Julia | 25 sep 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sinds mei 2014 is het gebouw weer in gebruik, erg opgeknapt en er zit nu een koffietentje in en zelfs een kapsalon! |
Marian Jansen-Gerrits | 31 mei 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
wij reden vroeger vaak vanuit Nijmegen met de trein naar Hoogkarspel.mijn oom JO Gerrits was daar de station chef.hij stond ons altijd op te wachten ,waar vooral mijn vader erg blij mee was
ik herinner mijn oom als een lieve man |
Gertjan Stamer | 20 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Uitbreiding overkapte fietsenstallingen westzijde in Mei/Juni 2011. |
Victor Lansink | 4 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Men kan het beste zelf contact opnemen met Het Utrechts Archief, maar deze keer dan alvast hierbij het antwoord: in de personeelsdossiers staat doorgaans niet in welke woning men woonde, tenzij men blokwachter was. In het geval van Rudolf Johannes Hollander (1905-1951) was dat niet het geval. Bij hem staat alleen vermeld dat hij wegwerker was bij ploeg 32 (standplaats Alkmaar), later ploeg 24 en vanaf 1936 bij ploeg 27 van de Inspectie Amsterdam. Hij kan al die tijds best in Hoogkarspel gewoond en gewerkt hebben.
Misschien dat in een West-Fries archief nog adresboeken zijn waaruit zijn adres wel blijkt. |
Antwoord webmaster: |
ja het was maar een suggestie, geen opdracht. je bent erg snel met het antwoorden, en van die gelegenheid maak ik (en mijn 'klanten') graag gebruik. weer heel erg bedankt. |
Sjoerd Eeftens | 4 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tiny Samsom stelt dat familie heeft gewoond in een klein huisje vlakbij het station Hoogkarspel. Als het een spoorhuisje was, kan het alleen wachterswoning 35 zijn en daarvan staan twee plaatjes op deze site. Zo ziet Wichor ook meteen het belang van woningfoto's bij de stations, al zijn ze voor sommigen verwarrend!
Woning 36 zou misschien ook kunnen, die stond wat meer naar Bovenkarspel toe maar was van hetzelfde type. Woning 37 is al bij station Bovenkarspel. |
Antwoord webmaster: |
als je klikt op ´reageer op deze vraag of opmerking´ komt je antwoord ook meteen bij de vraagsteller terecht, handig voor de volgende keer. dank voor de tips over de spoorwoningen, ik wil ze best opnemen maar ze moeten niet teveel tussen de andere plaatjes inzitten, dat vind ik zonde. |
Tiny Samsom-Hollander | 3 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn broer, Rudolf Hollander (roepnaam: Roel) , was in dienst bij de NS en hij woonde met zijn vrouw en 7 kinderen in een klein huisje aan het spoor, dichtbij het station. Ik ben er ooit wel eens als kind geweest, maar door de oorlog en gebrek aan financiën daarna nooit meer. Weet iemand in welk huis mijn broer woonde? Staat het op een van de foto's? |
Antwoord webmaster: |
wellicht kun je zijn gegevens terug vinden in Het Utrechts Archief zij hebben de oude ns archieven in huis. online kun je het niet vinden, maar als je er langs gaat of contact opneemt (wellicht nemen ze naar aanleiding van dit bericht wel contact op, want ze lezen hier veel mee) kunnen ze je vast verder helpen. |
Gertjan Stamer | 3 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De oostelijke parkeerplaats wordt 2 x zo groot en krijgt zelfs in Mei 2002 nieuwe voetbrug over sloot tbv sportvelden,er zijn hoge verwachtingen tbv reizigers maar vooral van sporters.In vroege voorjaar 2003 start men met bouwen(vooraf slopen)fietsenstallingen aan westzijde en oostzijde stationsgebouw.Najaar 2006 perronverlenging osstwaarts.Januari 2006 is vml NS loketgebouw heropend tbv duikersportvereniging...niet echt een verfraaiing van het gebouw,het ziet er niet uit! |
Han Lefering | 21 dec 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het loket van Hoogkarspel en Obdam is in de tachtiger jaren ook dicht geweest. In de hal van Hks stond toen een kaartautomaat. Automaat vertoonde nog weleens storing. Reizigers kregen dan in Alkmaar of Hoorn hun geld terug. Ook kon je toen een kaartje kopen bij een wederverkoper in het dorp. Midden tachtiger jaren is het loket weer geopend. Nu is echter het doek voorgoed gevallen. |
Han Lefering | 21 dec 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De spoorlijn is in 1974 onder de draad gekomen. |
S. | 12 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op dit moment staat het gebouwtje er verpauperd bij. Het lijkt verhuurd te zijn aan een duikersvereniging. Er zijn planken langs de ramen gespijkerd met tekeningetjes van duikers, wit met blauw. Het is geen gezicht. |
Roel. | 27 jul 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Echt zoo zonde dat ze dit station hebben gesloopt net als Bovenkarpsel-grootebroek. Nu staat er zo'n lelijk gebouw. Als ik er langskom met de trein zie ik toch 100x liever het oude stationsgebouw. |
Ben van Tartwijk | 7 jul 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat mijn bijzondere belangstelling heeft is hoe de railprecies liep. Aan de hand van de foto's is dat niet te reconstrueren. Het aardige is n.l dat er bij dit station een kleine vaarveiling was. Deze zou ik graag in model nabouwen. Misschien kunt umij helpen met genoemt sporenplan.
|
angelie mchugh-gerrits | 19 nov 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn oom, Dhr Jo Gerrits, was tot aan zijn pensioen, stationschef in Hoogkarspel |