Heimen Stoffels | 23 jun 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nou, dat is niet altijd het geval hoor Wichor. Bijv. Lelystad-Dronten is nu ook per trein verbonden maar de bussen van Lelystad naar Dronten rijden nog steeds, zijn dus niet opgeheven (wel is de dienstregeling uitgedund maar dat is altijd beter dan opheffen). Helemaal parallel loopt het niet, maar de spoorlijn en weg lopen wel kaarsrecht van/naar Dronten en er is maar 1 bushalte aan die weg (midden in het niks) dus de routes zijn toch aardig gelijk. Bovendien is Dronten ook niet extreem groot, dus het zegt heel wat dat ze beide behouden hebben... Natuurlijk gaat het niet altijd zo, zoals u ook opmerkte, maar er zijn dus wel degelijk uitzonderingen. |
Ton van Hinsberg | 3 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn opa van moederszijde was van 16-9-1923 tot 1-5-1935 stationchef in Haelen.
Daarna is hij vertrokken naar Kruispunt Beugen.
Dat station is inmiddels ook verdwene. |
har haans | 10 nov 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
mooi en goed initiatief.
brengt leven en economie opstationsplein weer op gang.
Woon hier al mijn hele leven en sta achter het idee van een nieuw station in haelen.
succes |
Antwoord webmaster: |
ook als daardoor de bussen gaan verdwijnen? er gaan geen parallelle bussen rijden aan de spoorlijn, anders beconcureer je elkaar (kijk maar eens bij maarheeze, of iedereen daar er blij mee is geworden, want t station ligt ver buiten t dorp) |
m.vochteloo | 5 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ben komen wonen vanuit utrcht naar het stationplein en wil graag oude foto's hebben eventueel scannen ,van de oude omgeving van de huizen en station .
heb zelf nu het oude parfum huis maar wil graag meer foto's hebben ,vind het leuk naar de oude omgeving. |
Antwoord webmaster: |
ik heb niet meer dan wat ik hier heb staan. als je nog foto's tegenkomt van het station zou je ze dan naar mij willen mailen, dan plaats ik ze hier en kunnen nog meer mensen ervan genieten. |
Gertjan Stamer | 22 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Begin 2009 is er het noorderlijke spoor vanaf gehaald door ProRail,kan er misschien wel een perron aan kwijt? |
Antwoord webmaster: |
ruimte is niet de reden om een station aan te leggen, maar het potentieel aantal instappers. |
Jos | 28 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als men het openbaar vervoer wil stimuleren dan moet men stations zoals in Haelen weer openen.
Zo krijgt ook de gemeente Leudal zijn eigen station. |
Antwoord webmaster: |
maar het openen van stations betekent vaak dat de buslijn door het betreffende dorp sterk wordt uitgedund. kijk maar naar bijvoorbeeld Twello, of in de toekomst Maarheeze. Dat heeft per saldo dan weer negatieve gevolgen voor een grote groep reizigers die niet in het centrum van de grote stad hoeft te zijn maar bijvoorbeeld bij een school of industrieterrein dat meer aan de rand ligt. Die moeten dan eerst vanaf hun huis naar het station lopen of bussen (het spoor ligt nou niet echt centraal in haelen) dan op een trein wachten die er misschien 5 minuten over doet om in roermond te komen, en dan vanaf station roermond (na een tijdje gewacht te hebben) weer per bus naar de rand van de stad reizen. Dus dat betekent twee keer overstappen en twee keer wachttijd... dan komt Haelen er nu met zijn twee rechtstreekse bussen per uur nog niet zo gek vanaf... Dat is ook de reden waarom veel stations zijn opgeheven. De bussen kwam dichter bij de mensen en reden vaker. |
Piet Ickenroth Horn | 8 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Jammer dat dit station verdwenen is, heb er bijna 15jaar als kind in gewoond. Toen hadden we geen fototoestel om eea vast te leggen. Heb er fijne herinneringen aan. |
Marte | 5 dec 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ER moet een station komen in Haelen |
piet | 26 sep 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
er meot een nieuw station gebouwd worden in haelen |