Bij wachtpost 9.
Henri Hietbrink | 21 jan 2015 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
De overweg (nu opgeheven) op de foto's is de Lidwinaweg en ligt op km 7.1. Het station lag pal aan deze overweg dus gelegen tussen km 7.1 en 7.2. Je kunt nu nog zien waar de perrons hebben gelegen, want het spoortalud is daar breder. |
P. Abels | 11 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Bij mijn familieonderzoek kom ik twee personen tegen die op dit station werkzaam zijn geweest: Jan Hendrik Elzink, spoorwegwachter te Zenderen en Johannes ter Brugge, spoorwegwachter. Weet iemand nog nadere bijzonderheden over hun werkzaamheden? |
Bertine Elzink | 12 feb 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste heer Brughuis,
ik zou heel graag een copie ontvangen van de foto's mbt het oude station in zenderen. We hebben inmiddels een website in de lucht
www.stationzenderen.nl en daar staat alle info in inzake de herbouwplannen van het station t Halt nr 9 te Zenderen en kunt u reacties en fotos naar ons toemailen en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen..
bedankt alvast groeten Bertine Elzink
|
Antwoord webmaster: |
leuk, ik zal die link ook op mijn site opnemen. mochten jullie nog meer foto's boven water krijgen, kunnen jullie ze altijd op sturen. ik ben erg benieuwd naar jullie project. |
B .Brughuis. | 30 okt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste Wichor Bramer,dit was voor mij echt genieten.Zelf ben ik van 1960 tot 1966 werkzaam geweest bij het spoortje,en wel op het station borne als sationsassistent en als shwt op post 2.
Ook op de post zenderen heb ik gewerkt.
Ik heb nog een foto waar ik op sta met de de stationschef De Jong,Herman Schorren en Jan Wachtmeester,ook van post2 en van de post in Zenderen heb ik foto,s. |
Antwoord webmaster: |
oh dat is leuk. ik weet niet hoe het er toen uitzag, maar als je nog foto's zou kunnen opsturen wil ik graag kijken of ik die op mijn website zal plaatsen. Zou je er wat van in kunnen scannen en opsturen? |
Harry | 13 aug 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op foto 3 is een dikke schaduw bij het gebouwtje rechts. Gezien de lichtval onwaarschijnlijk. En waarom zo fel licht aan de linkerkant? Het perron rechts kalft op raadselachtige wijze af om daarna te verdwijnen. Afscheiding ontbreekt. Rare foto |
Antwoord webmaster: |
maar toch zou het vreemd zijn om hier een trucage foto te maken? in elk geval is het aardig gedaan, op het eerste gezicht is er niets aan de hand. |
L. van Eenennaam | 31 jan 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
1937 is de olielamp vervangen door elektrische lampen, te lezen in de Kroniek van het Retraitehuis te Zenderen (het tegenwoordige Bezinningscentrum de Zwanenhof) |
Han Lefering | 10 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
De perronwand op foto 2 en 3 is van beton. De meeste stations in die tijd en zeker in 1920 hadden een gemetselde perronwand of een houten perronwand (biels). Vreemd dat een stopplaats op verzoek een moderne perronwand had.Op beide foto,s staat de paal ,waarin een mand werd gehesen als de trein moest stoppen. Bestond dat nog in 1938? Zoals eerder gezegd is de soort perronverlichting in strijd met de datering.Op foto 2 zie je een olielantaarn, je ziet het langwerpige glas van de olielamp. Op de andere foto een paal waaraan een lantaarn is opgehangen.Is er iemand die iets kan vertellen over deze foto's? |
Antwoord webmaster: |
wat vreemd inderdaad. het zullen toch geen trucage foto's zijn? |
J.Wolbers | 8 sep 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Beste verzamelaar,
Prachtig overzicht van veel stations in Nederland,hierin kwam ik ook wachtpost 9 uit Zenderen tegen,vraag aan U? kan ik van de twee meest rechtse foto's een copie van U kopen,deze zou ik heel graag aan mijn fotoalbum, "Toen........in Zenderen" willen toevoegen.Graag zie ik Uw reactie tegemoet
M.Vr.Gr. Jos W. |
Antwoord webmaster: |
Ik heb het bericht bij station Zenderen geplaatst omdat het specifiek daarover ging. Ik heb de foto's niet in groter formaat beschikbaar dan de afbeeldingen die op mijn site staan. |
danny | 30 dec 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
het wachthuisje is inmiddels gesloopt... |
Antwoord webmaster: |
ja allang, dat staat er ook toch? (1860-1960) betekent gebouwd in 1860 gesloopt in 1960. |
E.J.A. Heusinkveld | 20 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Zenderen werd niet geopend in 1865, maar op verzoek van de bevolking werd in 1888 een stopplaats ingericht. |
Antwoord webmaster: |
ok dat heb ik gewijzigd |