 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo, Ik lees en hoor niets over de kroonluchters in de hal, terwijl ik die juist zo ongelooflijk mooi vind. Zijn er nog fotoos?, wie heeft ze gemaakt en bestaat het ontwerp nog? Mvg Fred.Willemsen
Antwoord webmaster:
ik heb ze niet, maar misschien iemand anders hier
Luc Smink5 apr 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Vriestechniek moet lekkage in bouwkuip stoppen De bouw van de liften op station Naarden-Bussum heeft opnieuw vertraging opgelopen. Volgens de laatste planning worden de liften op zijn vroegst in het vierde kwartaal 2013 opgeleverd. Dat liet Martin Brinkhuis, projectmanager van ProRail weten tijdens een presentatie aan de raadscommissie Ruimte in Bussum. De gemeente Bussum had ProRail uitgenodigd om te vertellen, waarom het nog niet is gelukt te liften aan te leggen. Brinkhuis verzekerde de raadsleden dat de liften er zeker komen. ,,Dat is uw doel, ons doel, mijn doel. Die liften komen er geheid." Via onderstaande link ziet u in een filmpje gemaakt door Prorail de duikers aan het werk http://blog.prorail.nl/duiken-op-station-naarden-bussum Volgens Prorail is op station Naarden--Bussum sprake van een unieke situatie die de aanleg danig compliceert. ,,Het is als het graven van een gat langs de vloedlijn. Het water blijft komen", aldus Brinkhuis. Daarnaast moet er gewerkt worden in een betrekkelijk kleine ruimte en kan het stationsgebouw (een monument) geen geweld worden aangedaan. ProRail is er nog niet geslaagd om de lekkages in de bouwkuip van de lift onder controle te krijgen. Momenteel zijn duikers ingezet om onderzoek te verrichten. Volgens Brinkhuis heeft ProRail de complexiteit in Bussum onderschat. De gekozen glasinjectiemethode zorgt niet voor een waterdichte bouwkuip. ProRail stapt nu over op een andere methode om de liften te realiseren. De grond om de bouwkuip van de lift zal worden bevroren. In april/mei van dit jaar starten de voorbereidingen en mobilisatie. Als dit succesvol is, kan daarna in mei/juli het boren en vriezen plaatsvinden. Pas als deze methode voor de eerste lift aan de zijde van de trappen succesvol is gebleken, wordt de lift op het middenperron gebouwd. Voor deze werkzaamheden hoeven geen treinen buiten dienst te worden gesteld. De (geluids)overlast van de werkzaamheden zou binnen de normen blijven, aldus ProRail. De gekozen vriestechniek is elders (Amsterdam en Rotterdam) met succes toegepast, zo antwoordde Brinkhuis op vragen uit de raadscommissie. Brinkhuis kreeg kritische vragen vanuit de raadscommissie te beantwoorden. De diverse fracties spraken hun teleurstelling uit over de gang van zaken en het feit dat station Naarden-Bussum al jaren wacht op de liften. Zij hamerden bovendien op een goede communicatie met de reizigers en inwoners van Bussum en Naarden. Uiteindelijk werd ProRail door de raadscommissie en de wethouder succes toegewenst
Luc Smink15 mrt 2013
Reageer op deze vraag/ opmerking
Bouw liften op Station Naarden-Bussum opnieuw uitgesteld. Nieuwe planning eind 2013/begin 2014. Vriestechniek moet de lekkage in de bouwkuip stoppen.
Jaap van den Bosch17 dec 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Als kind zo rond 1959-1962 kan ik mij nog herinneren dat in de stationshal van Naarden_Bussum er nog houten loketten stonden in een rijtje waar tussen een ketting was gespannen en meestal was er dan 1 loket open waar je als je uit de trein kwam je kartonnen kaartje weer in moest leveren. Ook als je eerst een kaartje kocht aan het grote loket moest je die aan iemand in dat houten loket laten zien voor je naar de trein kon gaan. Die loketten van hout met glas waren in stijl van het gebouw. zijn daar nog oude foto's van? En zijn er ook nog foto's van de bouw van het perroneiland? nu spoor 2 & 3??
Antwoord webmaster:
ik heb ze niet, maar ik weet dat er iemand is die veel foto's van naarden bussum heeft die hier regelmatig komt, dus wellicht kan hij reageren.
L.Smink15 sep 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Wel iets voorbarig: De verbouwing betreft de liften.De opleveringsdatum is nog steeds niet bekend door moeilijkheden met de ondergrond. Vermindering van het aantal sporen is slechts een voorstel/utopie indien het spoor verdiept wordt aangelegd.
Arjan krabbenbos23 aug 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het station ondergaat een verbouwing en moet eind dit jaar afgerond zijn. Zo komt er een lift op het eilandperron, worden wisselverbindingen tussen de sporen verwijderd en zodoende is er dus geen doorrijmogelijkheid mogelijk om Sprinters in te halen. Ook het voormalige rangeer/goederenemplacement, wat thans nog dienst doet als tijdelijk parkeerterrein, moet ook verdwijnen. Wist je dat er in de begin jaren 80 een videoclip op dit station is opgenomen? Dat was de clip van de Time Bandits met Specialized in you. Misschien kun je deze clip nog opvragen bij you tube.
Marjolein 25 jun 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Laten we teruggaan Naar de plek Waar we elkaar Voor het eerst ontmoetten. Laten we teruggaan En elkaar dan Opnieuw begroeten Zoals we toen deden En zeggen dat het ons spijt Van hoe we daarna... En ook veel later... En zeker die dag.... Laten we teruggaan En vanaf die plek en dat moment Gaan we allebei Onze eigen weg en mochten we elkaar Dan toch weer tegenkomen Laten we dan glimlachen Met onze ogen open En heel lang stilstaan En ons afvragen Hoe het geweest zou zijn Als het anders was gelopen En we samen verder waren gegaan
Antwoord webmaster:
jammer dat je niet aan hebt geklikt: antwoord op deze vraag, dan had de vraagsteller meteen bericht ervan gekregen. nu moet ik hem/haar nog weer zelf mailen.
Luc Smink11 mei 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Het station Naarden Bussum krijgt veel aandacht op de website. Wat ontbreekt is het reisbureau in de hal van het station. Ontwikkeling van het reisbureau: In de jaren 1970/75 verkocht NS 5-daagse reizen naar o.a Texel. Hiervoor bestond veel belangstelling; voor de verkoop moest de klant naar het gewone plaatskaartenloket, wat voor de dagelijkse reiziger veel oponthoud veroorzaakte. Een oplossing werd gezocht door de verkoop via het loket buitenlandse plaatsbewijzen. Gezien de grote belangstelling voor deze reizen werd naar een alternatief voor de verkoop gezocht. Het loket "expresgoed", een aflopende zaak, werd omgedoopt tot vakantiereizen. De lokettist(e) abonnementen/buitenkandse reizen kreeg dit pakket er bij. Hiervoor werd het loket "xpresgoed" omgebouwd zodat er een werkruimte ontstond. Gezien de grote belangstelling voor deze reizen werd gezocht naar een betere serviceverlening. Een oplossing was een aparte verkoopruimte. Deze werd gevonden door een gedeelte van de bagage/expresgoed hal om te bouwen tot een reisbureau dat aan alle eisen voldeed. Het reisbureau werd officieel erkend. De vergunning werd op 16 september 1983 met de ingangsdatum van 1978 afgegeven met als beheerder dhr. L.Smink - groepschef Naarden Bussum. Helaas werd eind 1998 door NS-Travel besloten het reisbureau te sluiten i.v.m. gewijzigd beleid. Op de geplaatste foto op de website wordt de sluiting/verbouwing getoond. De bordjes info en bagage zijn nog zichtbaar.
L.Smink23 apr 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Aanvulling Liften station Naarden-Bussum - nieuwe planning: 2010 gereed - eind 2010 gestart met bouw - feb.2011: binnenkort start voorbereidend werk - langdurige stil legging werkzaamheden: oorzaak:grondsamenstelling en grondwater. Alternatieve methodes en testen succesvol. Nieuwe planning: liften klaar eind 2012.
Luc Smink28 mrt 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Van 1973 t/m 1985 was ik statioschef/groepschef van het station Naarden-Bussum. In de jaren 1976/1978 werd er in samenwerking met het Blinden Instituut een proef gehouden met geleidestrippen in de hal en leuningen langs de trappen. Vanaf de ingang werden rubberen strippen geplakt, recht door naar de trap en een zijstrip naar n van de loketten (loket 1)dat permanent geopend zou blijven. Na diverse aanpassingen in overleg met de blinden die dagelijks gebruik maakten van de trein, werd besloten deze strippen landelijk toe te passen. Om hieraan landelijk bekendheid te geven werd in De Flinten in Amersfoort een introductie gehouden.
Fieke Spanjer15 mrt 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik heb dezelfde foto met gedicht gefotografeerd. Echter......ook een paar regels niet leesbaar. Ik kom er iedere week en ga maandag die paar regels even opschrijven. Kan daarna eventueel het hele gedicht doormailen. Groetjes. Fieke Spanjer
Gertjan Stamer11 mrt 2012
Reageer op deze vraag/ opmerking
In December 2011 sluit de Koffieshop(te vinden op het eilandperron)en wordt intern sterk verbouwd tot een Julia Pasta winkel..de erachter zijnde ruimtes worden ook opengesteld voor reizigers-werkplekken en kleine conferenties kunnen hier worden gebruikt...zeer nuttige invulling dus,kan men ook genieten van binnenzijde perrongebouw !.
MSDormans25 dec 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Volgens mijn informatie was in de jaren 1960-1970 een heer Gerard Janssen stationschef op station Naarden Bussum. Is er meer bekend over deze chef? Volgens mij was hij destijds verantwoordelijk voor de aanleg van een tweede station, bestemd ter ontlasting van de parkeerplaatsen in de omgeving. Wie heeft daarover meer informatie? vriendelijke groet. MSDormans
Antwoord webmaster:
je kunt meer informatie over statiopnschefs het beste zoeken via Het Utrechts Archief zij hebben de oude ns archieven in huis, met personeelsdossiers. de tweede halte waar je op doelt is 'parkeerhalte' bussum zuid.
Therese13 nov 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
In de hal van het station Naarden Bussum hangt aan de wand een grote ingelijste foto (voorbij rijdende trein met mensen achter de raampjes) waarop een gedicht is geprojecteerd. Het eerst deel van het gedicht is: Laten we teruggaan naar de plek waar we elkaar voor het eerst ontmoetten etc etc ik heb er met mijn mobieltje een foto van gemaakt maar een deel van het gedicht is niet zichtbaar. Is er iemand die mij de volledige tekst van het gedicht kan doorgeven?
Tinus Jansen 5 mei 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Geachte heer/mevrouw, Ik zou u een vraag willen stellen over het station Naarden-Bussum. Dit zou begin jaren'80 opgeknapt moeten zijn. Bij deze heropening zou het het eerste station zijn dat geschikt was voor visueel gehandicapten. Weet u wellicht de exacte datum dat deze heropening heeft plaatsgevonden? Of zou u dat eventueel kunnen navragen? Alvast hartelijk dank voor uw tijd, moeite en antwoord. Groeten, Tinus Jansen.
Antwoord webmaster:
ik zou het zelf niet weten, maar wellicht is er iemand van de bezoekers die hier wel meer informatie over heeft, als ze de knop reageer op deze vraag gebruiken, komt het antwoord ook bij u terecht.
Gertjan Stamer13 feb 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Stationschef L Smink heeft intussen contact met me opgenomen,heb die film dus WEL...op VHS en zal het overzetten op dvd+eigen opnames 1999-2008.Stationsweb is dus (alweer) een tussenpersoon...gaat geheel gratis,VHS>DVD. Geen foto's van dat reisburo in bezit,sorry.
Antwoord webmaster:
oh sorry, ik had je bericht niet goed gelezen, het staat er inderdaad. stationsweb is een betere tussenpersoon dan de webmaster zelf ;-)
Luc Smink12 feb 2011
Reageer op deze vraag/ opmerking
Reactie op Gertjan Stamer dd. 23-01-2010: Station van de week was van dinsdag 11 oktober t/m zaterdag 15 0ktober. Ik heb als stationschef/groepschef van het station dit festijn mogen organiseren. Het draaiboek/programma is nog in mijn bezit. Het motto was: "De stationschef van Naarden-Bussum heeft wat voor u in petto". Graag zou ik tegen betaling een kopie ontvangen van de film. Ook ben ik opzoek naar foto's van het NS-reisbureau Naarden-Bussum, dat vanaf 1976 tot 1987 in de hal,direct na de ingang aan de linkerkant,gevestigd was. Dit i.v.m. het organiseren van een reunie, periode 1973/1985. Mijn adres: Luc Smink Lange Heul 392-B 1403 NZ Bussum tel.: 06.27050707
Antwoord webmaster:
als je op zijn naam klikt dan krijg je zijn emailadres, kun je het hem zelf ook melden, zal hij leuk vinden. ik denk niet dat gertjan die film in zijn bezit heeft, hij heeft hem alleen op tv gezien hoor.
Gertjan Stamer13 nov 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
November opening van de kleine ruimte aan de buszijde van het station als Coffee Culture,in 2008 was het even een kiosk/Wizzl ivm verbouw grotere ruimte tot AH to go. Te vinden dus aan oostzijde hoofdingang en ten noorden zijingang(daar is ook een hellingbaan voor invaliden).
ewolt wolters4 nov 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Naarden-Bussum krijgt liften, met respect voor het monumentale gebouw: zie dit artikel.
carina N22 sep 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Station Naarden-Bussum is een prachtig station, zo zie je ze haast niet meer. en voor de mensen die het lelijk vinden! ach zo kan ik er ook wel een paar stations op noemen die oerlelijk zijn en dat zijn die moderne stations. die zijn saai en kil. geef mij maar oude degelijke stations, daar voel je de sfeer van toen nog,(alleen jammer dat er geen stoomtreinen meer rijden van NS
Yvonne14 jun 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Er hangt in het station een prachtig gedicht. Wie kan me vertellen wie de schrijver is?
Antwoord webmaster:
ik weet het niet maar wellicht een van de bezoekers hier. staat er geen naam onder? vreemd.
Anne Kok6 apr 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Kan iemand mij vertellen wie de architect van dit gebouw is? Bedankt alvast!
Antwoord webmaster:
Ja natuurlijk, dat staat zelfs al op de site: als je op het gebouw klikt kom je op deze pagina terecht.
Gertjan Stamer23 jan 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Op 30 December 2005 keek ik trouw naar Super 8,een tv programma van RTVNoord Holland-hierin een 10 minuten filpmpje van dit station in het kader van Station van de Week uit 1977(helaas exacte datum onbekend!)en eilandperron vol met kermisattracties,speelgoedtrein en muziek/band;in de hal waren alllerlei oude ambachten te bekijken...video nog steeds in bezit en een groot genot om naar te kijken!!! Andere opmerkelijke feiten; zomer 1999 opknapbeurt stationsgebouw(geen liften)maar wel Wizzl in westelijk deel stationshal.Juni 2001 start dichtstraten emplacementsporen en zo kan men dus parkeren OP oude sporen!Zondag 17 November 2002 alhier Sinterklaasintocht per stoomtrein op oude emplacement/parkeerplaats en erg druk op eilandperron/spoor 3 en gevaarlijke situaties aanschouwd!Voorjaar 2003 sloop oude Rijwielshop en gaat tijdelijk in westdeel stationsgebouw,er komt nieuwe grotere rijwielshop op de oude plek-gereed zomer 2004.Medio December 2003 gaat de Gooiboog in dienst en treinen stoppen dan op spoor 1(normaliter een Intercityspoor).Zomer 2004 nieuwe fietsenklemmen onder nieuwe luifels die tussen de oude luifels westzijde zijn gebouwd,hier stopte ooit de tram.Zondag 14 November 2004 weer Sinterklaas met de stoomtrein.Tevens rond die tijd opknapbeurt perron spoor 1 aan oostzijde.Meteen in 2006 metamorfose voorplein,nieuwe riolering en nieuwe indeling plantsoen/kort parkeren,gereed zomer 2006.Wizzl sluit per 22 Oktober 2008 en wordt verbouwd tot AH to go...tussentijds richt men een Kiosk in in kleine ruimte tegenover Wizzl,op 17 November 2008 opent AH to go en sluit tijdelijke Kiosk weer...AH doet ook Tickets en Service.
Gertjan Stamer3 okt 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Liften voor de perrons komen aan westzijde van trappartij beneden dus en zo te zien ook 2e lift in perronbestrating spoor 2-tussen Kiosk en wachtruimte.
peter31 jan 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Hallo, Kan iemand mij aan de naam helpen van de kunstenaar op het station Naarden/ Bussum. Het gaat om de kunstenaar die oa werkt met gaas. Bijvoorbaat dank, Peter
Theo D.21 sep 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
Wat een lelijk gebouw. Het doet mij denken aan een bunker.
Antwoord webmaster:
met mooi een lelijk kan ik hier weinig, dat zijn subjectieve begrippen. daar laat ik mij niet meer over uit. De aankleding van binnen doet niet echt aan een bunker denken met dat glas in lood. Het is wel een bijzonder station. Zoveel oude stations met alleen platte daken zijn er niet, dit was het eerste in Nederland.
jan scholten2 nov 2006
Reageer op deze vraag/ opmerking
Kan iemand mij het contact # geven van de fiets winkel / stalling? Dank
Antwoord webmaster:
dat kun je vinden op de site van de ns.
Maurits Dollekamp6 jun 2006
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ik liep laatst door de statinsgang, en het sinkt daar naar plas! Niet alleen 2 gang, maar alles. Niet normaal meer, ik snap niet dat de NS daar niks aan doet

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.


Kaartje (Google maps)
9292ov.nl (info over station)
Vertrekstaat 1891 (27)
Vertrekstaat 1911 (58)
Vertrekstaat 1929 (78)
Vertrekstaat 1940 (66)
Vertrekstaat 1957 (118)
Vertrekstaat 1971 (155)
Personeel op dit station

Nieuws

Station Naarden-Bussum. (29 sep 1907)
Pro Rail start met bouw liften station Naarden- Bussum (15 mei 2009)
Liften in station Naarden- Bussum over jaar gereed (20 apr 2009)
Glas-in-loodraam van station Naarden- Bussum nu hersteld (25 feb 2009)
Geschil over liften in station Naarden- Bussum bijgelegd (12 nov 2008)

Ouder nieuws over Naarden- Bussum

Literatuur

De Nederlandse Stations in oude ansichten. Deel II H.G. Hesselink (pag. 122)

Spoorwegstations in Nederland L. van Paddenburg; J.G.C. van de Meene (pag. 128)

Stationnementen : Oude en Nieuwe Spoorwegstations in Hedendaagse Beelden. Victor M. Lansink (pag. 116)

Spoorwegarchitectuur in Nederland 1841-1938 H. Romers (pag. 144, 241)

Stations in de omgeving

Heerenstraat (500 m)
Bussum Zuid (1,8 km)
Grintweg Bussum-Hilversum (2,8 km)
Kraailooschenweg (3,9 km)
Hilversum Media park (4,8 km)
Keverdijksche weg (5,3 km)
Hilversum (6,4 km)
Hilversum Sportpark (7,5 km)
Zwarte Weg (Hilversum- Baarn) (8,3 km)
Almere Strand (8,3 km)

Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.nl/naardenbussum