James | 10 jan 2023 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze opmerking is gemarkeerd als ongepast |
Er staat een computer in het gebouwtje, daarom wordt dit niet gesloopt |
Hidde (Meneer Trein) | 27 mrt 2022 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Deze opmerking is gemarkeerd als ongepast |
Het Rotterdams stadsarchief heeft nog prachtige videobeelden van station Rotterdam Wilgenplas: https://stadsarchief.rotterdam.nl/zoek-en-ontdek/beeld-en-geluid/zoekresultaat-beeldgeluid/?mivast=184&mizig=317&miadt=184&miaet=14&micode=4016&minr=39666313&milang=nl&misort=dat%7Casc&mizk_alle=Trein&mibj=1900&miej=1939&miview=ff (vanaf 01:51) |
Paul Jenner | 22 okt 2021 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
Vind je deze opmerking ongepast? |
Ik ben er in 2016 nog (illegaal) geweest en heb een zwart wit foto gemaakt. Deze is te zien op de site van mijn fotclub:https://www.rolleiflexclub.nl/photopost/showphoto.php?photo=2585&cat=500&ppuser=3
Heeft iemand fotoś van het station Loolaan ?
(het ROV tussen Voorburg Loo en DH Laan van NOI) |
Jordi | 3 jul 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hoi!
Dat gebouwtje wat er nu staat is toch geen standaard Douma?
Goetjes, Jordi |
Antwoord webmaster: |
niet helemaal standaard, maar er wel sterk aan verwant, het is iets kleiner van uitvoering |
Peter v Oossanen | 13 mrt 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
Ben net geweest, is nog steeds aanwezig, het leuke is dat dit station groter bedoeld was wegens hoofdingang van vliegveld 16-hoven.(en gebruik voor openlucht zwemplas Wilgenplas) Echter is die aan de andere zijde gebouwd. Dit verklaard ook de grote brede betonnen trap.
Grt, Peter v Oossanen |
Antwoord webmaster: |
wat leuk, heb je nog foto's gemaakt? |
Heimen Stoffels | 25 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sluitingsdatum 2006 klopt niet; moet 12 mei 2010 zijn. |
Antwoord webmaster: |
jawel dat klopt wel, want na 2006 is de lijn in gebruik geweest als metrolijn, en niet meer als spoorlijn. metrolijnen beschrijf ik niet op mijn site, anders moet ik ook de halte blijdorp opnemen, en sla de treinen straks doorrijden alle haltes naar spijkenisse, dat ga ik niet doen, vind ik niet interessant. |
Arjan Krabbenbos | 27 sep 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Tot op heden staan stationsgebouw en fietsenstalling nog overeind, maar de nieuwe opvolger de halte Meijersplein wordt ook nog steeds afgewerkt(fiets/voetpaden) en is aan de kant luchthaven nog niet af. Misschien wordt er na voltooiing van deze nieuwe stopplaats alles afgebroken bij de voormalige halteplaats Wilgenplas. Perrons Wilgenplas zijn beiden verdwenen..... |
Gertjan Stamer | 15 aug 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het loketgebouwtje staat er nog steeds,het parkeerterrein is er nog steeds,de overkapte klemmen ne kluizen staan flink te verroesten en zijn volledig leeg...een raar gezicht !Ben benieuwd wanneer alles verwijderd wordt... |
Arjan Krabbenbos | 18 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit voormalige ZHESM,NS en Randstadrailstation is sinds 12 mei 2010 gesloten en daarmee definitief geschiedenis geworden. Het station had in zijn laatste jaren in zijn bestaan tijdelijke perronverhogingen die ook bij het oude station Berkel-Rodenrijs ( later Rodenrijs) genoemd te zien waren.
Het station Wilgenplas heeft als opvolger de stopplaats Meijersplein gekregen waar een groot PR terrein is en een shuttlebusverbinding naar Rotterdam-The Hague Airport voorzien is. Meijersplein ging per 17 mei 2010 open. |
Antwoord webmaster: |
ging er iets mis? ik kreeg het bericht een aantal maal binnen. |
Ruud Hegger | 4 mei 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wilgenplas gaat woensdag 12 mei om ca 20 uur definitief dicht. Na een dagenlange ombouwperiode komt Meijersplein maandag 17 mei in gebruik, officiƫle opening om ca 8.30 uur.
Voor sloop perrons en gebouw heeft de deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek vergunning verleend.
Over de fietskluizen, nog van NS, is tot op de dag van vandaag (4 mei) niets bekend. |
Antwoord webmaster: |
dank je. |
Sander | 25 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Weet iemand wat er nu met het station (gesloopt) en de buitenruimte gaat gebeuren? Wordt het park? Gaan de P+R ook weg? |
Antwoord webmaster: |
ik zelf niet, maar misschien iemand van de bezoekers? |
Etienne Tas | 11 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In mei 2010 moet het zuidelijker gelegen station Meijersplein in gebruik komen, station Wilgenplas wordt dan gesloten. |
Gertjan Stamer | 7 mrt 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
In 1965 start bouw van haltegebouw en tevens bouw lage tunnel onder het spoor door.Geen idee wanneer NS loket is gesloten!Wel dat er in najaar 2000 er intern is verbouwd tbv Metropolis Architecten BV.Tevens verwijdering stationsnaam van de dakrand in diezelfde periode.Voorjaar/zomer 2001 bouw van overkapte kluizen en klemmen op plek oude stallingen.In voorjaar 2004 komt haltegebouwtje weer leeg te staan...de architecten zijn hem weer gevlogen.In najaar 2006 gaat het over in RandstadRail en worden de beide perrons tijdelijk verhoogd en krijgt het een metro-uitsraling en gaat dan ook weer Wilgenplas heten,allemaal tijdelijk want verderop richting Hofplein bouwt men nieuwe halte Meyersplein en bij die opening(eind 2010?)gaat Wilgenplas dicht en worden perrons en haltegebouw gesloopt... |
Arjan Krabbenbos | 17 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit voormalige NS-Station verdwijnt definitief eind 2009, wanneer het nieuwe Randstadrailstation Meijersplein wordt geopend. Ook komt rond dezelfde periode de nieuwe tunnel klaar tussen station Melanchtonweg en Rotterdam Centraal. Vanaf dat moment is het traject over het betonnen viaduct van/naar Rotterdam Hofplein na 101 jaar echt geschiedenis. De ooit als eerste elektrische aangelegde spoorlijn van Nederland ( sinds 1908) vervult nu een rol als metrosnellijn. In 2010 wordt de dienst verlengd van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Slinge. |
Antwoord webmaster: |
nou ja verlengd, het betekent meer dat er een aansluiting wordt gemaakt met de al bestaande metrolijn centraal station- slinge. wat is het verschil tussen een metrolijn en een metrosnellijn zoals jij hem noemt. volgens mij bestaat dat laatste niet? |
Daan Eisma - Melbourne Australie | 15 jan 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Mijn herinnering aan dit station was dat het tunneltje bij het station
toegang gaf tot het voetbalveld van Xerxes, waar je na de rust als kleine
jongens die wij waren gratis naar binnen kon. Dat was wel de moeite waard om
de hele wilgenplas weg af te lopen vanaf de Kleiweg (waar ik destijds
woonde) over de Uitweg en de brug naar links afslaand. De Wilgenplas weg
had aan beide kanten weilanden en er stond in die tijd geen huis. De goeie
oude tijd!!!!!!! |