Heimen Stoffels | 13 mei 2016 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Ja, dat doet NS inderdaad wel vaker. Zo ook bijv. tussen Almere en Utrecht. Was eerst een sneltrein, tegenwoordig een Sprinter geheten. Maar nog steeds slaat ie een paar stations over (waaronder het toch wel belangrijke Hilversum Media Park!, maar ook Hollandsche Rading en Bussum Zuid) dus in hoeverre het nu een Sprinter te noemen is... NS moet inderdaad eens duidelijker gaan worden, ook bij Arnhem Zuid. |
arjan krabbenbos | 13 okt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit nieuwste station in de rond de nieuwe Vinexlocatie Schuytgraaf en de al wat oudere woonwijk Zuid krijgt als laatste een eigen trolleybusverbinding. Momenteel zijn hiervoor de werkzaamheden in volle gang en waarschijnlijk wordt de nieuwe buslijn eind dit jaar in dienst gesteld. Dit station waar geen enkele trein van Syntus halt houdt ( misschien wel als Arriva het Tieler lijntje eind 2012 gaat overnemen), maar wel door alle treinen van NS tussen Nijmegen en Arnhem vv.Tijdens de Arnhem Centraal werkrn is dit station eindpunt voor alle treinen uit Nijmegen, de Tieler treinen keren dan in Zetten Andelst. |
Antwoord webmaster: |
waarom keren die treinen in zetten? er wordt toch niets aan de aansluiting van het bewtuwelijntje aangepast? dan kunnen de treinen toch net zo goed doorrijden naar elst? of zie ik dat verkeerd? Trouwens toch een vreemde situatie daar, als je van Tiel naar Arnhem Zuid wilt moet je uit de stoptrein overstappen in de Intercity, want de eerste stopt niet op Zuid, de tweede wel. Belachelijk, en dat noemt de NS meer duidelijkheid. Ik had het vanochtend ook op Rotterdam CS toen werd omgeroepen dat de sprinter naar Vlaardingen Centrum tot Vlaardingen Centrum niet op tussengelegen stations stopte. Waarom is het dan een sprinter vraag je je af? |
Gertjan Stamer | 16 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Gelezen in Railmagazine:Tijdelijk station Arnhem KEMA afgeblazen,tijdelijk station Oosterbeek idem ivm smalle wegen enz,dus Arnhem Zuid aangwezen als eindpunt van de spoorlijn uit Nijmegen ivm bouwen van spoortunnel splitsing lijnen thv KEMA;periode eind Juli t/m eind Augustus 2010.Dus busverbindingen met hoofdstation Arnhem en naar men zegt Ede-W(dat wordt ook eindpunt(hoe dan met Oosterbeek en Wolfheze?)).Dus dat wordt druk hier na de Nijmeeegse Vierdaagse=NS tenten,veel bussen,misschien horeca op wielen,verkeersregelaars...we zullen zien! |
Antwoord webmaster: |
ik had het ook gelezen. nu wordt het lastiger reizen voor veel mensen. |
Gertjan Stamer | 27 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Uitbreiding van de parkeerplaatsen aan de noordoostzijde...toch wel een teken dat deze halte langzaamaan aan populariteit wint-misschien gaat Arriva per medio December 2010 er wel stoppen(Syntus deed dat niet-de dienst wordt overgenomen per medio Dec.2010) |
Björn Lammers | 8 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wat betreft die perronverlenging: toen Zuid opende reden er alleen stoptreinen; met de ingang van dienstregeling 2007 kwamen er ook Intercity's. Die zijn nu beperkt tot 8 bakken (2xVIRM-IV of 7xICRm + loc) door de beperkte perronlengte van Arnhem Zuid en Nijmegen Lent. Misschien heeft het daarmee te maken? |
Simon de Heus | 8 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In het lokale sufferdje werd een paar maanden geleden gemeld dat de perrons worden verlengd, zodat NS met meer "wagons" kan rijden. Ik hoop echter dat ze met rijtuigen gaan rijden en niet met wagons, maar dat terzijde.
De IC Zwolle-Roosendaal bestaat nu uit maximaal zeven bakken. Vooral tussen Nijmegen en Den Bosch is dit eigenlijk te weinig, vandaar dat de perrons in Arnhem Zuid en Nijmegen Lent worden verlengd.
De trolleybuslijn wordt overigens volgens de meest optimistische prognoses in april 2010 in gebruik genomen. |
Gertjan Stamer | 5 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Zowel aan zuidzijde(de meeste meters)en de noordzijde(de minste meters)worden de zijperrons verlengd,in Sep.'09 zijn de aparte betonsteunen te zien,nu nog alleen nog het perrondeel er op.Had dus ongelijk over perronverlenging...betekent dus dat hier langere treinen gaan stoppen dat dus deze luxe halte een succes is aan het worden...Syntus zou er eens moeten stoppen(Tl-Ah,vv).Mijn ongelijk wordt gevoed door ongeloof,waarom niet meteen bij bouw lange(re)perrons...dit is volgens mij duurder. |
Gertjan Stamer | 21 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Juni/Juli 2009 plaatsen geluidsschermen aan oostzijde talud,perronverlenging meteen afgekapt,lijkt ook overbodig-'t is lang zat. |
Gertjan Stamer | 16 jun 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Arnhem Zuid...Arnhem Schuytgraaf had een veel betere benaming kunnen zijn,men kiest gemakzuchtig voor Zuid...fraaie halte en schittered uitzicht op rivierengebied ! |
Antwoord webmaster: |
Schuytgraaf was ook een werktitel. op mijn site in zekere zin nog in ere gehouden. Als je zoekt op Schuytgraaf kom je bij Arnhem Zuid uit. |
Danny | 5 mrt 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De kans dat er een busverbinding naar Rijkerswoerd komt lijkt me erg klein, te onrendabel. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat de trolleyverbinding naar het CS er komt. Een deel van de infrastructuur ligt er al (trolleymasten). Ik zie meer in het doortrekken van lijn 14 (Het Duifje-Kronenburg) naar station Zuid en Schuytgraaf als extra aanvulling op lijn 6 (en 10). Voor Rijkerswoerd kun je altijd een stukje lopen naar halte Matsersingel, daar stopt lijn 20 ;) |
Antwoord webmaster: |
tot zover wat mij betreft de buslijnen. mijn site gaat over spoorlijnen. |
Toekomstige Rijkerswoerder | 23 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Komt er nog een rechtstreekse busverbinding tussen Rijkerswoerd en station Arnhem Zuid? Nu duurt het tussen de 30 en 45 minuten over, terwijl je er met de fiets binnen 15 minuten bent. Ja ik ben een beetje lui.. |
Antwoord webmaster: |
geen idee, ik heb daar niets over te zeggen. ik fotografeer het alleen maar. |
Danny | 17 apr 2006 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
anno 17 april 2006: op het perron is er eindelijk de nodige bewegwijzering en reclamezuilen geplaatst, evenals een aparte zuilen voor de vertrekstaten. Het enige wat nog ontbreekt is een NS-logo bij 1 van de ingangen. In de loop van 2007 zal onder het station de nieuwe trolleylijn 5 Schuytgraaf-Centraal Station-Presikhaaf hier stoppen, in combinatie met de komst van de IC Arnhem-Roosendaal naar Arnhem-Zuid zorgt dit voor een mooi stedelijk overstappunt met veel potentie voor de komende jaren, als dit deel van Arnhem verder wordt volgebouwd |
Robbert van Rooijen | 26 dec 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Heeft er misschien iemand een foto van het station nu het af is? Ik heb lang gezocht op internet, maar nergens iets kunnen vinden. Ben wel benieuwd! |
wietze landman | 10 dec 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Vandaag 10 december 2005 is het station Arnhem Zuid feestelijk geopend en heeft de gehele dag een stoomtrein (met aan twee zijden een zware duitse stoomloc van de VSM)gependeld tussen Arnhem Zuid, Arnhem CS en Nijmegen. Zie foto's |
E Megens | 18 nov 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Arnhem Zuid wordt een viaductstation. De bouw van het viaduct en de perrons is ver gevorderd. Het plan voor het viaduct en destationsvoorzieningen bestaat uit ronde vormen. De perronkappen gaan samen met het viaduct een soort koker van beton, glas en aluminium om het spoor vormen. De architect is ir. Edwin Megens, architect bij Holland Railconsult. (afbeeldingen en foto's op aanvraag beschikbaar) |