Gertjan Stamer | 14 feb 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op 28 oktober 2022 opent in vml Kiosk een StationsHuisKamer,klein en erg druk. |
Roosan | 7 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik zou willen weten wat het dat wit geval(in de vorm van een vraagteken) in het water is en waarvoor het dient.(In het water bij het oranje monument)
Groetjes
Roosan |
Antwoord webmaster: |
Ik heb geen idee natuurlijk, heeft niets met het station te maken. |
Gertjan Stamer | 10 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opmerkelijk om een Kiosk te zien op 2e eilandperron(treinen richting Amsterdam/Weesp enz)ergens in Juni of Juli 2012 geopend. Prima idee,Kiosk is gebouwd aan noordzijde einde van perronkap,openingstijden onbekend..zag het in een flits.Kiosk en C'est du Pain(nog geen Broodzaak !)nog steeds aanwezig in gebouw straatniveau. |
F.W.Smit | 24 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoe heet de straat of plein van station Hoofddorp |
Antwoord webmaster: |
beetje beter kijken, staat hier boven de afbeeldingen, mercuriusplein. |
Vincent | 23 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heeft er in 1999 dan niemand foto's gemaakt van het tijdelijke stationnetje met loopbrug? |
Antwoord webmaster: |
ik denk het niet, ik ben ze nog niet tegengekomen., maar mischien komen ze ooit nog eens op deze site treecht |
jacqueline klinkenberg | 13 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wil as. donderdag met de trein gaan winkelen in Hoofddorp is het winkelcentrum vlakbij het station?We zijn nl.slecht ter been.Jac |
Antwoord webmaster: |
ik heb geen idee, zoek het zelf uit met google maps. |
Gertjan Stamer | 13 feb 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Correctie op openingdatum loketgebouw Hoofddorp,ipv Mei 1986 moet dat 29 Augustus 1986 zijn volgens NVBS blad Op de Rails 1986-10 en is 54e jaargang blz 289-320.Om precies te zijn blz 307. Foutje van mijn kant dus. |
Richard Cornelius | 15 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het komt regelmatig voor dat er in de wachtruimtes op het perron gerookt wordt, zeker nu het koud is wordt er van de ruimtes gebruik gemaakt door iedereen, ook door rokers. Plak een niet roken sticker op de deur met een verwijzing naar de hoogte van de boete in geval van overtreding. Zo smerig als ze hun peuken op de grond slingeren en de vieze lucht die blijft hangen. |
Antwoord webmaster: |
kan ik niet doen, ik kom er nooit, en ik werk niet voor de spoorwegen. als je er iets aan wilt doen zul je het zelf moeten doen denk ik. gewoon erop aanspreken werkt niet? |
Gertjan Stamer | 14 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Begin 2010-logo NS+naam station op rand spoorviaduct bij winkel en ook aan zijde Zuidtangent.Al sinds begin opening station is er een WC,nu pas aangegeven door pictogram aan onderzijde spoorviaduct-sinds kort chemische WC,daarvoor dus een bank/wachtruimte. |
Gertjan Stamer | 3 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op 31 Mei 1981 start halte Hoofddorp met 2 ruime wachtruimtes op de 2 zijperrons(zoals die nog lang te bewonderen waren op perrons Nieuw Vennep!)en dus hier dubbelsporig en electrificatie tussen RAI en Leiden CS.In voorjaar 1986 bouwt men aan westzijde Mercuriusplein een loketgebouw met de bekende rode brede dakrand van architect Corbey en is bijna hetzelfde als te zien is in Dukenburg en Nieeuw Vennep,er is verschil:Hoofddorp heeft trapopgang onder de luifel en verschilt dus van die andere 2.Men sloopt op dit perron dus de originele wachtruimte tbv bouw fraaie nieuwe gebouw.Perronopgangen blijven bij het fietspad gelegen wat vrijwel evenwijdig ligt aan dijk met bomen...in 1996 komen berichten over spoorverdubbeling en zelfs hogesnelheidstreinen en dus zal men het hier gaan uitbreiden!Sloop van het Corbey-gebouw(heeft dus maar 10 jaar gestaan!)en er wordt een tijdelijk stationsgebouw ingericht aan de noordoostzijde waar later het hoofdgebouw van James Cook werd gebouwd(inmiddels ander bedrijf!)en heeft koffieshop en loket tegen een aarden baan wat nieuwe sporen gaat krijgen en heeft tevens een houten noodbrug over de oude en nieuwe sporen heen-verbinding met 2e eilandperron(sporen 3 en 4 heden ten dage)Sporen 1 en 2 liggen vrijwel op oude plek,sporen 3 en 4 zijn er bijgebouwd...het bijkomende nieuwe viaduct is echter geschikt voor 6 sporen!.Alle perrons ,,verschuiven,, naar km 19,5,de oude 2 zijperrons lagen op km 19.0 en met enig voorstellingsvermogen is nog steeds de oude doorgang van de fietstunnel te zien en de busbaan met bocht was vroeger de 1e locatie loketgebouw.Dat tijdelijke station doet het toch 2 jaren en heeft bushaltes en gratis parkeren en tijdelijke fietsklemmen.Pinksteren 26 Mei 1998 opent station Hoofddorp op nieuwe locatie en is meteen een Wizzl,met verlichtte dakrand(verwijzing naar dikke dakrand 1e gebouw alhier)en tussen Wizzl en trappen heeft men wachtruimte gemaakt met een WC.Heeft tevens perronliften,bushaltes onder het zeer brede viaduct.Fietsenstallingen onder het viaduct en richting Zuidtoren(flatgebouw).In eerste instantie is stationsgebouw goed zichtbaar vanaf de Van Heuven Goedhartlaan maar in de loop der 2 jaren bouw reusachtig gebouw tussen station en die weg.Juni-Sep 1998 sloop tijdelijke stationsgebouw richting de Schipholtunnel.In begin 2002 laat men de bussen zelfs even stoppen aan die Van Heuven Goedhartlaan ivm bouw kantoorpand pal voor stationsgebouw.In April 2002 plaatsing Floriade fietsroutebord pal voor de ramen stationsgebouw.November 2002 herbestrating perrons!!!Start bouw overdekte en bewaakte fietsenstalling annex autostalling aan noordzijde stationsgebouw vorjaar 2002 en opent op 16 December 2002.Begin 2003 opruiming tijdelijke fietsklemmen onder het spoorviaduct en dat geeft veel ruimte!ook de bussen komen weer terug.De beide eilandperrons krijgen zelfs plantsoenvakken nabij de onderdoorgang noordzijde.Op 1 April 2004 stopt Treintaxi ermee.In November 2002 gaat deel van wachtruimte over in een Kiosk,die sluit weer in April 2004.De Wizzl gaat drastisch verbouwen en wordt een snackautomatiek annex Kiosk en C'est du Pain,alles in hetzelfde gebouw,heropend in Mei 2004(doet ook NS verkoop)en men noemt zichzelf nu Reizigerskiosk.In 2008 wordt vml Kioskruimte verbouw tot een GWK geldautomatenhal.Achter deze ruimte is trouwens al vele jaren Connexxionruimte,entree via wachtruimte(een deur nasst WC geeft toegang).Eind 2006 t/m zomer 2007 plaatsing OV poorten voor de perrontrappen en de kaartautomaten verhuizen naar voorzijde stationsgebouw voorjaar 2007(standen vroeger bij perrontrappen!)Eind 2008 is de verlichtte dakrand al defect en men sloopt dit leuke item in 2009 er vanaf.In 2008(najaar?)worden er pas een spoor aan westzijde en een spoor aan ostzijde bijgelegd en is station Hoofddorp 6-sporig ivm hogesnelheidslijn en zijn dus perronloos,in najaar 2009 pas intensief in dienst ivm Fyra treinen.Parkeerterrein aan oostzijde opgeheven en alweer bouw van gebouw inclusief parkeergarage...wordt vervolgd! |
Antwoord webmaster: |
wat een lap tekst. ik hoop voor je dat iemand het leest, het was mij iets te veel. |
milco | 18 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
bedankt mattijs. bedankt voor de info |
mathijs uit hoofddorp | 11 mrt 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
op spoor 1 stopt den stoptrein naar leiden
op spoor 2 is het eindpunt van de stoptrein uit weesp op spoor 3 stopt de stoptrein naar amsterdam centraal en de stoptrein naar duivendrecht en op spoor 4 stopt de intercity naar utrecht cs via leiden en de thalys naar paris nord en de stoptrein naar hoorn |
mathijs | 13 nov 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
dit is mathijs ik woon zelf in hoofddorp en ik ben heel vaak met de trein geweest en ik weet hoe het eruit ziet het is een brug met daar bovenop een dak en onder dat dak is het perron met de treinen gesgreven door mathijs janssen |