Gertjan Stamer | 16 mei 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Veel veranderd...in Mei verlenging van de overkapte fietsklemmen/fietskluizen en bow van nieuwe...alle naar het zuiden toe en dus iets minder parkeerplaatsen. Fietsklemmen onder viaduct oostboog verwijderd en opvallend zijn de verwijderde kaartautomaten pal voor loketgebouwtje(er staat er nu nog 1),andere staan in trottoir rechts entree.Meer infoborden bij die kaartautomaten.Loketwand is nu educatieve plaat,soms is wachtruimte open...loketdeel is heringericht,functie onbekend.Men zou er een soort van educatief steunpunt van kunnen maken...lijkt me erg zinnig. |
Gertjan Stamer | 14 feb 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Perronverlenging naar dorp Achterberg najaar 2000 met identieke gewassen grinttegels!,ook rond die tijd nieuwe overkapte fietsenstallingen op plek oude stallingen + extra klemmen onder stenen brug autoverkeer.In Maart 2004 sluit het NS loket.Ook in voorjaar 2004 plaatsing oude ne nieuwe fietsenstalling zijde Kastanjelaan(vanaf het perron trap aan oostzijde dus). |
Antwoord webmaster: |
naar Achterberg vind ik wel heel vreemd omschreven. Het station ligt toch niet bij Achterberg in de buurt? Bovendien konden ze het moeilijk de andere kant op verlengen, de lijn loopt dood. |
Roel | 17 apr 2008 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Reactie op milco, Enkhuizen was vroeger ook een soort doorgaansstation, de trein werd op de boot gereden en de boot ging naar friesland, waar de trein daar verder ging vanaf Stavoren naar Leeuwarden, het enige wat daar nu nog wat over is, is een touristische boot die in het hoogseizoen 3x per dag heen en weer vaart. |
Antwoord webmaster: |
inderdaad was ik even vergeten. dank je wel. |
Roel | 11 nov 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Waarom trekken ze deze spoorlijn niet door naar Kesteren.. zoals eerst.. dat scheeld toch een hele hoop omreizen? |
Antwoord webmaster: |
ja maar dat zijn maar zo weinig reizigers die dat moeten afleggen. dat kun je best met een bus af, en dan moeten ze daar nog een grote spoorbrug voor aanleggen? wie zal dat betalen? |
milco | 21 feb 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
zijn alle eindpuntstations vroeger ook eindpuntstations of waren sommige vroeger tussenstations. als het tussenstations waren (sommige dan) welke dan |
Antwoord webmaster: |
nee, bijvoorbeeld Emmen. Vroeger reden de treinen door naar Stadskanaal en vanaf daar naar Delfzijl. Of Kerkrade Centrum, daar reden de treinen vroeger naar Simpelveld door. En Rhenen niet te vergeten, daar gingen de treinen met een brug over de Rijn naar Kesteren. Dat waren ze volgens mij. |
gert arkema | 21 apr 2005 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
heeft iemand duidelijker foto's of andere documentatie van de perrongevel? ik kan al de reclameborden niet lezen en dat is wel van belang bij nabouwen op 1.87. |
P. Meijer | 12 jun 2004 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Op deze pagina wordt gesproken over een spoorverbinding met Kesteren d.m.v. een spoorbrug. Deze lag er al toen de HSM nog de lijn Amersfoort - Kesteren exploiteerde. Ook toen al kruiste deze lijn de lijn Ut - Ah ongelijkvloers! Zie de oude ansichtkaart van de spoorbrug bij Rhenen. |
Antwoord webmaster: |
inderdaad, die brug is in de oorlog platgegooid en nooit herbouwd. nu rijden daar auto's. ze willen dus een nieuwe brug bouwen om de oude te vervangen. |