Jos Horvers | 8 nov 2014 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De foto van 1950 moet zijn 1956 want in 1956 werd het baanvak Venlo Eindhoven pas gelectrificeerd. |
godelieve schobbers | 8 sep 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit is een van de meest troosteloze stations die ik in Nederland ken. Als je de fiets mee wilt nemen naar Nijmegen, moet je bovendien een metershoge steile trap op, zonder gleuf voor de fiets. In de sombere tunnel staat niet op bordjes aangegeven op welk perron je moet zijn voor Venlo Eindhoven of Nijmegen. Arm eenzaam stationnetje. |
Egbert | 31 mei 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De huidige onderdoorgang van de Kazernestraat onder het spoor door is (volgens het jaartal op de tunnel) van 1974. De foto's van 1966 lijken echter op de huidige situatie, met hoge perrons en elektrificatie. Was die tunnel er toen ook al, of wanneer kwam die tunnel? |
Peter Frits | 14 dec 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waarom veranderen ze dan naam Blerick niet in Venlo-West. Het is nu toch Groot-Venlo?? |
Antwoord webmaster: |
iinderdaad, blerick is niet meer een apart dorp, meer aan stadsdeel van venlo. naamswijzigingen zijn echter nogal duur. |
henk schneiders | 3 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wie voor het eerst vanaf 'station' Blerick vertrekt, moet er ruim de tijd voor nemen. Vanuit een fietsers-/voetgangerstunnel onder de sporen voeren trappen omhoog naar drie perrons. Nergens staat aangegeven welke treinen van welk perron vertrekken. Dat moet je gewaar worden door de trappen op te lopen. Geen vertrekstaat in de tunnel. Geen kaartjesautomaat in de tunnel. Geen verwijzing in NS-huisstijl naar de perrons. Alleen op het middelste (zgn 'eiland'-)perron staat een (1) kaartautomaat verstopt. Die weigert systematisch chipknipbetaling te accepteren. Dit 'Amstelstation van Venlo' is het best bewaarde geheim van NS/ProRail en dat moet blijkbaar zo blijven. Neem ruimschoots de tijd voor dit zoekplaatje. De Postgiroloterij restaureert momenteel de gebouwen uit de lang vervlogen tijd dat Blerick bij NS nog wat voorstelde. Is er geen 'goede-doelen-organisatie' te vinden die van die dooie tunnel voor de 600 treingebruikers per dag een echte stationsingang maakt? |
Antwoord webmaster: |
Ik heb het bericht verplaatst naar het station zelf. Het heeft immers niets met die specifieke afbeelding te maken. een rare situatie daar, dat wist ik niet. de ns zal het hier wel niet lezen, dus veel zin voor je zaak heeft het niet om het hier te plaatsen, maar wel interessant. |
Eric de Vries | 3 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In 1984 ben ik hier regelmatig geweest, de eerste maanden van dat jaar was ik op de Frederik Hendrik-kazerne gelegerd. In 2010 ben ik er nog eens geweest vanuit nostalgisch oogpunt. Vanaf het station is de oude stormbaan en de gebouwen nog altijd te zien. |
Gertjan Stamer | 23 okt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sloop van het stationsgebouwtje op het erg brede eilandperron geschiedde in Mei 2001 en medio Juli 2001 is het echt gebeurt-nog goed te zien waar het stond aan ietwat andere kleur tegels,een glazen abri is verlengd/veranderd en de NS zet er een gigantisch grote lichtbak neer iets ten westen oude plek vml gebouw.In het begin van 2003 bouw nieuwe overdekte fietsenstallingen en later in 2008 uitgebreid.Spoor 4 heeft een stenen wachtruimte van architect Bak sinds ?,dichtgetimmerd in de nazomer van 2004 en in November 2006 sloop van de muren van dat bouwsel en dan nog alleen dak over met steunen.Perronverlenging richting Venlo sporen 1 en 2 met stalen platen miv November 2006;er gaan Intercitytreinen stoppen Venlo-Den Haag Centraal vv.De sporen 3 en 4 zijn voor de dieseltreinen tussen Roermond en Nijmegen. |
jan Stolwijk | 22 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In februari 1955 ben ik voor het eerst op het station aangekomen.
Om op de daarachter liggende Frederik Hendrik kazerne, mijn militaire dienstplicht tevervullen.
|