marina | 3 apr 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Rot station om je fiets te plaatsen! Verder mooi uiterlijk!
Mijn fiets is gestolen, had goede sloten, was geen knappe fiets |
pieter vander velde | 18 jul 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als adres van Station Science Park geeft u op Kruisstraat 261. Dit moet zijn Kruislaan 261.
Met vriendelijke groet,
Pietere van der Velde |
Antwoord webmaster: |
Ik hehet gewijzigd |
irma frederic | 18 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
wie op wat is nu eigenlijk de ontwerper/architect. Het is heus niet vanzelf best een aardig ding geworden. |
Antwoord webmaster: |
helaas weet ik het niet, meestal reageren architecten(bureau's) hier zelf wel, omdat ze hun portfolio op mijn site compleet willen houden, dus wie weet komen we het op deze manier een keer te weten.
Dat was inderdaad het geval, zij het op een iets andere manier. Een andere architect mailde om zijn portfolio te updaten, en ik heb hem de vraag voorgelegd. Dit station is van bureau KCAP (dat heb ik er nu ook bijgevoegd). |
P. Smelt | 16 okt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Deze halte is op 13 december 2009 geopend en niet op 13 oktober zoals staat vermeld. |
Antwoord webmaster: |
uiteraard, dank je wel. ik had het zelf nog niet gezien. ik heb het nu veranderd. |
Gertjan Stamer | 20 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De trappartij naar spoor 1 (richting Diemen) en de perronlift zijn aan de westzijde gemaakt en de wachtruimte en overkapping bevinden zich hier aan de oostzijde (dus boven de Kruislaan). Het gebouw heeft op de ramen Science Park. Tussen trap en lift stond bij opening een muziektent, westelijk ervan een tijdelijke fietsenstalling met alleen grijze klemmen en zuidwaarts staan dan nog directieketen en dat wordt dus de parkeerplaats. Er zijn ook nog fraaie houten banken te bewonderen op dit voorplein. Kruislaan ter plaatse ligt er opgebroken bij mbt afslag voor P, herbestrating van voetpad onder de sporen. Daar is de trap naar spoor 2 richting Amsterdam CS en ook hier lift, wachtruimte gesitueerd aan westzijde en heeft op de ramen het woord Amsterdam staan. Wat wel opvalt aan beide perrons is dat het hekwerk nog niet geheel af is en dat een hoog groen hek weinig zicht heeft op de daarnaast voorbijschuifelende treinen geeft, weinig lol voor treinspotters dus. Perron spoor 2 geheel van perronkeerwanden gemaakt terwijl spoor 1 perron dat maar deels heeft mbt viaduct en steile talud aan die zijde. Al met al een fraaie halte die genoeg bescherming biedt tegen allerlei weersomstandigheden en fraai uitzicht over de voetbalvelden van Zeelandia en de Kruislaan. In het westen zien we bij helder weer het Muiderpoortstation met de witte seinhuistoren en in het oosten zien we vaag al station Diemen. Er zal nog wel wat aan het voorplein moeten gebeuren in 2010 (vertraagd door vorst en sneeuw). |
Antwoord webmaster: |
Wat nu het nut is van het groot schrijven van de plaatsnaam op de buitenzijde van een station ontgaat mij geheel. Helemaal dat Amsterdam zal nuttig zijn voor bezoekers. Goh, dat wisten we nog niet, dat we in Amsterdam zaten. Als ze er op schrijven 'station' weten mensen meteen wat het voor moet stellen. |
Richard Troost | 13 dec 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het is inmiddels geopend en het staat zelfs al op google earth. |
Antwoord webmaster: |
ok, ik heb het hier op de site ook geopend. |
Tom Brouwers | 17 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik vind het ideaal dat WGM / Science Park straks een station krijgt. Heerlijk als ik daar straks uitstap en binnen no time op het emplacement van Watergraafsmeer ben. Geen gedoe meer met de bus vanaf Amstel of Muiderpoort. |
Gertjan Stamer | 15 nov 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Begin November 2009 bouwt men flink door,vanaf dan zijn al de glazen liftkokers te zieen aan de westzijde onderdoorgang en zo ook al de bijna afgewerkte aparte perronoverkappingen beide zijdes en de zijperrons zijn al flink gevorderd,deels jukkenperron zoals Weidevenne maar dan hier de westelijke en oostelijke eindpunten de normale bouw-keerwanden dus. Voorplein aan de zuidzijde nog niet geheel klaar want daar staan de directieketen. Eind November gaat er weer een weekend werken(geen treinen dus)en dan verdere afbouw.... |
Gertjan Stamer | 3 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Laatste weekend van September 2009 de betonplatenperrons gezet aan zuidzijde en ook noordzijde is vrijwel af,nu nog de liften,trappartijen en de overkapping... |
Gertjan Stamer | 4 jul 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In't weekend van 4 en 5 Juli 2009 zijn de perronkeerwanden geplaatst en tevens damwanden geslagen voor de liftpartijen e.d.Dat dit geheel in December gaat draaien is nu wel zo klaar als een klontje...jammer dat de populieren aan sportveldzijde zijn verwijderd,hier komt parkeerplaats en fietsenstalling.Tunnel onder het nabijgelegen emplacement zal ook worden aangepast ivm trappartijene en liftschachten...wordt vervolgd... |
samer | 2 mei 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
die stations komen vast zo dicht bij elkaar nu dat mogelijk wordt dankzij de nieuwe sprinters. |
Björn Lammers | 12 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Science Park (de nieuwe naam voor Watergraafsmeer) is onderdeel van BOR/Regionet; hierbij is bewust gekozen voor veel nieuwe stations op korte afstanden, waarover frequent metro-achtige treinen moeten gaan rijden (vergelijk Randstadrail en Randstadspoor). De afstanden zijn oo niet heel anders dan op de lijn naar Utrecht (Muiderpoort, Amstel, Duivendrecht, Bijlmer, Holendrecht en Abcoude liggen steeds op zo'n 2 km van elkaar). Ook in Utrecht wordt het straks druk met Maarssen, Utrecht Zuilen, Centraal, Vaartsche Rijn, Lunetten, Houten en Houten Castellum. |
Arjan Krabbenbos | 11 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Is dat wel zonodig een extra halte op kruipafstand van de stations Muiderpoort en Diemen? Waarom gaan we alle perrons van alle stations niet gewoon met elkaar verbinden? Kunnen we ongestoord en in alle rust onze halteplaats vinden, na afloop van een heerlijke wandeling of fietstocht, vooral als er twee stations verwijderd zijn op minder dan een kilometer afstand. Soms heb ik zo"n idee dat we doorslaan en dat iedere stopper bij elke lantaarnpaal of grasspriet moet stoppen. Maar ik denk dat Diemen gesloten gaat worden of toch niet? |
Antwoord webmaster: |
ik denk niet dat ze dan diemen gaan sluiten. maar het zit inderdaad wel erg dicht op elkaar. |
Gertjan Stamer | 1 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Werk aan het spoor-folder 2 Feb-8 Feb.week 6 dus heet deze nieuwe halte al Amsterdam Science Park,de naam Watergraafsmeer is dus niet meer ? |
Björn Lammers | 8 nov 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Uit een nieuwsbericht van het projectbureau Zuidoostlob van Amsterdam haal ik dat de voorbereidingen voor de bouw volgende maand van start gaan en dat het station inderdaad in december 2009 geopend wordt. |
Antwoord webmaster: |
dank je wel. ik zal de datum erbij zetten. oh die stond er al. |