Lex van Rootselaar | 13 jan 2018 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
De straat is de Zijdehoenderlaan, en het station heeft huisnummer 4 (voor de vestiging van Ons Bedrijf, dat daar de horeca verzorgt). |
Mike | 4 feb 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Inmiddels geopend station |
Hendrik Attema | 1 feb 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station gaat vanaf 2 februari 2015 open. Vanaf die datum gaat er 4 keer per uur een trein naar Amersfoort en 2 keer per uur een trein naar Ede-Wageningen.
Vandaag 1 februari heb ik foto's gemaakt. Deze kan ik op verzoek toesturen. |
Antwoord webmaster: |
oh interessant, die foto's zou ik graag otvangen |
Leo R. | 3 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Volgens mij is dit station niet open maar dicht:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/februari/08/trein_stopt_voorlopig_niet_in_barneveldzuid |
Antwoord webmaster: |
je hebt helemaal gelijk. die datum was een hele tijd geleden gezet, maar die klopte allang niet meer. ik zal de verstreken data eens nakijken. |
Gertjan Stamer | 19 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De woningen staan er al..de fietstunnel onder het spoor is ook al open...waar blijft nu het perron voor halte Barneveld Zuid ? Straks krijg je de nieuwbouwbewoners de trein niet meer in en gaan ze klagen over het gebruik van deze halte(vervuiling,overlast,lawaai enz).Het had mooi geweest als halte en woningen(de dichtsbijzijnde)ongeveer gelijktijdig gereed waren geweest... |
Antwoord webmaster: |
ja maar dan haal je niet de 1000 nieuwe reizigers per dag. beetje kortzichtig inderdaad, maar zo werkt het toch helaas over het algemeen niet. |
AndreKlomp | 3 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bij Barneveld Noord is men bezig dit station dubbelsporig te maken (feit geen mening). Barneveld Centrum is dat ook al. Connexxion, Provincie Gelderland en sinds kort ook de 2e kamer willen eigenlijk de capaciteit vergroten op het hele traject van de vallei lijn. Het is in mijn ogen dan heel praktisch om bij nieuwe stations gelijk een passeer spoor te maken. |
Antwoord webmaster: |
moet het wel nut hebben natuurlijk. in noord komen veel treinen, eens per kwartier. die rijden straks door naar centrum, volgens mij niet naar zuid, dus daar is het best met enkelspoor te doen denk ik. dubbelspoor is duur, en als het niet nodig is zou ik het niet doen. |
AndreKlomp | 29 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Weet iemand of dit station een dubbelsporige aansluiting met Barneveld centrum krijgt? |
Antwoord webmaster: |
waarschijnlijk niet, waarom zou je dat denken ? rijden er daar op dit gedeelte dan opeens zoveel treinen? |
Nick | 29 okt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het geleased materiaal van de NS (1 treinstel Plan V) wordt nog altijd mee gereden, omdat Connexxion zelf niet genoeg treinstellen heeft om de huidige dienstregeling mee te rijden. Als het 6e treinstel Protos beschikbaar komt (het voormalige prototype), dan pas gaat de Plan V weg van de Valleilijn. Al zal die wel terug komen als Connexxion toestemming krijgt om door naar Arnhem te rijden. (ik verwacht namelijk niet dat de NS een treinstel SGM zal afstaan) |
Antwoord webmaster: |
mijn site gaat niet echt over het materieel, dus echt interessant vind ik het niet, maar ik laat het maar staan. |
Arjan Krabbenbos | 6 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Barneveld Zuid en Hoevelaken vormen straks de nieuwste twee schakels voor de Connexxiondienst van Amersfoort via Barneveld Cntrum naar Ede Wageningen,mogelijk met verlengin naar Arnhem (Centraal) vv.De Protosstellen zijn een succes en soms wordt er nog eens met geleast materieel van NS gereden. |