Geavanceerd
spoorkaart
spoorlijnen
tijdlijn
typen stations
reisplanner
nieuws
bronnen
links
literatuur
FAQ
contact
gastenboek
inloggen
overig
© disclaimer
station Lansingerland- Zoetermeer - foto's en omschrijving op stationsweb

station Lansingerland- Zoetermeer

lijnkmjaar
Gouda- Den Haag101870
Geopend op9 dec 2018

treinstation in gebruik
Provincie: zuid-holland

Welk cijfer geef je dit station?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
3 bezoekers hebben dit station gemiddeld een 7 gegeven.

Deel uw herinneringen aan of stel een vraag over station Lansingerland- Zoetermeer

4 afbeeldingen

De laatst toegevoegde afbeeldingen op 9 okt 2024 zijn omrand.

2020 (4)

station op de kruising van de verlengde Oosterheemlijn en de oude lijn Gouda- Den Haag. Bij Bleiswijk en Zoetermeer.

Blijf per mail op de hoogte van toevoegingen bij dit station

Reacties (7)

Plaats zelf een opmerking bij dit station, of stel een vraag
Ed Stevenhagen24 apr 2010
Reageer op deze vraag/ opmerking
Ongekend schandaal station Bleizo Al jaren roep ik dat men station Bleizo heeft "ondermijnd" door er een CO2-leiding onder te "verstoppen". VROM heeft zelfs de risicoanalyse van TNO van tafel geschoven omdat die van RIVM zo gunstig gepresenteerd kon worden dat die voor Station Bleizo geen gevaar opleverde. Maar deze week heb ik tot mijn grote schrik vastgesteld dat de leiding onder de duiker open en bloot ligt, half in het water met zelfs een gat in de omhullende mantel. Ik ben er overheen gelopen en heb er foto's van gemaakt.. in de duiker onder de A12 waar station Bleizo komt. Bekijk het bericht Het is buitengewoon schandalig: en zeer belastend voor VROM, RIVM en de gemeente Zoetermeer. Foto's zal ik toezenden.
Arjan Krabbenbos2 apr 2009
Reageer op deze vraag/ opmerking
Als de randstadraillijn 3 naar Bleizo wordt doorgetrokken, ontstaat er wederom een snelle verbinding tussen de Goudse lijn en het sneltram traject Zoetermeer/Den Haag.Dit is nu nog alleen het geval bij Driemanspolder/Zoetermeer. Nog beter is om de lijn van Bleizo door te trekken langs het industriegebied en te laten eindigen bij station Rodenrijs. Hier wordt dan voorlopig een speciale buslijn aangelegd en volgens mij kunnen er meer reizigers in een tram mee dan in een bus. Bovendien scheelt het een overstap tussen Centrum West-Palenstein-Seghwaert en Oosterheem naar Rodenrijs en Rotterdam Centraal. Ook heeft het weinig zin om station Zoetermeer Oost open te houden vanwege de weinge overstappunten en omdat het niet ver van elkaar verwijderd ligt. Zoetermeer ligt ook al op kruipafstand.....
Antwoord webmaster:
ja maar het aantal reizigers op die lijn zal wel niet zo groot zijn dat een tram gerechtvaardigd is. Ik weet niet wat het aantal pendelaars tussen. Ik heb het vermoeden dat Zoetermeer Oost wordt gesloten wanneer BleiZo wordt geopend.
Dejan13 dec 2008
Reageer op deze vraag/ opmerking
@ AEvolution: De (verlengde) Oosterheemlijn is niet Randstadrail lijn 3. Lijn 3 komt vanaf Leidschenveen, en gaat over de 'krakeling'. Aan het eind maakt hij kop en gaat terug, over de krakeling, naar Den Haag Loosduinen. De Oosterheemlijn (RR Lijn 4) is een samenlooptraject met Lijn 3, welke zich na station 'Segwaert' afscheid van de krakeling, en via de haltes 'Willem Dreeslaan', 'Oosterheem' naar de eindhalte 'Javalaan' gaat. Deze lijn 4 wordt doorgetrokken naar toekomstig station 'BleiZo'
Ed Stevenhagen14 dec 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Op 13 december 2007 is door het RIVM mij het volgende medegedeeld m.b.t. de risicoberekening CO2leiding onder het station Bleizo (voorontwerp nov 2007): Overbouwing leidingtracé "Bij onze berekeningen is geen rekening gehouden met (grootschalige) overbouwing van het leidingtracé. In geval van een leidingbreuk zal de verticale CO2 uitstroming grotendeels worden afgeremd en zich in de omgeving buiten de zgn. zakelijk recht-zone kunnen verspreiden (dit i.t.t. situatie waarbij geen overbouwing plaatsvindt). U heeft hier een belangrijk punt, waar ik de gemeente Zoetermeer op zal wijzen." meer informatie
Ha13 dec 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
"op de kruising van de verlengde Oosterheemlijn en de oude lijn Gouda- Den Haag", waar is dit precies (kan iemand misschien een link naar google-maps er bij zetten??)
Antwoord webmaster:
hier vind je een kaartje. Ik dacht daar tussen de Cobaltstraat en de Werner von Siemensstraat.
AEvolution7 dec 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
Op 6 december 2007 heeft minister Eurlings bekend gemaakt dat station Zoetermeer Bleizo er definitief komt. Uit onderzoek is gebleken dat er voldoende reizigers van het geplande station gebruik zullen maken. Voor de bouw van het station is een bedrag van 10 miljoen euro gereserveerd. Het stattion komt op de kruising van de HSL Zuid met de Goudse Lijn. De Oosterheemlijn, lijn 3 van Randstadrail, wordt ook doorgetrokken naar het nieuwe station. In de beginjaren zullen er alleen treinen (zowel stop als intercity) op de Goudse Lijn bij het station stoppen. Zodra er voldoende reizigers van het station gebruik maken zullen ook de internationale intercity's Amsterdam-Brussel op het station stoppen. Deze hogesnelheidstreinen komen tussen de HSL (Thalys) treinen naar Parijs te rijden. Station Bleizo wordt daartoe omgebouwd tot een volwaardig dubbelstation. Het station ligt in het nieuwe bedrijventerrein Prisma, het grootste bedrijventerrein in de regio Haaglanden. In het gebied komen hoogwaardige bedrijven en staat veel hoogbouw gepland.
Ed Stevenhagen28 nov 2007
Reageer op deze vraag/ opmerking
In het voorontwerp Verlengde Oosterheemlijn november 2007 wordt het ontwerp van randstadrail richting toekomstig station Bleizo uitgewerkt. Onder de lokatie van het geplande station Bleizo loopt op 1,3 meter diepte een buisleiding die gebruikt met CO2 onder een druk van 16 tot 22 bar. Bij de risicoberekening kwam TNO uit op letale gevolgen (slachtoffers) tot op meer dan 180 meter bij een leidingbreuk. RIVON is het niet eens met dit model en komt op 4 meter. Het verschil in model bestaat hier in dat RIVM uitgaat van een breuk in het midden van een buissegment waarbij de uitstromende gassen tegen elkaar uitstromen en resulteren in een vertikale uitstroom. Deze situatie is gunstig omdat het leidt tot een grotere menging met lucht. TNO gaat uit een een breuk zonder een tegenstroom. Het zware CO2 gas zal zich dan vooral in horizontale richting verspreiden. Maar Oosterheem ligt niet in het midden, maar aan het einde van een buissegment. Een eventuele vertikale uitstroming is bovendien ook niet mogelijk omdat er boven de leiding in de lengterichting een viaduct loopt. Het TNO model zal daarom eerder van toepassing zijn en resulteren in slachtoffers tot buiten de grens van 180 meter. Hoewel het RIVM model in deze situatie niet geloofwaardig is wordt ten behoeve van de realisatie van Bleizo vastgehouden aan de berekeningen van RIVM.
Antwoord webmaster:
Grappig dat je het RIVM noemt. daar werk ik. Ik weet niet wie bij ons die berekeningen heeft gedaan.

Uw reactie:

naam: *
e-mail: *
los deze som op **
Toon mijn mailadres niet op de site
Uw opmerking of vraag: *

* verplicht veld
** omdat er blijkbaar nogal veel spam op dit formulier wordt ingevuld (die ik dan handmatig moet verwijderen) moet je deze eenvoudige som oplossen om te tonen dat je geen spam robot bent.
N.B. Voor diegenen onder jullie die niet zo'n ster in rekenen zijn: het antwoord is dus 2.


Kaartje (Google maps)
9292ov.nl (info over station)

Nieuws

Nieuwe station gaat geen Bleizo heten (14 apr 2010)
Startsein BleiZo op 8 juli (3 jul 2009)
Gemeente: ’HSL-station Lansingerland reële optie’ (31 mrt 2009)
Station BleiZo dichterbij (10 jun 2008)
Bleizo staat onder grote tijdsdruk (11 jan 2008)

Ouder nieuws over Lansingerland- Zoetermeer
Heeft u zelf foto's die in deze verzameling zouden passen, mail deze dan naar Wichor Bramer. Het gaat daarbij om foto's van het station of van stationsgebouwen. Foto's van treinen waarop geen stations te zien zijn neem ik niet op op mijn site.


U kunt naar deze pagina linken als http://www.stationsweb.nl/lansingerlandzoetermeer