Maarten J. Vermeulen | 5 aug 2024 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gaat de webmaster de site aanpassen? Er staat nog steeds dat het station in gebruik is helaas. |
Antwoord webmaster: |
Ik heb het aangepast. |
Arjan krabbenbos | 27 nov 2020 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Heerlen de Kissel aan het spoor naar Landgraaf is al een tijdje dicht voor reizigersvervoer. Het station zal ook niet meer openen, vanwege de geplande spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf. Alle treinen rijden hier dus voortaan voorbij, zowel die van Heerlen naar Kerkrade centrum en terug almede de trein Heerlen en Aachen Hbf en terug. Het spoor is geheel elektrisch ook de trein van en naar het Duitse Aachen rijdt al een paar jaar onder de draad! |
Arjan Krabbenbos | 27 nov 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station gaat voorlopig sluiten per 9 december 2018. Nu stoppen er alleen nog de Arriva treinen van Kerkrade Centrum naar Heerlen en Sittard ( en terug) hier. De Euregiobahn -treinen van Heerlen naar Herzogenrath stoppen hier al een paar jaar niet meer. Voordien wel toen deze treinen na Herzogenrath doorreden naar Aachen Hbf- Stolberg Altstadt/ Dueren.( en terug)
Vanaf 9 december gaat Arriva een treindienst rijden met elektrische treinstellen Flirt3 tussen Maastricht, Heerlen en Aachen Hbf en terug. Later wordt deze treindienst verlengt van Maastricht via Vise naar Liege Guillemins (v.v) . Wanneer die laatste uitbreiding doorgaat is onduidelijk. Dat hangt af van de Belgische spoorbeheerder Infrabel en spoorvervoerder NMBS/SNCB. |
Yordi | 10 nov 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Typisch dingetje in de naamgeving van dit station. Zowel op de borden op de perrons als hier staat Heerlen De Kissel, wat ook de juiste naam is gezien het niet twee verschillende plaatsen betreft; De Kissel is simpelweg een wijk in Heerlen. Maar zat net even de spoorkaart van de NS te bekijken en het viel me op dat er hier wel een koppelteken gebruikt wordt. Grappig om te zien dat ze zelf ook niet echt weten wat ze wilen ;) Foto |
Antwoord webmaster: |
ach ja, variaties in naamgeving komt vrij vaak voor, gewoon een schrijffoutje. |
Gertjan Stamer | 4 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vanaf September t/m December 2007 bouwt men hier een betonplatenperron aan de zuidzijde van dit enkelsporige traject. Heeft geen trap maar hellingbaan aan de westzijde en is tevens entree en nabij die overweg staan de overkapte fietsklemmen en fietskluizen. Ruim bemeten glazen abri die goed bescherming biedt tegen de weersomstandigheden. Vanaf ongeveer Oktober 2008 zijn de oude gele NS treinen met Veoliastickers erop verleden tijd en rijden er nieuwe Veolia treinen. |
Joost | 20 aug 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Om van Heerlen de Kissel naar station Heerlen te reizen is het ook toegestaan om een strippenkaart af te stempelen. Het aantal strippen staat vermeld op het informatiebord. Daarnaast wordt door het treinpersoneel oogluikend toegestaan dat reizigers die doorreizen pas in Heerlen een kaartje kopen. |
Tom | 3 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik heb het station eindelijk eens gaan bezichtigen en er was een Duitse kaartjesautomaat aanwezig + een Nederlandse stempelautomaat. |
arienne | 23 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Er zijn neem ik aan toch wel stempelautomaten op dit station?! Omdat er geen kaartverkoopautomaten zijn (belachelijk!) |
Antwoord webmaster: |
oei dat zou ik zelfs niet durven zeggen. iemand? |
Roger | 21 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het enige wat me stoort is dat ik iedere keer als ik met de trein ga reizen een treinkaart moet kopen op het treinstation in Heerlen centrum,niemand wil schijnbaar nog geld investeren voor een automaat in de Kissel |
Antwoord webmaster: |
ja dat is inderdaad heel dom. slaat helemaal nergens op. wat je zou kunnen doen is op heerlen al verschillende ongedateerde kaartjes vanaf de kissel kopen. maar dat is alleen handig als je altijd dezelfde reis aflegt. |
Huib | 20 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Schande: Er is geen Nederlandse kaartautomaat aanwezig maar wel een Duitse (met kaartjes voor duitsland). de 'overheden' Veolia, NS, Limburg, AVV, Euregio, kunnen het niet eens worden over de kosten. |
anoniem | 16 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wat rijdt hier nou? NS of DB? ns-trein (op foto 4) en db-trein (op foto 8) |
Antwoord webmaster: |
hallo! even verder kijken dan je neus lang is, dat heeft iemand eerder ook al gevraagd. zie het antwoord daar (allebei dus). met aantekening dat het niet de ns is maar veolia. |
Sander | 11 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op dit station stoppen zowel de treinen van Veolia (Maastricht Randwyck - Kerkrade Centrum V.V.) Als mede de treinen die richting Aachen rijden. In principe komt het er op neer dat je vanaf dit station 3 keer per uur richting Heerlen kan rijden.
|
Roel | 10 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Welke maatschappij reid hier nou? NS of DB ? op de foto's staan beide. |
Antwoord webmaster: |
(rijdt) |
Roel | 10 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nederlands is niet me beste vak... |
Antwoord webmaster: |
geeft niet, ik kon het niet laten, maar ik weet niet welke er rijdt. |
Jeroen | 10 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station wordt bediend door Veolia (2x per uur door de trein Maastricht Randwyck - Kerkrade) en door Euregiobahn (1x per uur door de trein Heerlen - Stolberg / Altstadt).
De NS rijdt hier sinds de dienstregeling van 2007 niet meer. |
Antwoord webmaster: |
kijk een ander wist het wel, dank je wel. |
Ad van Vugt | 10 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De halte is gebouwd door VOF Movares / Frenzel Bau. |
G.L. van Plateringen | 7 aug 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De geplande datum van indienststelling is: 9 december 2007 |
Antwoord webmaster: |
ok, ik heb het erbij geplaatst. |