Randy van der Zwan | 6 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
op de foto's 1930 en 1950 is te zien dat het spoor vlak voor het station in een bocht loopt. Op de site watwaswaar.nl zijn oude landkaarten van het spoor te zien. Dit komt overeen met de huidige ligging van het spoor. Zou je de bocht bekijken, dan lijkt het erop dat dit station ter hoogte van de Van Vredenburchweg heeft gelegen. Daar begint namelijk de bocht richting den haag en het rechte stuk richting Delft. Het spoor ter hoogte van de huidige A4 is namelijk kaars recht. |
Randy van der Zwan | 6 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Als aanvulling op mijn vorige reactie: Op de oude kaarten is te zien dat ter hoogte van de Halve Maan (huidige Winston Churchilllaan) en Haantje een haltes aanwezig waren. Echter is langs het spoor ter hoogte van de Van Vredenburchweg ook bebouwing aanwezig. Ik vermoed dat de bovenstaande foto's van de Van Vredenburchweg is. |
Antwoord webmaster: |
klopt, zoek maar eens op 't haantje. dat staat hier ook als halte. |
Randy van der Zwan | 6 sep 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
op de kaart van 1934 is te zien dat ter hoogte van de Van Vredenburchweg inderdaad een station aanwezig is geweest. Dit is dus iets noordelijker dan het hudige ondergrondse station. |
Antwoord webmaster: |
klopt het oude station lag inderdaadd noordelijker dan het huidige |
Hennie van Raaij | 24 jun 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik wist dat mijn vader, directeur van de VIOS gevraagd had de naam van het Station Rijswijk te verdubbelen metde naam Wateringen maar ik wist niet dat dat ook werkelijk gebeurd is. Het station lag 3km van Rijswijk en 3km van Wateringen af. Zijn er ook foto's van?
vrgr, Hennie |
Antwoord webmaster: |
Jazeker, door een verandering in de database van de provider, waarvan men mij niet op de hoogte bracht, werden er tijdelijk geen fotos getoond, maar nu zijn ze weer zichtbaar. |
Marcel | 15 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Hallo,
Volgens dit document (//www.urbanunlimited.nl/uu/downloads.nsf/10/C992D8580ACC225AC1257085003B3934/$file/01+lijnen.pdf) pagina 21, zou dit station hebben gelegen op de plek waar nu de spoorlijn de A4 kruist. Tevens staat hier dat het station in 1950 gesloten is. Overigens staat in dit document wel meer informatie over de oude lijn waarmee je stationsweb mee kunt verrijken.
mvg,
Marcel |
Antwoord webmaster: |
ok ik heb de datum toegevoegd. ik heb dat document al een keer doorgenomen om mijn site te verbeteren. of kom je nog iets tegen dat niet klopt bij mij? |
Sjoerd Eeftens | 15 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Rijswijk I (km 64.3, wp 75) ging open in 1875. In 1924 werd de halte omgedoopt in Rijswijk-Wateringen; de sluiting was in 1938.
In 1965 ging Rijswijk II open. De halte lag bij km 65.0. De halte is vervangen door de tunnelhalte Rijswijk III, km 65.1.
Gegevens uit Dienstorders HSM/NS. Kalenderdata in dienstregelingen kunnen afwijken. |
Antwoord webmaster: |
ik heb het nu toch maar even hierbij geplaatst. het is me nog niet gelukt dit te verwerken. ik zal het zelf ergens anders aantekenen dat ik dit een keer bijwerk. net als zwijndrecht. |
Sjoerd Eeftens | 15 mrt 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Wichor, ik zou niet al te veel betekenis hechten aan allerlei vage sites over spoorweggeschiedenis. Houd je maar aan de dienstregelinggegevens, zoals ik me houd aan de dienstorders. Op die manier kunnen we in elk geval van elkaar opaan en jouw sitebezoekers dus van jouw site. Groetjes, Sjoerd |
Antwoord webmaster: |
nee inderdaad, ik wil me gewoon aan de harde gegevens houden. maar het probleem is dat ik daar niet altijd zelf over bezit en daarin dus afhankelijk ben van de gegevens van anderen. als iemand mij iets meldt dat nog niet op mijn site staat en volgens mij wel een kern van waarheid bevat plaats ik dat gegeven eerst op mijn site, komt daarna iemand met een hard gegeven kan ik het verbeteren. als ik een hard gegeven heb zal ik het niet door een gerucht vervangen. |