Paul van der Steen | 3 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
ik ben op zoek naar gegevens over station Dordrecht, lengte perrons,seinen en sporen! Kan mijn iemand daar aan helpen? |
Antwoord webmaster: |
perronlengtes kun je hier vinden. seinen en sporen vind je misschien op www.sporenplan.nl |
Gertjan Stamer | 16 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat betreft de winkels medio Mei 2011-nieuwe bouwsel Broodzaak(vh C'Est du Pain)buiten nieuwe luifel in Mei geopend en Smullers gaat oude plek C'est du Pain(aan zuidzijde van stationsgebouw). |
jan | 7 apr 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
medio 2011 moet het af zijn, in april gaan de roltrappen in gebruik. de verbouwing bij het Arriva perron gaat nog iets langer |
John Popescu | 8 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wanneer is het station eigenlijk af en welke winkels/ kiosken komen er nu? |
Antwoord webmaster: |
wat is er met het station aan de hand dan? wordt het verbouwd. dat wist ik niet. houd niet alles bij. ik kan je dus niet verder helpen. |
n.damen | 5 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waar kan in de directe nabijheid van het station op elkaar worden gewacht met een kop koffie erbij? |
Antwoord webmaster: |
pff geen idee, ik fotografeer alleen het station, ken de omgeving niet. |
Gertjan Stamer | 30 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
December 1996 gaat voetbrug aan noordzijde gebouw open-krek 14 jaar later(Dec 2010)afgesloten ivm sloop trappen naar perrons(dat worden opgaande roltrappen!)en nieuwe vaste trappen voor perrons aan noordzijde(geen overkapping)en dus 18 a 20 meter verder lopen.Geheel moet af zijn in April 2011.Liftschachten aan noordzijde traverse had ook gekund met behoud van trappen zuidzijde met overkapping. Entree krijgt ook andere indeling.Ondertussen wordt plein voor gebouw herbestraat en oa natuurstenen platen,luifel aan zuidzijde gereed en Smullers trekt in gebouw(lijkt wat op bijgebouw station Apeldoorn)Feb 2011. |
Gertjan Stamer | 27 nov 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Links van het stationsgebouw(als je met gezicht er naar kijkt)was ooit een Kiosk en Smullers...dat is begin September compleet gesloopt en frietkoning staat in noodwagen te bakken en te braden.Kiosk niet als nood maar als pleister op de wonde zijn op za/zo de 2 kiosken op de beide eilandperrons geopend!(die zijn alleen open te bewonderen op ma t/m vr).De sloop kon geen kwaad,rommelig en onveilig-er is eind Nov.2010 groete nieuwe luifel gebouwd en daaronder weer Smullers en Kiosk en nieuwe roltrappen naar de perrontunnel toe,dit alles om het vernieuwde busstation beter bereikbaar te maken.Alles weer netjes voorjaar 2011. |
Gertjan Stamer | 24 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In najaar 2003 is aan Krispijnzijde-entree nieuwe overkapte fietsenstalling gebouwd...in December 2009 grotendeels gesloopt!en vervangen door de nieuwste trend-fiets laag en hoog/fietsflat zonder overkapping.Blooemwinkel gesloopt in Januari 2010(al in zomer 2009 dicht)en houten gebouw aan zuidzijde(bij Kiosk enz)dus verleden tijd.Begin November 2009 nieuwe Rijwielshopgebouw open aan noordzijde en sloop halfronde Romneyloods pal voor station gesloopt in Januari 2010.Bushaltes aan zuidzijde al in najaar 2009 volledig herzien en gereed in voorjaar 2010(vertraagd door sneeuw en vorst). |
Gertjan Stamer | 11 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Geboren en opgegroeid maar toch veel gebeurtenissen vergeten...in het voorjaar van 1982 een nieuw eilandperron gebouwd,het 3e perron dus en met 1 spoor voor reizigerstreinen is dit dus spoor 4 geworden.In voorjaar 1984 sloop oude pardetramremise.Najaar bouw nieuw perron in 1985 en opening perron voor sporen 4 en 5 en ook splinternieuwe entree aan de parkzijde(Krispijnzijde)en zelfs loketgebouw in groot portocabin aan noordzijde trap,per 27 Mei 1987 pas!De grote witte dubbelsporige brug over de rivier richting Zwijndrecht gat in bedrijf per 14 Maart 1990. In December 1996 gaat de nieuwe voetbrug(zonder liften)aan noordzijde gebouw open.Dan volgt een periode van interne verbouwingen die niet zo goed ,,vallen":De AKO aan de linkerdeurzijde sluit per 26 Augustus 2001 en wordt een NS Ticket en Servicewinkel en opent op 30 November 2001.Het oude loket met zeer karakteristieke gebogen loketfront wordt(helaas) een AKO en dat opent in Januari 2002. Het loketgebouw aan Krispijnzijde wordt geblindeerd in September 2002 en in Maart 2003 wordt dit witte gebouw van portacabin enz gesloopt en in April 2003 gaat grote luifel een flink in de rode verf en knapt men dit deel van het station goed op en op oude locatie Krispijnloketgebouw verrijzen overdekte fietsenklemmen en fietskluizen en start in Augustus 2003 en gereed in November 2003.De Kiosk in de hal naar peron spoor 1 sluit ergens in April 2005.Per 2 Mei afgrijselijke Romneyloods pal voor fraaie stationsgebouw/een tijdelijke megafietsenstalling want de oude stalling wordt gesloopt....zie hieronder verdere verhaal. AH to go laat de Brasserie vergeten en opent op 12 Januari 2009 haar deuren,de Brasserie sloot al in Oktober 2008.Helaas weet ik niet alles meer...excuus! |
Victor Lansink | 10 aug 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik meen wel eens gelezen te hebben (maar ik weet niet meer waar) dat Dordrecht formeel tot de 2e klasse behoort, vanwege het ontbreken van een doorgaande perronkap (over meerdere sporen dus). |
Antwoord webmaster: |
ja eerste klasse is het eigenlijk niet. Romers karakteriseert het ook niet zo zie ik net. dat heb ik dan ook weggehaald. Maar Zwolle en Dordrecht zijn de enige stations die in potentie eerste klasse waren toch? |
Gertjan Stamer | 25 okt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als geboren Dordtenaar volg ik dit station natuurlijk al vele jaren...najaar 2008 alweer voorplein anders,sloop Rijwielshop en sloop oude dienstwoningen rechts v.h.stationsgebouw. |