Gertjan Stamer | 26 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nog steeds...gesloopt perronnaambord aan oostzijde perron,geen glas meer in de abri's,al het glas eruit bij overkapte fietsklemmen(er zijn hier nooit overkapte fietskluizen geweest!)en akelig lege parkeerplaatsen.In de weekenden stapt er vrijwel niemand in of uit...die nieuwbouwwijk is al ver gevorderd maar ligt mijlenver zuidwaarts...en zal voorlopig echt niet richting deze enkelsporige stop worden gebouwd;kortom een complete flop! |
Harry | 2 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is het mogelijk om vanaf centraal station enschede naar de eschmarke te reizen met ov-studentkaart? |
Antwoord webmaster: |
ik denk het wel, een buitenlandse trein geldt als een binnenlandse als het laatste station voor de grens nog niet bereikt is. Vergelijk het met de trein uit Groningen naar Duitsland, daar mag je tot aan nieuweschans ook gewoon mee reizen. |
Gertjan Stamer | 18 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Opening op 18 November 2001 en al op 16e feesttrein te beleven/feestelijke opening.Vanaf opening daags erna een DB kaartautomaat alhier,opvallend is de houten hellingbaanleuning,het oorspronkelijke plan wordt ander uitgevoerd:de parkerrplaatsen zijn bij opening nog niet gemaakt maar wel aanwezig een fraaie overdekte fietsenklemmenstalling...meestal erg leeg !!!Dienst is iedere 30 minuten DB trein beide richtingen,op zon-en feestdagen een uursdienst beide richtingen.De nog te bouwen taludtrap wordt gebouwd pal aan noordoostzijde en sluit dan pas aan de al bestaande geknikte hellingbaan en dan ook definitieve rode trapleuningen te aanschouwen.Pas in Maart 2002 is er een NS kaartautomaat te zien...het vandalisme slaat je hier om de oren..niks blijft heel!!!Er is in den beginne ooit nog een verkooppunt geweest voor deze halte-wijkcentrum Esmarklaan 203 en dus een flinke wandel zuidoostwaarts.Deze halte is samen met Glanerbrug gewoon per NS ticket te bereiken,pas voor Gronau gaat het buitenlands worden.... |
Björn Lammers | 16 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het is ook wat ambigu: de reisplanner kent hem als De Eschmarke, 9292OV als Enschede De Eschmarke en als je de stationsvoorzieningen opzoekt op ns.nl krijg je Enschede Eschmarke. Kennelijk zijn ze er nog niet helemaal uit ;-) |
Antwoord webmaster: |
wat gek, je zou toch zeggen dat dat in deze tijd niet meer mogelijk was, dat is iets van voor de oorlog, al die verschillende schrijfwijzen. waarom doen ze dan bij lage zwaluwe -> moerdijk zo moeilijk? |
roy | 14 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
ik vind het wel raar want vanf delft als ik wil weten hoeveel het naar enschede kost staat de stations op van enschede en enschede drienerlo maar niet enschede de eschmarke wel vreemd |
Antwoord webmaster: |
dat komt omdat de Eschmarke alleen door Duitse treinen wordt bediend. Je moet vermoed ik selecteren dat je een kaartje naar het buitenland wilt kopen. |
Björn Lammers | 14 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Nee hoor, je kan er ook gewoon met een Nederlands kaartje heen. Ik denk dat het probleem is dat het station bij NS bekend staat als De Eschmarke, dus zonder "Enschede" ervoor. Dat maakt hem wat lastiger te vinden. Enkele reis 2e klas 28,50 of 17,10 met korting, retour 41,- of 24,60. |
Antwoord webmaster: |
wat vreemd, het is toch echt een station in Enschede (ook wel een erg klein) |
anoniem | 29 sep 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Deze halte is het minst drukke station van Nederland met per dag 57 in/uitstappers (Prorail, 2005) |
Antwoord webmaster: |
das inderdaad niet veel! nog minder dan geerdijk, waar het ook altijd zo druk is. |
Roel | 20 jul 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Men wist al vrij zeker van tevoren dat dit station vrij beperkte forenzen zal trekken wegens het niet nog klaarzijn van de nieuwe nieuwbouwwijk. Eigenlijk was het de bedoelding dat dit station pas werd geopend na het gereedkomen van de nieuwbouwwijk. |