David | 12 dec 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Kort geleden nam ik de trein naar dit station. Het was koud, het sneeuwde en de trappen naar de kruisende autoweg waren spekglad. Niet echt een aantrekkelijke halte dus. En tot mijn grote verbazing vertikken de (aftandse) treinen naar Luik het om hier te stoppen. Wat een aanfluiting! |
Antwoord webmaster: |
dat is tegenwoordig een intercity. die stopt ook niet meer in eijsden (daarom is dat station gesloten). de diensteregeling naar maastricht is wel een beetje een gekke, 4 treinen per uur, maar ze gaan nogal scheef, op 5 minuten achter elkaar ofzo. |
Arjan Krabbenbos | 6 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station had ooit een mooie internationale verbinding met Belgie. Sinds de IC Liege-Brussel hier voorbij rijdt is het niet meer dan een saai stoptreinstation waar NS en Veolia hun eind/beginpunt hebben. Zellfs de Belgische stopper doet dit station niet aan,gewoon belachelijk. Terwijl er hier een ziekenhuis en congrescentrum in de buurt bevinden denderen alle Belgische treinen dit station voorbij. Waarom stopt hier geen stopper meer van naar Liege en moet je nu altijd omreizen via Maastricht. Ik vind dit echt een achteruitgang en vind dit een wanprestatie van de NMBS. Dus kom in actie om dit ongemak snel aan te kaarten bij onze Zuiderburen. |
Antwoord webmaster: |
weet niet of die beslissing van de NMBS komt of elders is opgelegd. |
Monique | 20 apr 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
@Leyly
Nu weet ik niet of je ooit in Maastricht Randwijck geweest bent, maar daar stappen ongeveer evenveel mensen uit als in Maastricht Centraal. In Randwijck liggen namelijk veel scholen, bedrijven en natuurlijk het MECC en AZM. Het is niet voor niks dat zowel Veolia als de NS er nut in zien om er 2x per uur een trein naartoe te laten gaan. Anders waren 2 treinen per uur ook wel genoeg nu zijn het er 4. Ik vind het station er zelfs erg kaal uitzien voordat er toch redelijk wat mensen in en uitstappen.
Volgens mij zijn ze ook wat van plan, sinds deze week staan er steigers bij beide trappen. |
Antwoord webmaster: |
ik denk dat hij bedoelt voor de trein naar belgiƫ, maar je kunt het hem zelf vragen, hoewel ik denk dat hij niet meer weet dat hij dit hier 3 jaar geleden heeft geschreven. maar die 4 treinen per uur waar je het over hebt zijn er toch eigenlijk maar 2 omdat ze zo scheef over het uur verdeeld zijn, steeds twee heel kort achter elkaar en dan weer bijna een half uur niets. |
Gertjan Stamer | 23 jan 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Maastricht Zuid was een optie. In najaar 2000 plaatst men Service Unit zonder dak pal tegenover deur loketgebouw (November 2000). Alweer gesloopt in September 2002! Juli 2001 kleine interne verbouwing NS loket tot een broodjeszaak Bruutje Randwyck, die opent op 3 September 2001 haar deuren. Dit 3 sporige station heeft 1 kopspoor en 2 doorgaande sporen, spoor 1 is het meest oostelijke. Per 14-12-2003 maken ook NS treinen hier kop (stoptreinen naar Kerkrade). Spoor 3 is het kopspoor en bedoeld voor stoptreinen vv Roermond. Nadien niet vaak meer geweest. |
Antwoord webmaster: |
Bedoel je met 'maastricht zuid was een optie' dat men er over had gedacht dit station maastricht zuid te noemen in plaats van randwyck? |
Arjan Krabbenbos | 13 jun 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Maastricht Randwyck is geopend in 1987 en ligt vlakbij het Beursgebouw Mecc en het Academisch ziekenhuis. De eerste jaren van zijn bestaan stopten hier zelfs de internationale treinen naar Liege G./Brussel e.v. Tegenwoordig is dit niet meer het geval: Alleen Veolia heeft hier zijn treinen naar Heerlen/Kerkrade C. en NS de stopdienst naar Sittard Roermond. Voor Belgie dient voortaan gereist te worden via het centrale station van Maastricht. |
Antwoord webmaster: |
de eerste jaren? tot 2006 meen ik, dus dat is nogal wat langer dan een paar jaar. dat het geopend is in 1987 staat al in de beschrijving op mijn site (zelfs met de preciese datum erbij), dat hoef je niet apart te vermelden. dat is alleen maar verwarrend. |
Gertjan Stamer | 22 feb 2009 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Sinds enige maanden is het fraaie loketgebouw met aluminium rolluiken toegedekt;alleen bij opening broodjeszaak omhoog...geeft wel een sobere en erg gesloten indruk,vast last van vandalisme ? |
milco | 24 mrt 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
hoe kan het dat sommige treinen hier het eindpunt hebben en niet bij maastricht "cs"
zoals het traject maastricht-kerkrade (stoptrein) en volgens mij ook maastricht-heerlen (InterCity) |
Antwoord webmaster: |
extra service. anders komen er hier maar heel weinig treinen, omdat het geen drukke verbinding is. zo zijn er ook veel treinen uit rotterdam en den haag die na gouda nog doorgaan naar gouda goverwelle als eindpunt. |
leyly | 30 jan 2007 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
maastricht randwyk word niet vaak gebruikt de meeste mensen gaan via maastricht van maastricht naar luik is veel korter |