Van Hal | 13 dec 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Adres: Kanjelpad 20,6222ND Maastricht
Bron: [http]9292.nl/station-maastricht-noord
Afkorting: Mtn
Bron: [http]nl.wikipedia.org/wiki/Station_Maastricht_Noord |
arjan krabbenbos | 25 okt 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Station Maastricht Noord opent de deuren al eerder dan ik eerder meldde. In plaats van december 2013 wordt het een paar weken eerder: op 17 november 2013. Het station wordt dan ieder half uur bediend door de Veolia-stoptreinen Maastricht Randwyck-Kerkrade Centrum vv. |
Antwoord webmaster: |
ik heb de datum aangepast |
arjan krabbenbos | 26 aug 2013 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit station voor de Veolia Stopdienst Maastricht Randwyck, Valkenburg , Heerlen en Kerkrade Centrum vv zal per december 2013 in gebruik worden; OOrspronkelijk zou het een jaar eerder zijn geweest, maar vanwege bouwtechnische problemen een aantal keren uitgesteld: Her station krijgt ieder half uur een trein in beide richtingen. |
Arjan krabbenbos | 21 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
DIT STATION KOMT TOCH PAS PER 1 MEI IN DIENST IPV 9DECEMBER 2012. DAT ZAG IK NET OP TREINREIZIGER.NL STAAN. |
Antwoord webmaster: |
ja dat heb ik er al staan. maar waarom schreeuw je zo. zet de caps lock eens uit! |
Arjan krabbenbos | 12 aug 2012 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Het station opent definitief per 9 december 2012. Er komt ieder half uur een Veolia stopper voorbij, die rijdt van Masstricht-Randwyck via Maastricht, Valkenburg,Heerlen en Kerkrade Centrum.En terug natuurlijk! |
Antwoord webmaster: |
dank ik heb de datum opgenomenm, ook bij hoevalekan. |
Arjan Krabbenbos | 16 mrt 2011 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Dit nieuwe station zal pas in juli 2012 geopend worden en niet zoals eerder vermeld werd dit lopende jaar 2011. De reden is: Er moeten leidingen onder het spoor gebouwd worden en de infrastructuur moet hierop verder worden aangepast. Er wordt hier een P&R voorziening gebouwd ( waar men de auto kan parkeren) en het nieuwe station krijgt alleen een treinaansluiting via de Veolia-Heuvellandlijn ( spoorlijn Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Kerkrade vv). Reizigers die dus uit /naar Sittard willen reizen uit/naar dit industriegebied de Beatrixhaven worden dus verplicht om extra over te moeten stappen op station Maastricht. In de Beatrixhaven sloopte men ook oa de oude Plan T/V stellen van NS. |
Arjan Krabbenbos | 6 jun 2010 |
Reageer op deze vraag/ opmerking |
|
Ik ben benieuwd of dit station er komt en hoe het er komt. Het zal mooi en beter zijn als het een dubbelstation wordt met meer reismogelijkheden tussen industrie Beatrixhaven?woonwijken enerzijds en richting Maastricht Randyck/Roermond en Heerlen Kerkrade Centrum anderzijds. Door meer reismogelijkheden te creeeren wordt het station beter bediend en komen er meer reizigers.Er liggen al 4 sporen dus 2 of 3 perrons zijn zo aangelegd toch? |
Antwoord webmaster: |
nou het aanleggen van een perron en wissels gaat denk ik niet zo makkelijk, bovendien moet het nog ontsloten worden met toegangswegen en andere infrasctructuur. en op welke plek moet het komen, bij de bebouwing die de hele dag verkeer trekt of bij de industrie die dat meer in pieken doet. |