Volgens recente plannen is er behoefte aan een tweede station in Geldermalsen.
w | 25 jan 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Naar ons plekje, de Karekiet, is het nog wel een uur lopen, we zochten al meerdere keren een ns-fiets, die er niet was.
Komt dit ook goed?
Dank |
w | 25 jan 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Naar ons plekje, de Karekiet, is het nog wel een uur lopen, we zochten al meerdere keren een ns-fiets, die er niet was.
Komt dit ook goed?
Dank |
richard van de velde | 15 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Kan iemand mij vertellen op welke datum het station Geldermalsen in de oorlog is gebombardeerd? Er waren drie treinen beschadigd en er waren 4 passagiers om het leven gekomen.
Graag reactie. |
maarten | 23 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoi Wicor
neey bedoel de bus verbinding naar tiel
rijden ook bussen
maar die rijden 1X in´t uur
grt.Maarten |
Antwoord webmaster: |
ok dat wist ik niet. ken niet alle buslijnen uit mijn hoofd. |
maarten | 21 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
HOOGUIT het station
verplaatsten
bij de splitsing zetten
(tiel den Bosch)
krijg je een station
zowals A.dam Muiderpoort
mis voor mensen uit de wijk Kalenberg (new meteren) handig
maar dan is andre kleine plaatsten weer ver
najah ik vind eerlijk gezecht ook OVERBODIG 2e station
laat dan HOOGUIT 2 bussen in't uur rijden I.P.V 1 in't uur naar TIEL.
grt Maarten. |
Antwoord webmaster: |
bussen? je bedoelt waarschijnlijk treinen. |
harry | 14 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gdm is een dorp. Het station is nooit verder da 10 minuten fietsen. Ongeacht de plek waar het staat langs bestaand spoor aldaar. Ik heb daar jarenlang weg staan waaien met overstappen. Iets nieuws lijkt me billijk. Een tweede station is niet zozeer ambitieus, het is volstrekt overbodig.
Wellicht wonen sommigen dan 2 minuten dichterbij het station. Anderen krijgen langere reistijd ivm extra stop. Van dat geld kan je dus net zo goed de eendjes voeren, hebben die ook een goeie dag :( |
Antwoord webmaster: |
vervanging van het station is zeker niet aan de orde, maar de realiteitswaarde van het tweede station is ook erg laag. |
harry | 12 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Eén station in GDM is toch meer dan genoeg? Wat te denken van een mooi nieuw station in de driehoek waar de sporen samenkomen? Het oude station heeft zijn beste tijd allang gehad. Lijn Dordt-GDM evt. doortrekken naar Tiel? |
Antwoord webmaster: |
dat ligt nog veel verder van de bebouwde kom. heeft weinig toegevoegde waarde om daar veel geld aan uit te geven. de realiteitszin van dit station schat ik ook niet echt hoog. |
maarten | 6 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb ook idd een aantal verhalen gehoor
d8 dat het de Plantage zou gaan heten maar zou
Geldermalsen-zuid moeten gaan heten
ipv gmalsen-meteren WORDT TELANG WOORD denk ik
zijn er ook al aantal bronnen die mischien weten
of echt gaak komen en zo ja in welkjaartal?
grt.Maarten. |
Antwoord webmaster: |
nee er zijn nog maar vage plannen. nog lang niets duidelijk. geldermalsen- meteren is nog steeds korter dan leeuwarden camminghaburen (de langste huidige stationsnaam in nederland) of heerhugowaard- broek op langendijk (de langste historische stationsnaam in nederland) of llanffairpwllgwynngogogerygoch (dit typ ik uit mijn hoofd, ik bedoel eigenlijk dit station met de langste naam te wereld). voordat het er is kan nog wel lang duren. |
Playertwo | 5 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Komt deze nieuwe halte / dit station langs het spoor naar Tiel of naar Den Bosch? |
Antwoord webmaster: |
langs het spoor naar tiel natuurlijk. dat was nu juits het probleem in geldermalsen, dat het spoor naar den bosch niet echt langs het dorp loopt. |